Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 25 november 2007

A heart of wood

Jag har länge sett den här söta modellen av hjärta på bloggarna. Det måste vara lätt som en plätt att göra ett sådant, tänkte jag. Eftersom det skulle bli ett julhjärta klippte jag lite kvistar av en kornell med härligt röda grenar. Och så började jag med att knyta samman kvistarna där uppe med bast. Det var det enkla... :) Att sedan böja dem försiktigt och knyta ihop själva spetsen på hjärtat var inte lätt (milt uttryckt). Men det gick till sist men då kom nästa problem. Hjärtat var inte plant så det fick ligga i press ett dygn innan det gick att hänga upp det.

Tog en bild på hjärtat när det hänger på mitt gula vitrinskåp men jag har bestämt att det ska hänga utomhus. Det kommer att få pryda dörren till vårt förråd.

I have seen this sweet heart on many blogs so I decided to make one myself. It must be easy I thought but it turned out to be quite difficult. Since it should be a Christmas heart I took some red twigs from a cornus and tied them together at the top. That was the easy part... :) Then I had to bow the twigs gentle and tie them at the end of the heart. And that was not easy. Finally I managed but then I had to let the heart lay under pressure to be flat.
On the picture the heart hangs on my yellow cupboard but it will move outside to hang on the door to the store-room.

16 kommentarer:

M&Co sa...

For et enkelt og vakkert utrykk i det hjertet! Tenk at naturen kan skape så vakre farger. Jeg er ikke så glad i kornell om sommeren, men for de røde grenene er det kanskje verdt å plante en, så jeg kan kopiere det vakre hjertet ditt til neste jul;-)

Lily of the valley sa...

Nej, enkelt är det inte men så hade jag inte tänkt göra mitt hjärta.
Har du hämtat dig från förmiddagens bravader...;)
Ha en bra vecka
kram Lily

karin a sa...

Så fint det blev trots besvären att få till formen. Att böja till kvistar till fina kransar är inte det lättaste - jag prövade själv i våras med högst varierande resultat. Kornellkvistar är riktigt läckra - jag väntar på att mina korneller ska växa till sig. Ha en fin vecka!
kram Karin

Lella sa...

Riktigt snyggt, enkelt och juligt!
Bra med en tydligen beskrivning av arbetet, så man vet när man kör fast och börjar få högt blodtryck :o)
Kul att du gillade fåtöljen, en riktigt cool tingest.
Kram

Moderncountry sa...

ÅÅh!! For et underbart hjerte!! Så enkelt og vakkert. Dette inspirerte meg virkelig til å lage noe selv. Hadde planer om å lage hjertekrans jeg og, men hadde ikke tenkt at bare greiner kunne være en ide og bruke. Må si du fikk til en flott hjerteform.

Ha en fin uke!

Lusthuset sa...

Det skall jag nog pröva också. Får gå ut och sno några grenar i häckarna ute vid lekplatsen. Kan man inte lägga dem i varmt vatten så de blir mjukare?? Korallkornell är så fin. En riktig julbuske. Fint blev det i alla fall. Ha en bra vecka!!

olivelund sa...

Hjärtat blev jättefint!

Smultronstället sa...

Det blev ju väldigt fint! Ha en bra dag!

SEASIDE LIVING sa...

Vad fint det blev, hjärtat! Verkligen passande med röda grenar!
Ha en toppenbra vecka! Kram Jenny

Tintins fru sa...

Så sött hjärta. Jag gillar
röd kornell. Brukar vira runt min
ljuskrona över köksbordet.
Ha de bra.

Moas sa...

Så fint det blev trots alla besvär..=).. röd kornell är så vackert.. jag går förbi en tomt där de har klippt ned en stor en skulle vilja norpa några grenar där. Kanske bättre att ringa på o fråga =).. så de inte anmäler mig för tjuveri.. hihi... Kram Monica

Tingeltangel sa...

Vilket vackert hjärta det blev till slut. Fin idé att använda röda grenar från korallkornell.

Lotta sa...

Vilket vackert hjärta! Så himla fint i sin enkelhet. Det kommer verkligen att pryda sin plats.

Ha en härlig vecka!
Kram
Lotta

karin a sa...

Hej, hej! Har du fått mitt mail om att du vann utmaningen på min blogg!? Kram Karin :)

Clara sa...

Det var gulligt....vad du pysslar Poppins...mysigt!
Ett hjärta är alltid vackert....oavsett vad det är för material....var rädd om dig min kära bloggvän! Krammmm

Birgitta sa...

Mysigt hjärta, blir bra på din förrådsdörr, visst är det mycket knep och knåp nu, men det är ju så kul. Jag blev helt förälskad i haren i ditt förra inlägg, så älskansvärd och charmig. Kram och pyssla på.