Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

måndag 1 oktober 2007

Fynd!!!

I söndags var jag på lagerrensning hos grossisten Miljögården i Svedala. Jag blev nog lite besviken på urvalet men lyckades ändå komma hem med några fynd:

- Ett skrin på fötter som jag inte riktigt vet vad det är men jag tänker ha det till viktiga papper. Det är nämligen i A4 storlek och knappt en decimeter brett.
- En lite kruka i zink och en oval betongkruka med blommor i rött och vitt.
- En liten hylla med tre lådor.
- En vattenkaraff med glas som lock.
- Två små gula ljuslyktor.
- En liten svart tavla med en rad gröna krokar längst ner.

Och allt till den humana summan av 220 kronor!

18 kommentarer:

Trolda sa...

Ååååååh, så fina saker!!! =D Skrinet är ju bara UNDERBART! Miljögården tillhörde en favorit för några år sedan när jag arbetade i en blomsteraffär som saluförde sortimentet...Nu har vi dessvärre inte varor från dem, men jag kan se att stilen är densamma - oemotståndlig =D Och vad härligt med REA!!! =D

Trolda - Kramar!

Signes vind sa...

Så avundsjuk jag blir på att du har Miljögårdens lager så nära dig - måste nog ta mig till Skåne - har de öppet varje vardag eller bara ibland?
Vilka fynd du gjort! förstår inte alls att du är besviken! Kram Lotta

Poppins sa...

Hej Lotta!
Miljögården hade nog bara en tillfällig rensning. Och jag var bara lite besviken över helheten (hade hoppats på fler lyktor) men är mer än nöjd med mina fynd.
/ Poppins

Tingeltangel sa...

Det var ju en helt underbar liten samling med fina fynd. Ingen anledning till besvikelse alls vad jag kan se. Skulle gärna ha följt med dig på lagerrensningen.

moderncountry sa...

Hei vennen min!
Så du har vært på loppis ja, så gøy!! Ja, selv om man ikke finner noe hver gang er det jo bare moro å vandre rundt og lete under store hauger og bak noen pappesker. Ja, det synes jeg er så herlig :) Flotte funn, og ikke minst praktiske og. Den betongkrukka var sååå vakker! Nydelig til lyng nå :)
Takk min gumma for alltid snille ord, go du (",)
Kram

EVA AGNES sa...

Ja men det var billigt. Att komma över allt det för 220:-.
Väldigt piffiga saker. Hade kunnat tänka mig krukan och griffeltavlan. Men även det andra.
Ha en bra måndagkväll.
Jag sitter här utan Word och Photoshop och vet inte vad jag ska ta mig till.... :-(((
Kramar Eva Agnes

Lusthuset sa...

Vilka fin fynd du gjorde. Konstigt att man hittar alltid något man vill ha eller hur. Priset var ju överkomligt. Du hittar säkert bra platser till dem. Griffeltavlan var ju charmig. Ha en fortsatt bra vecka. Kram

karin a sa...

Kul med fynd! Det ser ut att vara riktigt fina saker du har hittat även om du kanske inte fann vad du sökte denna gång. Kram

Linda Lunda sa...

Ohhh om du tröttnar på det skrinet.... så.... åhhh så vackert!!!
Linda

VÅRT NYA HEM sa...

Så mycket fina saker!!! Jag hade totalt missat deras utförsäljning... typiskt! Angående äpplemarknaden i Kivik kan jag varmt rekommendera att åka dit på söndagen (sista dagen) som vi gjorde, det var precis lagom mycket folk. Inte trångt utan man kunde strosa fram bäst man ville! Det fanns ju dessutom mer än bara äpplen, det fanns annan frukt och även en massa grönsaker.

Kram från Jenny

Lotta sa...

Vilka fina fynd! Och till vilket bra pris, grattis!

Ha det gott!
Kram
Lotta

Malins-Kuriosa sa...

Du har då verkligen fyndat...det där skrinet är urläckert...och griffeltavlan...sådant är kul och då är man nöjd...

Kramar från Malin

vildängel sa...

vilka härliga fynd!

Birgitta sa...

Det var väl inga dåliga grejor det där, riktigt fina fynd, sånt som förgyller tillvaron vare sig man behöver det eller inte. Kram och ha en bra vecka

Solkatter & dammråttor sa...

Oj, vad mycket fina grejor du fick för så lite pengar! Verkliga fynd.
Och angående mitt troll...ja, jag har designat det själv.
Ha en skön kväll!Kram!

Anna sa...

Åh, vilka fynd du gjort. Hyllan med tre lådor var kanonsnygg, ja, det andra med.

Kram Anna

signe sa...

Oj, va fina saker! Lagerrensning hos Miljögården skulle jag oxå velat va på! De har så mycket fint! :)

Hanneles paradis sa...

Visst blir man glad, när man hittar något man tycker om.