Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

onsdag 12 december 2007

Christmas in our window

Vårt köksfönster är ganska stort, egentligen är det ett halvt burspråk. Fönstret vetter mot en liten gångväg mellan husen, men eftersom vi bor vid en återvändsgränd är det ganska lite trafik utanför. Solen, däremot, tittar in här på morgonen eftersom det ligger mot öster.


Adventsljusstaken har hängt med i många år nu men jag gillar den grågröna färgen.

Växthuset har fått en ljusslinga och de röda ministjärnorna har jag bara satt vanligt tidningspapper runt om.

Krukan jag fyndade på Miljögården i höstas har fått vita julstjärnor. Fönstren här i hörnan går nästan ända ner till golvet fast det framkommer inte på bilden.

Snart kommer det att snöa i köksfönstret, får återkomma med foton på det...

The window in our kitchen is rather wide. Outside there is a small footpath but since we live in a dead end there is not much people walking by. The sun, however, visit us in the mornings. Soon it will start to snow in the window. Promise I will show it...

23 kommentarer:

Tilde sa...

Inspirerande fönsterbilder..jag har inte riktigt fått till mitt köksfönster än, lustigt att just det fönstret är så viktigt till Jul , så känner jag i alla fall.
Vita julstjärnorna i den krukan är vackert!ha en fortsatt bra vecka..

www.mediabrus.dinstudio.se sa...

Himla juligt och fint fönster - mina ser ut precis som vanligt om man bortser från adventssljusstaken....

Marina sa...

Snöa i köksfönstret? Menar du spray? Det hadejag när jag bodde i min lilla 1:a. Det blev så mysigt! HAde dock stort problem med att få bort det efter jul, men jag hade nog tagit lite väl mycket kanske!!!!!

Guldkant På Livet sa...

Vilken fin krona du hade nerstucken där i blomman och ljusslingan i det lilla växthuset, så snyggt!! Den ljusstaken var vacker och unik, läckert med det skåneröda teglet som skymtar gemnom fönstret där... ha en bra luciadag i morgon!! Mari.

http://www.mandco.typepad.com/ sa...

Så julete og vakker vinduskarm! Dessverre er det ingen karm på mitt kjøkken, så ingen pynt der :-(Så koselig veksthus du har! Ble kjempe julete og koselig med lys ida! Likte også godt den krukken med den store hvite julestjernen!

Terri sa...

Lovely! Wish I had a window like this!

Karin A sa...

Så fint du har det i köksfönstret! Ovanligt vacker ljusstake och fint med julstjärnor i olika krukor. Jag längtar efter att få se lite snö här med. :) Ha en fin lucia. Kram Karin

Anna sa...

Ville bara säga att jag såg hjärtan från dig på en blogg och de var så jättefina. Har du gjort dem och i så fall hur? Så fina de var. Tack för tipset om slingan, har bärt runt på en slinga en vecka utan att hitta plats för den. Just nu hänger den över en stolsrygg och ser malplacerad ut. Men nu åker den ner i växthuset, banne mig. :0)

glad lucia till dig!

Clara sa...

Så mysigt....den nedersta krukan var ju så fin...jasså det ska snöa hos dig :) Ja det verkar ju inte komma någon riktig snö, så då får man fuska lite! Kraaaaaammmm

chatrine sa...

Heisann!
Så koselig vindu, riktig fin jule-stemning hod deg:)
Å de nydelige kjolene du har funnet i forige innlegg. Kunne godt tenkt meg noen av de til jul ja!
Boken jeg skrev om er nydelig, skulle tro den også fantes i sverige, men jeg vet ikke. Fotografen som har lagd boken bor jo selv i Paris. Du får ta en titt i bokhandleren, ellers fins den helt sikkert på internett:)
Ha en fin dag Poppins!
Klem:)

kullervilla sa...

Mysigt du har det i fönstren. Rolig idé med tidningspapper runt julrosorna, så enkelt men ändå så dekorativt.

annkierix sa...

Oj vad fint det är i ditt fönster..som en dröm..och så fint fotat oxå. Ha en fortsatt fin lucia!!
kram A-C

Lily of the valley sa...

Tjusigt, tjusigt! Den vita julstjärnan gör sig så bra i den vackra krukan från Miljögården.
Mycket tjusigt julfönster som ni har.
kram Lily

Signes vind sa...

Så pyntat och fint du har det i fönstret. Ljusstaken är verkligen vacker. Har letat efter vackra adventsljusstakar med el men de är så traditionella vanligtvis eller asfula - men den här är riktigt snygg.
Bra tips med ljusslingan i växthuset - jag har varken slinga eller växthus men man kan ju köpa ;-) det är ju någon vecka kvar till jul.

EVA AGNES sa...

Så läckert det var i dag med alla växter och den underbara advenststaken.
Kramar Eva Agnes

Tingeltangel sa...

Så fint du gjort i fönstret. Ditt växthus har jag beundrat tidigare och det blev toppenbra med slingan i. Krukan som julstjärnorna i är också bara för fin.... Du skrev till mig att du inteär pysslig men där måste jag protestera. Har ju sett så fina saker som du skapat.

Lily of the valley sa...

Ps! Glömde att säga att jag ser att det smyger sig in lite mer vit hos dig min vän. Kan det vara så att du också fallit för det vita...;)
kramiz

SEASIDE LIVING sa...

Så mysigt och vackert du har i dina fönster! Verkligen jättefin! Krukan från Miljögården är sååå fin... :)

Så du kommer ha snö i dina fönster... vad nyfiken jag blev på att få se det!

Önskar dig en riktigt härlig 3:e advent!
Kramar från Jenny

Birgitta sa...

Så fint du har gjort i ditt köksfönster, kul idé att sätta tidningspapper i glaskrukor, snyggt. Väntar på snö gör vi väl alla just nu, här är kallt så snö skulle passa utmärkt. Kram och ha det gott.

Designe sa...

Va juligt och fint du har gjort! Så fint med tidningspapperet runt julstjärnorna, måste ju va bra eftersom de är känsliga för drag!..Vilket fint växthus och fint med belysning i! Trevlig helg! Kram :)

Moderncountry sa...

Åååh!! Så vakre bilder!! Så koselig du har gjordt det i ditt vindu. Og dine lysestaker er kjempevakre!! Får enda mer Julefølelse nå :)) Tenkte jeg skulle sette opp Juletreet til Søndag. Etter vår tur til Julemarked og Sør Nederland. Kanskje jeg finner enda mer flott pynt.

Ha en underbar weekend Poppins!!
Kramar

Lusthuset sa...

Du har det bara såååå fint. Vilka vackra fönster med en sådan skön blandning av gammal och nytt. Ljusstaken var bara praktfull. Kul med tidningspappret runt julstjärnorna (är antecknat i hjärnkontoret...för jag kan vara en riktig härmapa om det vill sig).
Tror du det kommer snö snart...har du en vädertå eller så? Vi får väl se. Ha en skön kväll. Kramar!!

Lily of the valley sa...

Nej, jag tycker absolut inte att du har för mycket vitt.
kram