Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 18 november 2007

Baby shoes

I Stockholm var jag inne i många inredningsaffärer: Ambiance, Årstiden, Bruka Design, Berry, Tiffany, Ting & Tangel, Sirlig Gamla Stan, Koffert och Hans Mikaels. Det var jättekul att titta omkring men det blev inga inköp alls... Kanske för att jag inte ville släpa på så mycket när jag skulle ta tåget hem.

Men i stället måste jag visa ett fynd jag gjorde förra veckan. När jag stod på huvudet i ett skåp, hittade jag mina och mannens babyskor:

Min sko är den lilla blå till höger. Den är så liten så jag tror inte att jag verkligen kunde när jag fick mina första skor. Jag har bara en sko kvar för den andre har min bror, jag fick ju ärva storebrors skor.
Mannens första skor är mer använda. Helt klart stultade han omkring i dem. Och de blev så slitna att hans systrar tydligen fick egna skor.

Teddybjörnen Winston är inte från min barndom utan honom köpte jag för några år sedan. Kunde inte motstå en sådan liten charmig gentleman med tweedfluga.

In Stockholm I did not really buy anything to bring home though I did see a lot of interior design. I did not want to carry too much on the train home.
Last week I found these sweet shoes in a cupboard - my husband's and my first shoes. My baby shoe is the small blue one and it is so tiny so I do not think I could walk when I got them. I only have one because they first belonged to my brother, so he has one of them. But my husband's shoes are worn out so he must has been running around in them.
The teddy bear Winston is not from my childhood. I could not resist this sweet gentleman with a tweed bow tie.

23 kommentarer:

M&Co sa...

Så søte!!! Utrolig gøy hva man finner når man leter gjennom gamle kasser ;-)

karin a sa...

Vilka fina bilder! Det är verkligen något visst med babyskor - så söta. :) Ha en härlig söndag! Kram Karin

Lily of the valley sa...

Så söta skor...
Det är kul när man hittar såna saker i sina gömmor.
Ha en skön söndag
kram

moderncountry sa...

Ååå! Så herlige bilder! Sitter her og tenker tilbake på mine egne sko, de forsvant en gang vi flyttet. Jeg ble kjempelei meg, og de så nesten likedan ut som dine. Kan skjønne dine følelser ved å holde fast i disse små sko. Kan tenke meg hvor søt og god du var :)
SÅ herlig med en tur, og i Stockholm er det jo så mye enn kan besøke og se. Selvom det er mange år siden jeg var der sist, sitter enda det store inntrykket fast. Jeg har en tante som bor utenfor Stockholm. Min mamma tar seg en tur rett som det er. Ja, og i sommer var noen venner av meg i Vimmerby, og en kamerat av min venn på en Jazzfestival. Hvor bor du i forhold til Stockhom? Selv liker jeg de mindre byene bedre, som du sa, mindre stress da.
SÅ det var deilig å komme hjem ja, den følelsen kjenner jeg til. Jeg er ei skikkelig Countryjente, og trives best på steder hvor det er lite mas og folk. Tror du at jeg føler meg utenfor her eller? Med så mange biler og folk? Godt jeg snart skal hjem til min lille hjemby med bare 28000 innbyggerem stille og rolig :)

Takker så mye min venn for gulliga kommentarer inne på Flickr, du er jo så søt!!!
Nyt dagen miin venn og så hørs vi til uka :)
Aina

chatrine sa...

Så søte sko! Gøy med litt minner fra barndommen. Jeg har ikke noe slikt for vårt hus brandt ned da jeg var liten, men skulle gjerne hatt noe fra den tiden.
Fine bilder i ditt forige innlegg! Bilde med det store treet var trolsk og vakkert!
Hærlig med en storby-tur av og til:)
Ha en fin søndag!
Klem:)

Lotta sa...

Gamla slitna och väl använda barnskor är ljuvliga! Jag har mina fina vita kvar också.

Ha en härlig söndag trots dimman som sänker sig över Skåne.

Kram
Lotta

Trolda sa...

Hej Poppins! Det var några underbara små söta skor...=D Och Nallen med tweed-fluga...SÅ söt!Förstår om han får bo hos dig! Bilderna från de andra inlägget är bara så härliga! Hängpilen framkallar onekligen minnen...=D

Trolda - kramar!

