Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 11 november 2007

The first Christmas decorations

Jag har blivit så sugen på att börja julpyssla lite. Har sett så många fina och inspirerande saker på era bloggar. Först gjorde jag några smällkarameller på det allra enklaste sätt: Skriv ut några snygga blad från datorn med bilder eller text. Klistra fast runt en tom toarulle och knyt också fast ett sidenband! Om man vill kan man ju lägga godis i men mina ska bara vara för prydnad.
Etiketter i trä från Panduro har blivit målade och försedda med enkelt grovt snöre. Nu kan jag hålla reda på vilka ljus jag ska tända till advent. :)

Inspirered by other blogs, I have started to make Christmas decorations. Like these crackers: Print out pictures or text from the computer, paste the paper on an empty toilet-roll, tie a ribbon in silk! Of course you can put candy in the crackers, but mine are just for decoration.

Tags in wood become a way to remember what candle to light in Advent - in Sweden we light a candle for every sunday in Advent.

32 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Så flitig du har varit. Visst är det kul att pyssla. Man ska bara komma på vad man vill göra eller rättare sagt: Det finns mycket man vill göra, men man måste välja, och det är svårt ;)
Smällkarameller är fina dekorationer, och så behändigt att ha dator och skrivare till hands då.
Tagsen är coola.
Ha de bra
kram

Marika på Odlingspysseö sa...

Supersnyggt och stilrent. Blev verkligen jättefint med de utskrivna papprena.

chatrine sa...

Så fin julepynt!
Fin ide med do-rull og fint papir, det skal jeg jammen prøve engang:)
De kan jø være pynt for enhver anledning:)
Snart er det jo advent og da får du bruk for lys-numrene dine, de var søte!
Ønsker deg en fin søndagskveld!
Klem:)

Marina sa...

Så fint! Jag känner också för att julpyssla och har gjort några änglar och hjärtan i trådslöjd. Fina smällisar!

Kattfot sa...

Så mysigt det ser ut med ditt julpyssel. Jättefina smällkarameller!

Hanneles jul sa...

Jättefint, visst börjar man få lite julkänslor :)

Lusthuset sa...

Sååå fiffigt med ljusstaken och de hängande siffrorna. Annarlunda och fint tycker jag. Så mycket fint man kan göra om man bara "får ändan ur vagnen" vilket inte alltid är så lätt. Har kommit in i en period när jag har så mycket jag vill göra men kommer liksom bara inte loss. Hoppas att det går över snart!! Tack för tipsen. Ha en bra vecka. Kram

EVA AGNES sa...

Visst är det roligt att julpyssla redan nu... :-)
Tack för tipset med smällkaramellerna. Det blir ju snyggt som bara den.
Och så söt ljusstaken blev med prickiga etiketter.
Etiketter för att hålla reda på ljusen i adventsstaken har jag också gjort och ska kanske visa en annan dag.
Kramar och ha nu en bra vecka.
Eva Agnes

EVA AGNES sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Moas sa...

Så fina pyssel du gjort.. Så du har också drabbats av det stora pysselsyndromet innan julstöket..=). Dina små adventstags var ju supergulliga och passar ju perfekt till den gammaldags adventsljusstaken.. bli jättefint.. Har ju också gjort små tags så jag inte av misstag skulle tända fel ljus.. =) Såg dina boktips.. ska söka för jag vill ha något mysigt att läsa emellan allt pyssel..ha det gott. Kramiz Monica

Viktoria sa...

Visst är det kul att pyssla..jag pysslar massor nu.
Dina smällkarameller och adventstagsen är himla fina!

moderncountry sa...

Ojoj, så vakkert alt er!! Nei, nå ble jammen meg jeg inspirert til å lage smellkarameller og :)) Har sett dem rundt på bloggene, og tror jammen meg jeg skal lage noen, hvis jeg får tid,hehe..Så koselig med hjemmelaget synes jeg, det gir ekstra karakter på dekorasjonene :)
Håper du får en fin uke min gumma, selv skal jeg bake, sy og male litt. God klem!

Lotta sa...

Jättefina julpynt du gjort! Visst längtar man efter att riktigt få börja frossa i julkänsla. Jag köpte mina första julskivor för året igår, fast familjen protesterade när jag började spela på kvällen!

Ha en härlig måndag!
Kram
Lotta

Clara sa...

