Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

lördag 29 december 2007

From the sale

Tack alla ni som skrivit så snälla och värmande kommentarer! Ibland är det bra att få bekräftat att man är på "rätt väg". För det kräver ju både tid och engamemang att blogga och responsen från bloggvännerna är den största drivkraften. Att ni tar er tid att skriva en hälsning betyder mycket för mig.

Vi gjorde ett litet besök på mellandagsrean i Malmö där vi inte alls handlade kläder men väl lite juldekorationer på Charlotte Trend. Det kan vara kul att packa upp till nästa jul för jag har alltid glömt vad jag köpt på rea.

Thank you all who wrote nice comments. Sometimes you need to know that you are doing the right thing. A blog demands a lot of time and commitment and the response from my blogging friends is one of the driving forces. I really appreciate that you take the time to leave a small greeting.
We visited the big sale but we did not buy any clothes. Instead we came home with more Christmas decorations. It will be fun to use them next Christmas because it will be a surprise to find them. I never remember what I bought on the sale.

22 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Jo, visst behöver man bekräftelse på att man är på "rätt väg". Det behöver nog alla emellanåt.
Jag "hör" dig när jag läser dina inlägg, och jag tror att du gör det samma när du läser mina. Vi känner ju varandra, och har gjort i snart 30 år. Huga ;) vad det lät... som vi var supergamla...;)
Ibland är det kanske svårt att "uttrycka sig rätt" Man kan kanske missuppfattas pga en viss humor eller vice versa.
Allt ger sig med tiden...

Jag gillar er juldekoration från Charlotte Trend. Där brukar finnas "farliga" saker...
Är den i fattigmanssilver?

Ha en skön lördag
kram Lily

SEASIDE LIVING sa...

Härliga reafynd!!! Skickar hälsningar om ett Gott Nytt År från ett snöigt Vemdalen!

Kramar från Jenny

http://asas.tradgardsblogg.se/ sa...

Gott nytt år.. på er..=)) /åsa

envilsenloppa sa...

Tack för din snälla kommentar hos mej ! Och visst är det viktigt med kommentarer , de är själva bensinen :-)
Jag gillar oxå shoppa julsaker på rea , just för att man glömmer bort dom .
Avis på dina fina fynd !
Passar på att önska Gott Nytt !
Kram/Lotta

Karin A sa...

Kontakten och responsen från andra bloggare är viktig för bloggandet. Känns skönt att höra att du är på rätt väg. Det tycker jag också, som jag skrev i föregående inlägg! :) Jag var iväg på rea men kom bara hem med en tröja på rea. Hittade söta juldekorationer (som köptes) men dock inte på rea. Dina juldekorationer ser fina ut och vad kul det blir att ta fram dem nästa år. Jag önskar dig ett gott slut på året och ett gott nytt 2008! Stor kram Karin

Monica/moa sa...

Visst är det så att man drivs framåt med sitt bloggande som du skriver när man får alla fina och uppmuntrande kommentarer.. =).. och du är väldig gullig själv så att besöka dig är alltid roligt både för att du visar så fina bilder, duktig fotograf och för att du är en sån varm person.. Gott nytt år på dig Poppins.. massa kramar från Monica

Monica sa...

Förresten var det jättefina saker du köpt.. gillar spiran lite lik den jag köpte när jag var i Göteborg.. =) kram..

Sara sa...

Visst värmer det när man får lite respons. God fortsättning!

Fru A sa...

jag har fyndat massor med billiga kläder på rean - men inte några julsaker, det har jag tillräckligt mycket av känns det som. :D

Tingeltangel sa...

När man börjar skriva tror man att man bara gör det för sin egen skull. Men när man börjar få feed-back ger det skrivandet en ytterligare dimension. Det är underbart med bekräftelse och det behöver vi verkligen... Fina saker du har hittat. Själv har jag inte orkat sätta foten i en butik efter julshoppingen var klar. Jag har säkert missat en massa fynd! Jag tog mig friheten att skriva lite om dig idag. Kram.

