Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

måndag 15 oktober 2007

Helgpromenad

Det fina vädret har varit perfekt anledning till långa promenader. Och tar man långa promenader får man äta en god bakelse till kaffet! Mums, det blev en prinsessbakelse...

Och tar man långa promenader tar man kameran med sig. För man vet aldrig vilka trevliga motiv som kan dyka upp:

The wonderful weather has been an excellent reason for a long walk. And long walks make it alright to have a feast on cakes... And long walks demand a camera because you never know what you will see:


En riktig julröd stuga med uppkäftiga blåa fönsterkarmar.
A red cottage with cheeky blue window-frames.

Ett härligt utemöblemang med randig duk och rostiga urnor. Här hade man gärna satt sig ner med sin bakelse och en god kopp kaffe.
A nice place to sit down and enjoy the cake and a cup of coffee.

Ett vackert arrangemang av ljung i rostiga lådor.
Beautiful heathers in rusty boxes.

En stilig andherre som gör sin morgongymnastik.
A handsome wild duck gentleman, caught performing his morning gymnastics.

22 kommentarer:

Signes vind sa...

Ljuvliga bilder (som vanligt).
Hade gärna gått med dig på denna underbara promenad!
Kram Lotta

Hannele sa...

Höstpromenader är härliga, klart man tar kameran med sej :)

Lusthuset sa...

Vilka fina härliga bilder, som vanligt. Vi gjorde en tur till Mölle i det fina vädret. Tänker skriva ett litet inlägg om det. Vilken underbar höst. Hoppas kaffet och bakelsen smakade. Ha en bra vecka. Kram.

chatrine sa...

Fine bilder! Ønsker det var fint vær her også...men det er det ikke... bare regn og grått.. Jeg får nyte dine bilder i stedet:)
Ha en super dag!
Klem:)

Moas sa...

Oh vilken härligt höstpromenad du bjuder på.. vid det bordet hade jag också velat sitta med dig och fika, och en smarrig bakelse hade inte suttit fel.. ha det gott..Kram Monica

Carina sa...

Väldigt fina bilder du har tagit!

signe sa...

En sån härlig promenad du hade! Fina bilder du visar därifrån! Kram :)

Lily of the valley sa...

Hej min vän! Underbara bilder du visar! Jag tänkte på dig när jag läste detta i "Allt om trädgård": Tävla med trädgårdsbilder, såväl amatörer som proffs inbjuds att delta i fototävlingen"Garden Photographer of the Year 2008".
Enskilda bilder och bildserier bedöms i olika kategorier. De olika klasserna är:Unga fotografer(under 16 år), Min trädgård, Växtporträtt, Trädgårdsliv och Träd.
Trädgårdsjuryn består av branschfolk, och där ingår bl a fotografer som Andrew Lawson och Clive Nichols(båda välkända för Allt om Trädgårds läsare). De 100 bästa bilderna kommer att ställas ut på Royal Botanic Gardens i Kew utanför London från maj till september 2008.
Sista anmälningsdag är 31 januari 2008.

Info finns på hemsidan: www.gpoty.org

Jag tycker att du borde vara med, om inte i denna så i en annan tävling. Jag tycker att du är så skicklig med kameran och ska absolut visa upp dina vackra bilder
på utställningar m.m
(Nu tyckte jag en massa igen ;)
Ha det jättebra
Många Lilykramar

Elinsstuga sa...

Helgpromenad i vacker omgivning och kaffe och bakelse låter som en kanonhelg! Vilken bra enelsk sida med inredning du hittat, kikade in där och fick syn på samma via emaljkanna som jag fått av svägerskan, kul! Jag gillar de fina långskaftade durkslagen av emalj. Sådana med långt skaft är svåra att hitta. De är praktiska när man ska hälla med ena handen och hålla durkslaget med andra....Och vilka härliga tvålar! Kram/Ankan

Elinsstuga sa...

Oj, några felstavningar. Engelsk och vita ska det vara. Jag har glapp i knapparna så det blir fel ibland!

På landet, mot skogen sa...

Hejsan!
Tittar in här emellanåt, du har en så fin sida. Alltid underbaar bilder att njuta av. Bilden på anden var ju bara för fina, de är så vackra tycker jag :).
Tänkte berätta att jag länkar till dig, hoppas det är ok.

Anna sa...

Jättefina bilder, så fina färger. Jag glömmer alltid min kamera nu för tiden, ska skärpa mig med det. gillar färgerna på huset, det var så mysigt.

Ha det gott!

Trolda sa...

Underbara bilder!!!Kan bara hålla med Lily!!! =D

Trolda - kramkram

karin a sa...

Tack för en härlig höstpromenad Poppins! Dina bilder är så härliga att det känns som om man är med själv. Kaffe och bakelse låter inte dumt det heller. :)
Kram Karin

Tingeltangel sa...

Vilka bilder. Man vill ju ta på anden så levande är den. JAg håller med Lily, dina fina bilder borde ses av alla.

Nässelblom & choklad sa...

Här är det trivsamt att vara. Höstpromenad med kameran är riktigt härligt. Vad fina bilder du har tagit!

Yolanda Elizabet sa...

Well, I like long walks on beautiful autumn days and I'd like some coffee and cake too, please. ;-)

Lovely pic of the duck!

Cornelias Country Corner sa...

Härligt! Synd att det finns så mycket äckliga älgflugor där jag går....urrrg...

Maria-Jag blommar sa...

åh vilka promenadmotiv du hittat!

Randi sa...

Underbar höstpromenad. Va´ du är duktig som tar med dig kameran - jag glömmer oftast min. Du tar verkligen bilder, som får mig att njuta - tack för det!

Solkatter & dammråttor sa...

Mysiga promenadbilder...mums med prinsessbakele =)
Kram!

Mia sa...

Vilka härliga höstbilder..! kram