Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

onsdag 5 december 2007

Christmas bling-bling

Vi har inte särskilt mycket glitter och glamour i vårt hem. :) Men till julen är det inte bara tillåtet utan nästan ett "måste". Julstämningen mår bra av saker som tindrar och glittrar. Det gäller bara att hålla sig på rätt sida om gränsen till kitsch - vilket kan vara svårt...

Här kommer några exempel på bling-bling som smugit sig in i vårt hem nu i juletider:

En jättediamant med småsyskon och pärlor.

Hjärtan i silver och pärlemor tillsammans med pärlor och blå ljuskedja.


We do not have much glitter and glamour at our house. :) But to Christmas we allow ourselves to wallow in bling-bling. Here you can see some examples: A gigantic diamond with smaller friends and pearls and hearts in silver with pearls and blue lights.

23 kommentarer:

Moderncountry sa...

Hei Poppins!

For noen vakre bilder!! Kom akkurat fra Karin og berømte lyset i hennes bilder, og jammen har ikke også du klart å fange et utrolig vakkert lys i de to siste bildene. Så mysigt du allerede har gjordt det hjemme :) Selv har jeg vært så travelt opptatt den siste uken at jeg ikke har fått pyntet noe enda.Men til Fredag skal jeg vaske hele huset,rydde alt og ta frem pynt og handle inn nye planter. Og hvis jeg har nok tid til overs skal jeg lage en krans.

Så hvordan er formen? Håper uka har vært god for deg. Sender over gode klemmer!

annkierix sa...

Jag är ständig gäst hos dig...måste alltid beundra dina vackra bilder.. vilket bling-bling!
kram

Lily of the valley sa...

Jag ser att du inte kunde hålla dig längre ;)
kram

Karin A sa...

Klart man behöver lite glitter och glamour till julen. Ännu så länge har jag inte plockat fram något men tro mig när jag säger att det kommar. ;) Otroligt mysiga bilder! Ha en fin onsdagskväll. Kramar Karin

Ps. Kul att du kommenterade det där med att vi tittar på lika saker. Kan bara instämma där. :)

Tilde sa...

det är klart det blir lite bling bling till jul,det är ju så fint hos dig, tänk att ha en diamant, hi.hi. för nåt år sen gillade jag det inte alls ,men ,men,
Jag tror min nya sida funkar hjälpligt , men jag har nog inte upptäckt allt jag kan göra än , men det är kul att kunna titta in o lämna några rader hos er andra . Ha en fortsatt bra vecka
Tilde

Moas sa...

Bling.. bling är ett måste till jul.. och dina bilder är såå fina som vanligt.. Skulle inte klara mig utan glitter på jul.. och lite pynt här o där.. men det är klart det ska vara smakfullt utifrån mina ögon sett..=) ha en bra fortsatt vecka.. Kram Monica
http://moasgard.tradgardsblogg.se/

Moas sa...

Här är jag och du är där.. hihi...så det kan bli.. Kram

Anna sa...

Så fint fatet är och en blå ljuskedja var nytt för mig. Snyggt är det. Inget kitsch över det där vackra arrangemanget iaf.

Kram Anna

Trolda sa...

Håller med dig om att "blingbling" förhöjer julkänslan! =D Och har man så fina saker som DU visar blir det absolut inte fel...=D (Men jag ser då inte mycket RÖTT...;D ) Gillar ALLT av det du visar, blir riktigt blingbling-sugen nu...=D

Trolda - kramar!

Designe sa...

Åh, så vackert du har gjort! Vilka vackra bilder!...jag vill oxå ha en söt liten slinga på ett fat med pärlor, underbart! Kram :)

Tingeltangel sa...

Det klart att jag kommer ihåg vad jag skrev. Du är så snäll så jag blir generad - och jätteglad förstås. Jag mailar dig.... Ditt bling-bling är underbart och dina fotografier likaså. Jag är som du, återhållsam med glamouren för det mesta men när det skall vara, då är det lika bra att ta i ordentligt.

Malins-Kuriosa sa...

Så vackra bilder du tagit...jag vill ha bling-bling till jul men precis som du säger är det viktigt med den "där gränsen", kan lätt bli "för mycket" i ett vanligt hem...

Kram från Malin

SEASIDE LIVING sa...

Vad läckert det var med ljusslingan på fatet - jättefint!!!

Kramar Jenny

M&Co - http://mandco.typepad.com/ sa...

Så vakkert! Liker virkelig fatet med hjerte lys og lysranke. Utrolig fint :-)

Lusthuset sa...

Jag är annars inte heller så mycket för glitter och sånt, men på julen är det annorlunda tycker jag. Det är så fint när det glittrar i dunklet av ljusen lågor det ger en så underbar stämmning, hade inte varit det samma på sommaren. Kramis!!

Solkatter & dammråttor sa...

Jamen...precis, till julen SKA det vara glitter....i massor!Det var väldigt fint med hjärtana och ljuskedjan.
Ha det gott och glittra vidare=)Kram!

Hannele sa...

Tänk, förr hade man alltid samma, men nu vill man gärne testa lite nytt också.

http://www.mediabrus.dinstudio.se/ sa...

Jag har inte så mycket glitter och glamour under julen heller - men lite grann har smygit sig in iaf. :)

annkierix sa...

Du har alltid så gulliga kommenarer på min sida TACK!!!
Jag har redan kommneterat ditt bling-bling..så fint och snyggt fotat.
Ang min adress så har jag redan mejlat dig...men gör det igen.
Kram på dig!

Ja visst är vårt stengolv fint..jag föll för att det ser levande och naturligt ut.

chatrine sa...

Heisann!
Så fint! I julen skal det jo være litt glitter og glam!:) Koselig julestemning du har skapt, og sååå fint med de blå lysene!
Ønsker deg en fin fredag!
Klem fra chatrine:)

kullervilla sa...

Glitter och glamor hör julen till. Härliga arrangemang du gör. Blå ljusslinga ger ett mysigt sken, har en sådan i en stor vit stjärna som hänger så vackert i vårt uterum.

Tintins fru sa...

Hej!

Du har verkligen fått till det
med glitterpynt. Jättefint.
Ljusslingan är mycket trevlig.
Och diamanten blev ju fin. Har sett
den i verkligheten.

Marina sa...

Ja, lite bling bling kan det få vaa till jul. Annars gillar jag gammaldags jul med rött.