Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

fredag 2 november 2007

Light a candle

Tänd ett ljus i helgen. Sitt intill och titta på lågan. Fundera över livet som är som lågan; än brinner det klart, än fladdrar det osäker innan det får ny kraft men någon gång måste det släckas. Lämna sedan tankarna bakom dig och gå vidare i tillvaron. Livet är det som händer nu.

Light a candle, sit down and look at the flame. Think about life which is like the flame; it can burn bright and clear, it can flutter before it gets new energy but the light always has to be put out sometime. Then leave the thoughts behind you and let life continue. Life is now.
Fortnum and Mason: Halloween Gingerbread Biscuits.

Jag lämnar det allvarliga och vill med dessa söta pepparkakor önska er alla en god allhelgonahelg!

16 kommentarer:

karin a sa...

Ljusen är tända! Vilken fin beskrivning av livet - precis så är det. Jag hoppas att du får en fin helg. Kram

Lily of the valley sa...

Du är så klok, Poppins.
Ha en trevlig helg
Många Lilykramar :)

Marina sa...

Ljus har vi tända, vid gravarna har vi varit och nu myser vi. Jag minns att prästen på farmors begravning sa "minns henne med glädje" och det har jag tagit fasta på. Jag är tacksam för alla minne jag har från farmor, farfar och morfar. Ha en bra helg!

Smultronstället sa...

Visst är Masonborsten underbar! Jag fattar heller inte varför jag inte skaffat en tidigare efetrsom jag använt min farmors tidigare och vet hur bra de är... Men man vågar nästan inte yppa hur mycket de kostar, å andra sidan håller de nog en livstid. Trevlig helg!

Trolda sa...

Precis så är det...Det är här och nu. Här och nu önskar jag dig en fortsatt fin allhelgonhelg!

Trolda - kramar!

Trollmor sa...

Så fint skrivet.
Ikväll kommer många ljus lysa i mörkret, det är vackert.
Nu önskar jag dig en mysig helg!
Varm kram

Tingeltangel sa...

Så vackert och klokt du skriver. Det är viktigt att minnas det när man stressar som värst och retar sig på bagateller... Vi har haft nomvemberlov så jag har inte läst din blogg på några dagar men nu skall jag uppdatera mig... Ha det underbart i helgen. Kram

Guldkant På Livet sa...

Vilka häftiga pepparkakor!! och ljuvligt foto med ljusen och texten därtill... vackra ljuslyktor, ett sånt mysigt sken, njut av många ljus i helgen! Mari.

Anna sa...

Så fint skrivet och så sant, jättefin bild också.

Ha en fortsatt trevlig helg du med.

Kram Anna

Tack för kommentarerna hos mig!

vildängel sa...

Inte bara fina bilder utan vackra ord här inne idag!

Monica sa...

Vackra ord och så talande .. något liknande säger min Yogalärare när vi ligger och ska slappna av.. "kommer det några tankar.. låt dem komma.. tänk.. och låt dem sedan fladdra vidare.." Viktigt att inte fastna i tankarna utan leva nu.. =).. I eftermiddag ska vi iväg o tända fler ljus..
Så fina pepparkakor.. såna måste man ju köpa för tänk om man ska pilla och få fram det själv.. men så mysigt att sitta och knapra på dem till hallowenkaffet.. Ha en riktigt bra Allhelgonahelg.. Kramiz/ Monica

EVA AGNES sa...

Hallå där! Tända ljus gör jag förstås redan. Det är en härlig tid vi går till mötes.
Vilka fräcka pepparkakor du har bakat.
Jaså? Inte du. Nåja, fräcka är de i alla fall.
Kramar och ha en skön fortsatt helg.
Eva Agnes

Lusthuset sa...

Skönt att ta sig den stunden till eftertanke och minnen. Man behöver nog det ibland. Snart kommer jultiden med alla fina färger, dofter och ljus. Det är härligt.
Stor kram.

åsa sa...

Ja.. alldeles sant.. man ska inte gräva ner sig för djupt ..då är risken att det är svårt o ta sig upp..!!=)) vilka härliga pepparkakor.. synd o äta upp dem! =)/åsa

Birgitta sa...

Vackra bilder och tänkvärda ord och så tycker jag att du är modig som visar dina bilder på teckningar och måleri, jag förstår att det är som att kasta sig ut i det okända. Jag tycker att dina teckningar visar på ett öppet sinne i pennan och bilden på äpplena tycker jag är frisk och härlig i sitt uttryck. Jättekul att du håller på, det är ju sån glädje (för det mesta)att hålla på med eget skapande. Fint att vi fick ta del av dina bilder. Men du har ju ett bildseende, det vet vi. Kram och ha en bra vecka.

tilde sa...

Jag har tänkt på dina fina ord,dom gav mig mycket.
Tack Kram Tilde