Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

fredag 16 november 2007

Eden is closed

Efter fyra dagar i huvudstaden på arbetets vägnar är jag hemma igen. Huvudet är fullt av intryck som kommer att ta några dagar att sortera. Först och främst när det gäller jobbet förstås men också allt som jag såg och upplevde i Stockholm.

Även om staden är full av charm, är det skönt att komma hem till sin lilla lugna vrå i världen. I helgen ska jag kolla in alla era bloggar och läsa vad som har hänt. Och så hoppas jag på bra väder för långa promenader - precis som förra helgen. Här kommer förresten några foton från Skåne som jag tog i söndags:

Den här vackra entrén med gröna växter i rostig kruka såg jag utanför en blomsteraffär. Färgkontrasten är så vacker, tycker jag.

Gula rölleka som blommar sidan om de bruna fröställningarna. En härlig färgkombination tillsammans med den mjuka gröna färgen.

Pilen utgör en gyllende ridå när solljuset faller på bladen.

Eden har stängt för säsongen och vi får vänta ett tag innan det öppnar igen.

I en trädgård hittade jag det här lilla fågelboet med konstgjorda ägg. Sött!

I am home again after four working days in Stockholm and I am full of impressions. But even if Stockholm is charming it is nice to be home in my own little part of the world!
I hope the weather this weekend will be perfect for long walks, just like last sunday when I took these photos:
- Rusty containers full of green plants outside a flower shop
- Achillea looking nice with seed pods and soft green foliage
- The willow looks like a golden curtain when the sunlight hits the leaves
- Eden is closed for this season and we will have to wait for it to open again
- In a garden I saw this little sweet nest with artificial eggs

7 kommentarer:

Cornelias Country Corner sa...

Härliga bilder! Ha en skön helg!

karin a sa...

Välkommen hem igen då! :) Stockholm är mysigt men hemma är alltid hemma. Bilderna du bjuder på är fantastiska, inte minst Edenbilden och den med träden. Njuter! Ha en (lugn) och trevlig helg. Kramar Karin

Hannele på Hisingen sa...

Fina bilder, söt fågelbo, maken var också i huvudsatden i veckan, sskönt att komma hem.

Lusthuset sa...

Välkommen hem till vår del av Sverige igen. Hoppas att du hann se något intressant i Stockholm. Fina bilder som vanligt speciellt det vackra trädet, ja det har ju varit ganska OK väder i alla fall. Ha en skön helg och njut av att vara hemma för det är ju inte dumt. Kram!

Marina sa...

Borta bra men hemma bäst, så är det tycker jag. Snyggt med de rostiga höga krukorna.

Marina sa...

Ha, vi var nog hos varandra samtidigt!

Lella sa...

Fantastiska bilder! Gillar planteringen i de rostiga krukorna, skulle jag vilja ha själv.
Och pilen är sagolik!!!
Tryck som canvastavla!!!
Kram