Du har pysslat poppins!
vad mysigt.....enkelt och smakfullt pyssel...helt i Claras smak!!!!
Dina bilder är mycket vackra och inspirerande....nu blev jag pysselsugen också! På tal om pyssel.....
Clara satt och skrev ut bilder på stryk-på-ark häromdagen.....efter flera blad kom yra Clara på att hon glömt spegelvända texten....blir man trött, eller? Dom arken är ju inte speciellt billiga heller !!!! Typiskt mig :=)
Kram på dig!!!!!!

åsa sa...

Åhh vad härligt .. ja nu är det dax o börja... med julpyssel.. jag har gjutit adventsljusstakar.. kni ska få se dem framöver..=))Den röda med siffror.. vad fint!!..=)) / åsa

Tintins fru sa...

Hej

Jättetrevliga pynt. Alltid kul
med lite tips.
Och faktiskt är det mysigt med
lite pyssel nu när kvällarna är så
mörka.
Ha de bra

hulukvarn sa...

Hej Hej!

Ja, man blir onekligen inspirerad av alla som julpysslar. Vilka fina små adventsljustags!!

Ha det gott!

Tingeltangel sa...

Vilket vackert julpynt du har gjort. Stiligt och fritt från krims-krams. Jag beundrar ditt flit. Hur hinner du allt? Läsa, pyssla, blogga, författa, fotografera... Och antagligen en massa annat också som jag inte har en aning om.:-) En lördag om året pysslar jag. Den dagen skall jag försöka komma ihåg dina fina smällkarameller.

karin a sa...

Hej Poppins! Tack för tre härliga inlägg...mycket att läsa och ta igen nu när jag är hemma igen. Själv är jag mycket förtjust i historiska spänningsromaner så dina böcker passar mig perfekt. Härligt med julpyssel. Så sött med de små etiketterna till ljusen och smällkaramellerna är härliga de med. Ha en fin vecka!
Kram Karin

smultrongården sa...

Hej svejs! Tittar på fotbollsgalan som nu är slut. Har samtidigt läst din blogg. Massor av läckert. Recept att prova & dukar att önska sig...
Som den stressade 4-barns mor man är hinns det sällan med att kolla runt - men bättre sent än aldrig - riktigt inspirerande upplevelse. Tack för det! Kollar troligtvis tidigare än nästa års gala...
Hejsvejs från SmultronEva

Malins-Kuriosa sa...

Mycket stiligt och vem har inte drabbats av julfnattspysselmani...julnarkomani kanske jag ska kalla det för...Tiden innan julaftonen är väldans mysig och finns ingen hejd på vad man kan hitta på i pysselväg....Sen på Julafton så är det som "poff" så är det borta...

Kram från Malin

Guldkant På Livet sa...

Vilken pyssel och fotodrottning du är, så snyggt!! Fint gjort och vackra arrangemang! Tack för tips och fin inspiration! Mari.

Birgitta sa...

Vad mysigt med lite förjulspyssel, snygg adventstake och tur med komihågetiketterna på. Ha det gott och kram.

vildängel sa...

Hmm, jag kanske skulle se till att komma igång med julpysslandet jag med..... ;)

SEASIDE LIVING sa...

Vilket jättefint julpyssel!!! Går och funderar själv på vad vi ska hitta på för julpyssel i år. Jag är ju egentligen ingen pysslare men vi har bestämt att vi ska ha pysselhelg 3:e advent med barnen så nu försöker jag samla in idéer. Tack för jättebra tips!
Må så gott!

M&Co sa...

Å jeg elsker jul! Bildene dine var så varme og levende at jeg formelig kjente duften av jul og appelsiner her jeg satt!

Cornelias Country Corner sa...

Oj så mysiga pyssel. Saknar att pyssla, hinner inte. Tyvärr. Kram!

Tingeltangel sa...

Redan fredag igen. Önskar dig en riktigt fin helg. Kram.

SEASIDE LIVING sa...

Ville bara kika in och önska dig en fin helg!

Kram till dig!

Clara i linneskåpet sa...

Hoppas allt är bra med min cybervän....ha det så mysigt i helgen!
kraaaammmm

Amoroso- Nu vill jag sjunga dig milda sånger sa...

Härlig inspiration du bjuder på!

karin a sa...

Hej hej! Kikar också inom för att önska trevlig helg. Jag hoppas du hinner njuta utav att vara ledig. Kramar Karin