Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 27 november 2007

Royal tables

I Danmark har årets julutställning på Royal Copenhagen öppnats. Som vanligt bjuds det på överdådiga dukningar fyllda med drömmar och förhoppningar om en god och trevlig jul. I år är det företagets egna designer som har gjort dukningarna.
Om jag hinner komma iväg till Köpenhamn ska jag inte missa att gå dit och bli inspirerad.
Alla foton: Royal Copenhagen



In Denmark has this years Christmas exhibition at the Royal Copenhagen oppened. As usual it is luxury laid tables, full of dreams and expectations for a merry and nice Christmas. This year it is the company's own designers who has laid the tables. If I have time I must make a visit and get inspired.
All photos: Royal Copenhagen

19 kommentarer:

karin a sa...

Åhh så fint! Tack för tipset, kan komma väl till pass! :)
Ska försöka ta mig dit...
Ha en härlig tisdagskväll!
Kram Karin

betty sa...

Vilka vackra bilder du bjuder på idag!

Lusthuset sa...

Sååå fint. Trodde du varit där "in person". Hoppas du hinner så vi får dina egan fina foton från de vackra borden.....men man kan ju inte hinna med allt tyvärr. Ha det bra. Kram!

Trolda sa...

UNDERBARA bilder!!! VEM får inte lust att sitta ner där och intaga en utsökt middag där...Kanske DU, kanske LILY =D (kommenterade DIG på Hennes sida...men ni är ju lika söta båda två...=D) eller kanske jag =D Eller allra helst alla tre! Jag har börjat blogga så smått igen...=D

Trolda - med bamsekramar =D

Moderncountry sa...

Og du din lille going! Strør om deg med så mange fine ord, jeg blir jo så glad! Javiss ser dom ut som julesekker, når du sier det :)
Har laget en haug i dag, men både foring og applikasjoner. Gøy å prøve ut noe nytt.
Så mange vakre bilder du viser i dag!! Åh, det var virkelig mye flott, og fint jeg får noen flere ideer til dekkede bord. Ja, jeg har ikke helt bestemt meg for hvordan det skal se ut. Ha en mysigt kveld Poppins! Kramar

Solkatter & dammråttor sa...

Jisses vilka dukningar....helt otroligt!Dom kan dom där danskarna =)
Ha en skön kväll!Kram!

Kattfot sa...

Vilka otroliga dukningar, hoppas du får tillfälle att se dem på riktigt :-)

Tilde sa...

dig blir jag avis på.. tänka att bara kunna åka över till Danmark...
Jag har så smått planerat att ta tåget neröver i vår..
Bordet med den råa träytan tycker jag var spännande, du ska veta att jag kollar vad du läst ,,men just nu har jag hittat Leif Davidsen, Den okända hustrun, deckare , han skriver bra...Jag är med i en bokcirkel i stans bokhandel , så jag har bra utbud..
Kram o ha en bra vecka
Tilde

Moderncountry sa...

Å! Du hadde lagt igjen enda en kommentar du jo :))
Ja, jeg har også fått opp øynene for rødvin, spesielt det siste året. Jeg var akkurat som deg, drakk bare hvitvin inntil en kveld jeg ikke hadde noe annet enn dørt i skapet. Så traff jeg heldighvis på den "riktige"smaken og etter det har jeg vært så modig å prøve mange forskjellige. Mine favoritter kommer fra Australia eller Sør Afrika. Gode dype, runde smaker fra rødlig jordsmånn..
Hvem er dine favoritter?
Skulle hatt en vinsmaking en kveld :))
Kramar

Trollmor sa...

Åh, vilka härligt lekfulla dukningar!
Hoppas att du får tid för ett besök på plats, så att dessa bilder blir en lockande aperitif till dina egna vackra foton för oss att sen få beskåda :-)
Kramar

Moas sa...

Vilka underbara dukningar.. hoppas verkligen du kommer dit så vi får se fler mer ingående bilder.. ha en skön vecka.. Kramiz Monica..

annkierix sa...

Vilka fanatastiskt vackra dukningar..de är som en dröm. Nu ska jag fortsätta och kika på din fina sida..men jag kommer snart tillbaka.

åsa sa...

Det pyntet och dukningen var det verkligen klass på...=)/åsa

Marina sa...

Käre värld vilka dukningar!

SEASIDE LIVING sa...

Underbara dukningar!!! Vi hoppas kunna åka till Köpenhamn innan jul, frågan är om man vågar ta in två småkillar i en sån miljö... ;)

Kramar Jenny

Hannele sa...

Vackert, köpte deras jultallrikar billigt på loppis för att användas som förrätts- och silltallrikar på julbordet.

Malin sa...

Så fint och speciellt fastnade jag för den sista bildens dukning på det ruffiga träbordet...

Kram från Malin

marypoppins sa...

Hello, I turned to find, unfortunately I do not know to read your language, but the photos are wonderful ideas and compliments hello Mary

M&Co sa...

Oj så fantastiske bord! Det var til inspirasjon! Tusen takk :-)