Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

fredag 23 november 2007

Dear Santa - part II

Det var ett tag sedan jag började skriva till tomten så det är dags att fylla på önskelistan. :)

Häromdagen kom en underbar liten katalog i posten från Museum Collection och där hittade jag mycket trevligt. Vad sägs om en liten minibyrå att ha fröpåsar och småsaker i? På den lilla ljusstaken står det "Peace to this place" vilket låter underbart att ha hemma. Eller den lilla haren som tittar på månen? Den hade passat i min trädgård eller i mitt sovrumsfönster. För att inte prata om den söta blåa bänken. Den bara måste få plats någonstans...

Sedan kan jag ju önska något mer personligt som de där vackra sammetshandskarna som jag kan ha... ja, när kan jag ha dem? När jag ska gå på bal på slottet... Men väskan i tyg från William Morris kan jag stila med när jag åker på weekendresor (vilket jag aldrig gör). Och den röda kimonon är så vacker att den kan jag ha på fest. Och på den blå klockan står det liksom POPPINS rakt över, den är svår att motstå.

Och om jag nu inte får något av tomten kan jag ju i stället köpa vackra julkort. Jag har ju tänkt att göra kort själv i år men vet inte om tiden kommer att räcka till.

It is time to continue my letter to Santa with my hints for Christmas. The other day I got a catalouge by mail from Museum Collection, full of ideas for nice presents. Maybe something for my home: a small cabinet for seeds, a candle holder with the text "Peace to this place", a moon-gazing rabbit or a small blue bench.
Maybe I should prefer something more personal: beautiful velvet gloves that I could use when... yes, when?, a lovely William Morris tapestry weekend bag (but I never go on weekend trips), a luxury kimono which I could use as a party dress or a clock that I just can not resist, it has POPPINS written all over it...
If I do not get the time to make my own Christmas cards, I could buy lovely ones from this store.

19 kommentarer:

åsa sa...

Ja.. vilka fina saker man kan önska sig.. och den där.. kaninen(?) tyckte jag speciellt om.....ha det gott! / åsa

Elinsstuga sa...

Det är alltid så trevligt och inspirerande att kika in här, allt det fina du pysslat med! Vilken rolig idé med träbrickorna till julljusstaken.
Den blåa bänken från katalogen skulle jag vilja ha i trädgården, vilken underbart blå färg!
Tack också för boktipsen i ett av dina tidigare inlägg, jag älskar historiska romaner :-) /Kram och ha en skön helg

karin a sa...

Åhh vilka ljuvliga saker du visar! Frölådan föll jag speciellt för. Den hade passat här hos mig. :) Hoppas tomten är snäll mot dig! Ha en härlig fredag! Kramar

Clara sa...

Så mycket fint....jag tror säkert att tomten uppfyller dina önskningar!!!
Ha det så bra Poppins.....fin headerbild du fixat till ...kraaaammmmm

SEASIDE LIVING sa...

Den lilla byrån med alla lådor var verkligen superfin! En sån skulle jag också vilja ha. Men önskelistan börjar bli lång här... *hihi* Fast önska kan man ju alltid, eller hur!!?

Ha en mysig helg! Kraaam!

Kattfot sa...

Åh jag vill ha väskan...och kaninen!

Lily of the valley sa...

Oj,oj så fina saker du visar. "Peace to this place" får gärna flytta hem till mig liksom den blå bänken, minibyrån för fröer och de bedårande sammetshandskarna. Hoppas tomten läser detta ;)
ha de bäst
kram

Lily of the valley sa...

Enya har kommit till rätta.
Alltså tillbaka sina ägare igen.
Så skönt :)
Ha en trevlig adventslunch
kram

Tilde sa...

Oh den kaninen!!
så söt , vad var det med borttappade hunden?(Jag har upplevt ödet att vara med om en borttappad hund)inte min, men jag glömmer det aldrig...Jag sitter o njuter av bildspelet med ditt foto...
Ha en bra helg
Kram Tilde

M&Co sa...

Her var det mye fine bilder... tenk deg å sitte på den blå benken og titte på månen sammen med kaninen ;-) Ha en fin helg :-)

Trolda sa...

Santa is reading...And putting on His mind....=D And if you´ve been a good girl (and I doubt anythingelse....=D), it MIGHT be something coming down the chimney....=D

Santa - (With good help from Trolda =D) Kram!

EVA AGNES sa...

Kanske jag ska lägga ut en önskelista, jag också. Väldigt frestande.
Tack för att du nämnde The White Company. Har precis varit där och blivit salig.
Läste om Enya i HD på nätet. Så skönt att de fick tillbaka henne.
Kramar och skön helg
Eva Agnes

Moas sa...

Oh.. vilken fin katalog det där måste vara.. den där byrån är ju hur fin som helst.. skulle passa till alla mina olika tillbehör av pysselart.. och de där fina handskarna.. som jag också kan ha när jag går på mina fina middagar.. =) eller när jag går på slottsbesök med dig.. ha det så gott kram Monica

Tingeltangel sa...

Så många fina saker du hittat att önska dig. Jag skulle också kunna tänka mig flera av dem. Jag är övertygad om att du är varit så snäll och ätit din spenat att tomten kommer att vara generös mot dig. Kram

Randi sa...

Ååhhh - så fina saker du önskar av Tomten! Den där minibyrån skulle jag gärna vilja sätta min önskelista också!
Ha ett skönt slut på helgen!
Kram Randi

Hannele sa...

oj oj, det var en hel del :)

chatrine sa...

Du har vel vært snill i år?;) Så julenissen kommer helt sikkert til deg:)
Det var mye fint du har på din ønskeliste! Kunne tenkt meg flere av de sakene selv også!
Ha en fin søndag!
klem fea meg:)

Guldkant På Livet sa...

Hallå där Fru Poppins, så fin och juligt röd din sida har blivit! Och vilken mysigt inlägg med vackra ting, jag håller med, så fin bänk, gullig hare och byrå! Hoppas santa ser din önskelista! Mari.

Lusthuset sa...

Haren som tittar på månen skulle jag vilja ha. Den var verkligen fin. Har inte heller skrivit till tomten än....undrar om det lönar sig. Har kanske inta varit tillräckligt snäll. Hihi! Ljusstaken var inte dum den heller. Hoppas att du får vad du önskar dig. Ha det bra. Kram!