Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

fredag 28 december 2007

About Poppins' garden

Mycket medvetet har jag valt att min blogg ska handla om positiva saker och om saker som gör vardagslivet lite roligare. Jag vill inte skriva om mitt eget liv men jag försöker vara personlig utan att vara alltför privat.

Det slog mig nämligen att många kanske upplever mig som ytlig och att jag lever i en liten bubbla. Och det gör jag kanske... på min blogg... För mig innebär bloggen ett alternativ till vardagen, inte en plats för att beskriva min vardag.

Ibland pockar livet utanför den lilla tryggheten på uppmärksamhet. Men det finns andra kanaler för världsnyheter och det finns andra bloggare som skriver om sig själva. Men jag hoppas att ni förstår att jag inte är omedveten om de mörka sidorna i livet, men för min egen skull vill jag fokusera på de ljusa stunderna. Och jag hoppas att ni känner att ni är välkomna att dela dessa med mig... :)

Så därför har jag följande positiva saker att rapportera:

En liten skog av hyacinter. Nu när jag äntligen tål att ha dem inomhus, frossar jag ordentligt.

Jag har länge önskat ett zinkhus sedan jag sett dem på andras bloggar. Och nu har jag plötsligt två hus! Ett litet i grå zink och ett rött julhus. Den sistnämnda kostade 10 kr på Jysks julrea.

On my blog I have chosen to focus on positive things in life and on things that make daily life more fun. I do not want to write about my own life but I try to write personally but not too privately.
It stroke me that you might apprehend me as superficial and that I live my life in a little bubble. And maybe I do... on my blog... For me the blog is an alternative to daily life and not a place for describing it.
Sometimes life outside the safety zone demands for attention. But there are other media for world news and there are other bloggers writing about their lives. But I hope you understand that I am not unconscious about the darker sides of life but I prefer to focus on the bright ones. And I hope you feel that you are welcome to share these with me. :)
And that is why I have following positives things to tell you:
Now that I at last can stand hyacinthes indoors, I am wallowing in them.
I have for a time desired a house in zink and now I have two! One in grey zink and one Christmas house in red.

21 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Var bara tvungen att kika in hos dig :) Jag fick Awarden från Designe som du gett den till :)
Åh vad härlig blogg du har, så mysiga bilder!
Kram
Mia

Kamilla sa...

Underbara zinkhus,och jag gillar din blogg,ytlig,i en bubbla...Nej!!absolut inte!
Härligt att du tål hyacinter inne igen,vet inte vad jag gjorde om jag blev allergisk...avskaffade julen *fniss*

Marina sa...

Positivt är helt klart trevligast att läsa om! Sen kan det visst bli så att man vissa dagar bara känner för att vara lite ynklig och negativ, men det brukar fort gå över. Zinkhus har jag önskart mig till jag fyller år och det är snart. Positiva kramar från lilla mig.

Malins-Kuriosa sa...

Vardagen har vi ju alla omkring oss och skulle alla skriva om allt som händer och sker vet é sjutton om jag hade valt att vara med blogg...Bloggen är en "fristad" för mig och där vill jag dela med mig av det som ger glädje...
Ditt sätt att skriva och uttrycka dig talar ett tydligt tecken på en person med tänkande och djup så att du skulle vara i en "bubbla" tror jag inte att det finns någon som tycker...

Kramar från Malin

Lily of the valley sa...

Jag tror inte det finns någon som tror att du lever i en bubbla. Var har du fått det ifrån ?
Underbara zinkhus! Jag köpte också mitt på Jyskrea, det andra huset liknar mitt andra röda.
ha en trevlig helg
kram Lily

olivelund sa...

Jag skulle sammanfatta det så här: Du skriver om det som förgyller DIN vardag, till glädje för oss andra!
Jag gillar att läsa både och dvs. både väldigt personliga och de som är personliga men heller inte för privata just som din blogg är. Dessutom bjuder du på fantastiska bilder!
Jag kommenterade på flickr. igår om hyacintbilden men säger det igen- så vackert! Kram, Cia

Tingeltangel sa...

Poppins, du skriver alltid så insiktsfullt och klokt om mängd olika saker. Ytlig är absolut inte det adjektiv jag skulle förknippa med dig. Tvärtom. Och jag tycker att ditt konstaterande att bloggen är ett alternativ till vardagen är mitt i prick. Så känner jag också. Men jag har också tänkt tanken att man lätt kan framstå som ganska ytlig när man använder bloggen för att visa upp vackra saker.

Linneagården sa...

Hej!
Jag tycker att det är jättebra att kunna skriva positiva saker i en blogg,utan att bli alltför "personlig" det glädjer ju andra & förhoppningsvis en själv.
Alla vet att livet inte alltid är en dans på rosor jämt!!
Hyasinter är så vackra & doftar gott, dom gillar jag mé.
Är det ok. om jag länkar dig så att jag hittar tillbaka?
Ha det bra & Tack för att man får läsa en trevlig & POSITIV blogg/madelene

Cornelias Country Corner sa...

skönt att krypa in i bubblor ibland tycker jag! Ha en skön avslutning på 2007. Kram!

annkierix sa...