Lella sa...

Hej igen! Vill tacka för dina inlägg när det har varit motigt, Blir glad när jag läser dem :o)
Kram

Guldkant På Livet sa...

Vilken gullig Winston och så fint med de små skorna! Jättefina foton också! Oj så många butiker du han med på en och samma dag men visst kan det nästan vara skönt också att kuna titta utan att handla, bara insupa inspiration, då känner man sig nöjd... Ha en bra ny vecka! Mari.

tilde sa...

Hi.. så söta, Du hann verkligen med många butiker i storstan,jag tror man blir mättad,jag handlade ju inte heller mycket när jag var där , däremot skulle jag vilja tillbaka en dag o ägna den åt Nationalmuseet bla.ha en bra vecka Kram tilde

Trollmor sa...

Det var en lyckad kullerbytta in i garderoben :-) Så söta skor!
Klart det inte går att motstå en sådan kramgo herre, då är det bara att ta ett fast grepp om tassen och lufsa hem.
Bamsekram

Lime sa...

Jättesöta skor! och fina att ha framme - både affektion och skönhet. Vilket fynd!

Ha dé!

Lusthuset sa...

Det var inte dåligt att kunna besöka så många fina butiker utan att falla för något. Kul att titta på allt det fina i alla fall, det väger lätt på tåget. Så UNDERBART söta små skor. Jättenäpna. Så fint använda och lagom slitna de är. Synd att man inte har något sådant kvar. Jag köpte ett par små söta flickskor en gång på loppis för
15:- för att de var så söta. De står nu i min bokhylla, men det är ju inte samma sak. Nallar är bara så gosiga. Ha en bra vecka. Kramar!!

Moas sa...

Det var en stor samling fina butiker du hann med och utan att handla..??!! Har du känt på pannan lilla Poppins du måste vara sjuk.. hmm.. låter inte bra eller laddar du inför julhandeln kanske.. *hehe*.. Så fina bilder du tagit på era små fina skor.. ihop med den urgulliga nallen.. stämningsfullt och fint... verkligen speciellt med nötta gamla barnskor.. undrar just var mina ligger nedpackade nånstans tro.. får dyka mer i mina packlådar..ha en go måndag.. och hoppas paketet är till belåtenhet.. Kram Monica

SEASIDE LIVING sa...

Oj, vad många butiker du hann med i Stockholm, så kul! Men jag måste säga att jag är imponerad över att du lyckades komma hem utan några shoppingpåsar... *fniss*

Härliga bilder du tagit!

Ha en toppenveck! Kram från Jenny

PS. Juligt och fint du gjort här på bloggen! :)

Viktoria sa...

Vilka söta skor...och nallen är så gullig!
Ha en bra dag!
Kramar.

Birgitta sa...

Det var väl för näpet, tänk att man varit så liten, och våra karlar också, konstigt. Vilken jättefin banner du gjort, den är verkligen julig och inspirerar till julpyssel. Kram och ha det gott.

åsa sa...

Känner så väl igen skorna. har ett likadant par.. uppe på övervåningen..=))/åsa

Tingeltangel sa...

Vilka söta och charmiga skor. Kul att ha dem kvar. Jag har inte kvar mina egna men däremot barnens första skor... Vad roligt att höra att du varit på besök i Stockholm. Du hann med fler butiker här än jag gjort under hela året tror jag.... Ha en fin ny vecka.

smultronstället sa...

Så himla söta skor! Har också mina kvar, visst är det kul att göra fynd man glömt! Ha en bra dag!

annkierix sa...

Oh gud finns det något sötare än små babyskor..jättefina bilder verkligen.
Ha det så jättebra.
Du får gärna kika in till mig om du har tid och lust

EVA AGNES sa...

Nej, så roligt att hitta de skorna från tidig barndom. Jag har min mors men inte en enda sko från min egen barndom.
Låter som en jobbig affärsrunda i Stockholm...:-)
Så brukar jag göra om jag går runt i för många affärer, vilket händer ofta. Jag köper ingenting.
Kramar och vilken fin jullogga.
Eva Agnes

Signe sa...

Va skoj att hitta gamla barnskor!..de ljusblå var för söta!..jag har oxå hittat ett par uppe på vinden..kul att ha kvar! :)