Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

lördag 8 december 2007

Christmas angel

Vårt bibliotek har fått en ny invånare. En liten skyddsängel har flugit hit från Moa's Lovely Things. Hon har inte landat ännu utan håller sig i luften likt en liten version av stålmannen. Kanske hon vaktar över det tända ljuset så inget ont ska hända?

Our library has a new inhabitant. A little guardian angel has flown to us from Moa's Lovely Things. She has not landed yet, instead she is floating in the air like a little superman. Maybe she is guarding the candle so nothing bad will happen?

22 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Ja, det är rätt lustigt att båda har inlägg om änglatavlorna. Min trivs suveränt bra. Vad snabbt tiden går.
kram

http://asas.tradgardsblogg.se/ sa...

Åhh Moa gör såå fina i betong..=)) /åsa

Sara sa...

jättefin ängel!

MOONLOVER´S sa...

Gilla din ljus stake längre ner i i bloggen,den var ovanlig och frän! ha en bra 2:a advent

Kattfot sa...

Nämen åååh så fin :-) Hoppas du får en trevlig andra adevnt *kram*

Karin A sa...

Vilket fint tillskott till biblioteket! Monicas änglabetongtavlor är jättefina. Jag skulle vilja ha en jag med. Ha en härlig andra adventssöndag. Kram Karin

http://mandco.typepad.com/ sa...

Utrolig fin engel! Og lyset spiller så vakkert på den!

Moas sa...

Titta så fint hon trivs där..=).. ser alldeles fantastiskt ut. Roligt att både du och hon är nöjda.. Kram Monica

Trollmor sa...

En så fin liten beskyddare ni fått!
Hoppas att du har en riktigt mysig andra advent!
Kramar

EVA AGNES sa...

Det var en söt knubbig liten en....
Skönt att ha i sitt hus
att vakta över ljus...
Kramar Eva Agnes

Guldkant På Livet sa...

En sån fin vakande stenängel och vilket supersnyggt bling, bling i inlägget under, ljuvliga foton! Mari.

annkierix sa...

Stenängeln är ljuvlig...vackert foto.
kram

Trolda sa...

Åh så söt! Och såg jag inte en liknande hos Lily...=D !?? Tror absolut Hon sprider värme och glädje i ditt hus och vakar lite extra över er nu i dessa Adventstider...Ha en underbar Andra Advents-kväll!

Trolda - med kramar =D

Tingeltangel sa...

Din betongängel är helt underbar och hon ser ut att passa fint i ditt bibliotek. Erkänner att jag också varit och tittat längtande på änglatavlorna. Hoppas du haft en fin helg.

Randi sa...

Håller med - Moas tavlor är bedårande! Så tryggt med en ängel som vaktar.
Kram Randi

SEASIDE LIVING sa...

Underbar ängel och underbara bilder!

Önskar dig en bra vecka!
Kramar Jenny

chatrine sa...

Så søt liten engel! Tenker hun passer fint i biblioteket ditt:) Å veldig koselig stemning med lys!
Ønsker deg en fin start på uken!
Klem fra chatrine:)

Lusthuset sa...

Så fin ängel som vakar över ett av hemmets viktigaste rum...eller hur? Känns väl tryggt. Ha en bra dag. Jag är så less på min strulande dator, försökte kommentera igår men det lyckades inte...hoppas att det går nu mitt i julbaket. Kram

Tintins fru sa...

Hej Poppin

Underbar ängel.
Tack för den otroligt fina paketen.
Efter att jag suttit och beundrat
inslagningen en lång stund, tyckte
familjen att jag skulle öppna.
Och vad finner jag i paketen....
jo helt bedårande fina hjärtan
prydda med pärlor. Sedan slog jag ihop paketen igen och nu ligger den
och pryder sin plats intill min
vinröda fåtölj. Det går inte att
beskriva i ord så vackert. Hjärtanen ska få hänga i min gran
till jul.
Ha en skön kväll.
Kanske framför TV med nobelfestligheter.

Birgitta sa...

Vilken bra ängel som skyddar i ditt bibliotek, och jättefin bild. Kram och ha det gott.

Poppins sa...

Hej Tintins fru! Så kul att du gillade din lilla present! :)

Makalösa Malin sa...

Å så fina saker & ting! Du använder powershot såg jag,tycker du den är bra? Jag väljer meellan powershot med 12 mp eller canon ixus 960 IS....svåra val. Men det jag tvekar är att powershot väger en hel del och är ganska stor..orkar man släpa med sig den i fickan,handväskan? ;-)
Solisar Malin