Hej gulliga du
vet du jag gillar din blogg väldigt mycket..om jag skulle sammanfatta den i några meningar,
välskriven,underbart vackra bilder,underfundig med små visdomsord och budskap.
jag återkommer ständigt hit..
och det tror jag många gör..
själv ligger jag i feberfrossa, så trist nu nr man är ledig.
stackare med tanden..men gå inte för länge med det..
stor kram A-c

annkierix sa...

Hej gulliga du
vet du jag gillar din blogg väldigt mycket..om jag skulle sammanfatta den i några meningar,
välskriven,underbart vackra bilder,underfundig med små visdomsord och budskap.
jag återkommer ständigt hit..
och det tror jag många gör..
själv ligger jag i feberfrossa, så trist nu nr man är ledig.
stackare med tanden..men gå inte för länge med det..
stor kram A-c

M&Co sa...

Jeg syntes det er såå koselig å besøke din blogg! Jeg velger å gå hit for å se vakre bilder, lese koselige og inspirerende ord, og for å "treffe" et vakkert menneske! Og ofte er det akkurat hva som trengs for å gjøre en dårlig dag om til en god!

Solkatter & dammråttor sa...

Det är klart man ska se det positiva i tillvaron....allt det andra finns det som du säger andra forum för....inte vill vi läsa om världens olyckor i bloggen...och man väljer ju själv om man vill skriva om sitt privatliv eller inte.Ja, jag upplever då inte dej som ytlig.
Visst är det underbart med hyacinter...jag frossar också =))
Och zinkhus...har jag letat länge efter...men jag har inte lyckats hitta något än.....får fortsätta leta.
Ha en skön helg och ett gott nytt år.Kramar till dej!

Terri sa...

Hi Poppins, I fully understand. I have often struggled with who I should present on my blog. I have shared personal information and later regretted it and wished i had kept things more impersonal. But I am always curious about the people whose homes I visit. So I think it is sometimes nice to share a little. But it is your choice! I like your blog as it is!

P.S. Yes, my boyfriend is a wonderful cook. i like to cook also but he adores it. :)

Lallis sa...

Jag förstår dig precis och jag kan inte tänka mig att någon skulle tycka att du är ytlig. *ler*
Ha en fin helg.
Kram Lallis

Karin A sa...

Jag tror ingen som har läst din blogg eller sett dina bilder tycker att du på något sätt är ytlig. Det finns alltid eftertanke och lite mer djup hos dig. Inredning, fotografering, böcker, mat osv tillhör kanske ytan av livet men är trots allt väldigt viktigt för hur vi mår. Varje gång jag kikar in här känner jag att jag trivs och mår bra. Så fortsätt som du gör nu! Vilka söt hus - skulle gärna ha ett jag med. :) Ha en härlig helg! Kramar Karin

Trollmor sa...

Ytlig eller att leva i någon slags bubbla är då ingenting jag förknippar med dig. Långt ifrån.
Dina inlägg är alltid så välskrivna och med en tanke bakom. Likaså dina kommentarer visar på att det ligger mycket i dina ord.
Jag blir alltid glad när jag besöker dig och det tackar jag för.
Hoppas att du får en skön helg!
Varma kramar

Trolda sa...

Kära Poppins! Din eminenta och oerhört trivsamma och vackra blogg är väl ALLT annat än ytlig! Här får vi ta del av lyckan och glädjen, allt skrivet i vackra ord komponerat med egentagna fantastiska foton...Vi upplever en positiv och härlig människa som vet att dela med sig av Livets LJUSA sidor! (Ville vi ha annat kan vi bara slå på nyheterna på teven...) Här är HÄRLIGT och rogivande att kika in och man lämnar alltid din sida med extra energi och med lugn i sinnet...Precis så som iallafall JAG vill ha det =D Någon ytlighet lyser inte igenom, däremot en människa med stor kärlek till Livet, mycket glädje inför det nya, och med en humoristisk underton.

SÅ ÄR DET!

Trolda - kramar!

Mediabrus sa...

Jag väljer oxå att blogga om positiva saker i livet - det känns bättre så. Och liksom dig försöker jag att vara personlig utan att vara privat. Det känns bäst så!

Hanneles paradis sa...

Det är ungefär den inställningen jag också har till mitt eget bloggande, inte så svårt heller, för jag mår bättre av att tänka på alla de små glädjeämnen. Ens blogg är ju ens egen, man får skriva vad man vill :)

Anonym sa...

Åh vad fint hus jag älskar din stil
och ljus!!!!*fniss*




ha en bra helg:)

från:amanda