Malins-Kuriosa sa...

Ja du är "på rätt väg"...håller fast vid att bloggandet ska vara en "fristad" från vardagens måsten...Och visst sjutton behöver man de positiva kommentarerna och hälsningarna...de får mig att känna mig rik på nått sätt...
Brukar göra som du med julpyntet...köper något på rea efter jul och packar ner det till nästa år...varje år blir jag lika glatt överraskad då jag glömt bort att jag köpt något "nytt" som ligger kvar i sin förpackning..Ska ta en sväng in på Duka de närmaste dagarna för där har jag spanant in lite grejer som passar mig...Har redan fyndat en massa sidenband fast i ljusa toner som kan användas under hela året...
Ett väldigt vackert fynd du fått tag på...

Kramar på dig Vännen
Från Malin

Lotta sa...

Jättefina saker du fyndat! Visst är det härligt att köpa nytt julpynt som packas ner direkt och som inte kommer upp på nästan ett helt år. Då har man ju nästan glömt bort vad man köpt och blir så härligt överraskad!

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!

Varma nyårskramar
Lotta

Guldkant På Livet sa...

Så underbart vackra foton på fina ting.... dina bilder är alltid så inbjudande!! Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig min bloggvän!!! Mari. ( Tack för din fantastika kommentar om mina föräldrars hem, du är snäll och kul! )

Ann-Catrin / finthemma sa...

Tack för jättegullig och uppmuntrande kommentar inne hos mig...känner mig faktiskt något piggare idag...sitter uppe i soffan...men känner mig helt slak. tänk vad man värdesätter att få känna sig frisk..och ändå är det bara några dagar jag varit vissen.
Underbara reafynd du gjort..det är ju perfekt ett handla efter jul..blir ju som nytt nästa år.
vill bara skriva några rader om att jag verkligen fastnat för din fina blogg..och ibland undrar jag vad der är som gör att man fastnar för en speciell, det finns ju så många där ute i cyberrymden..du fångar mig..jag vill läsa mer, titta mer, blir inspirerad.
Ha det så gott...önskar dig ett underbart nyår.
A-C

Tintins fru sa...

Fina juldekorationer du har köpt. Håller med om att det är lika spännande varje år när man plockar upp sina julsaker. Man glömmer fort.
Önskar dig och mannen GOTT NYTT ÅR.
Vi hörs.

Lusthuset sa...

Så vacker den är! De mesta du visar är vackert och smakfullt. Det är alltid roligt att titta och bli inspirerad. På tal om något annat så har jag skickat en "utmärkelse" till dig som du väl redan fått av flera förstår jag, men skall man välja en favorit så får man inte låta sig hindras av att flera tyckt det redan. Jag anser i alla fall att din blogg ar en av mina favoriter...så håll till godo av den "fagre mannen". Ha en skön nyårhelg. Kram från mig som så sakta håller på att återuppstå från de förkylda.

Zaga sa...

Oj vilka fina REA fynd det blev!
GOTT NYTT Bloggår 2008!
Kram Zaga

cia/Olivelund sa...

Verkligen fina juldekorationer du köpt!
Kram! :)

Solkatter & dammråttor sa...

Vilka fina reafynd du har gjort.
Önskar dej ett riktigt Gott Nytt År också.
Kram/Gunn

Hanneles paradis sa...

Jättefint, hihi, jag fyndar också så ibland, och tar inte fram förrän senar. Gott nytt år, kram.

the feathered nest sa...

Beautiful finds! I especially like the silver (is it Mercury Glass?) ornament.

Manuela

Signes vind sa...

Önskar dig de varmaste nyårsönskningar!
Hoppas du får ett riktigt bra 2008!!!
Tack för allt du gett mig i form av inspiration, nya tankar m.m under 2007.
Kramar Lotta