Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 23 december 2007

~ GOD JUL ~ MERRY CHRISTMAS ~

Nu inväntar vi julen. Klapparna håller på att slås in.

Granen står färdigklädd i hallen. Bilden gör den inte alls rättvisa utan den skimrar och glittrar så vackert. Som ni ser har vi ingen "stylad" gran utan vi kör med julkaos på temat "Rysk cirkus"...

Karusellhästar hänger här.

Och ryska lökkupoler.

Igår hade vi julfest med bokklubben. Dukningen gick i vitt, silver och grönt.

Efter maten blev det portvinsprovning. Och till det ett rejält gottebord med både ost, frukt, nötter och choklad.

Med dessa bilder vill jag önska alla GOD JUL! Hoppas ni får fira julen precis som ni önskar. Många julkramar från Poppins!

Now we are ready for Christmas. The presents are wrapped and the Christmas tree is decorated. Our chaotic theme for the tree could be called "Russian circus"...
In the tree hangs horses from a merry-go-round and Russian domes.
Yesterday we had a Christmas party for the book circle. The table was laid in white, silver and green. For dessert we had a port wine tasting with cheese, fruits, nuts and chocolate.
And with these pictures I wish you a MERRY CHRISTMAS! I hope everyone may celebrate the Christmas just the way they desire.
X X X from Poppins!

26 kommentarer:

Marina sa...

Fint och mysigt! God Jul!

Lotta sa...

Det var väldigt fint med en rysk cirkus i granen tycker jag! :-)

Önskar dig en riktigt härlig jul med alla de du älskar omkring dig!

Många julkramar
Lotta

Anna sa...

Tittar bara in för att önska dig en underbar jul och fick på köpet se dina vackra bilder och läsa om sju saker om dig själv. :0) Skytt!? Waw.

God jul och många kramar

/Anna

Birgitta sa...

Mysig dekoration i granen, det ryska inslaget gör sig bra. Och mycket härliga godsaker, det bådar gott för din jul som jag hoppas blir precis så som du har önskat med lagoma doser av allt det goda. Kram och god jul.

Lily of the valley sa...

Underbara stämningsfulla bilder från ert hem. Jag gillar era käpphästar och ryska kupoler extra mycket.

Vad tyckte ni om Grådask?

Ha en underbar dag, samtidigt så vill jag passa på att önska dig och Haddock en riktigt God Jul
Många julkramar från Lily

Guldkant På Livet sa...

Å vilket fantastiskt vackert dukat bord och en sån massa gott!! Underbara foton!! Även på granen! Rysk cirkus är "inne"! Läckra julbilder! Poppins, jag önskar dig en riktigt GOD JUL!! Mari.

annkierix sa...

Underbara bilder som vanligt...du kommer så nära inpå att man nästan känner sig där!!'
Fnissade så glatt när su skrev om hämtmat på annandagen...det är precis vad sim kan hända i vår familj på annandagen.'STOR KRAM O GOD JUL FRÅN MIG
Ann-Catrin

SEASIDE LIVING sa...

Vilka underbara bilder! Du får det verkligen att vattnas i munnen på mig!

Önskar dig en mysig och härlig jul!

Stor julkram från Jenny

Sara sa...

Vilket läckert julgranspynt! Många fina och juliga bilder:) God jul!

M&Co sa...

Så vakkert! Hadde jeg bodd i nærheten hadde jeg tvunget meg til et besøk, det er jo såå koselig hos deg! Elsker Russisk Circus temaet på juletreet!! Ha en fin lillejulaften!!!

Trolda sa...

UNDERBARA bilder!!! Och jag önskar en riktigt, riktigt fin JUL till dig och din familj!!!

Trolda - GOD JUL - KRAM! =D

Lallis sa...

God Jul, goa du!
Hoppas att din/er julhelg blir fin och harmonisk och full av gemenskap och glada stunder.
Kram Lallis

Karin A sa...

Vilken härlig och annorlunda gran! Kul med cirkus- och ryskt tema. :) Ser ut som ni hade en mysig och god kväll igår. Julkramar Karin

Trollmor sa...

Vilka underbara bilder!
Jag tyckte mycket om ditt ryska inslag i granens grenar, det liksom surrade till i hjärteroten :-)
Vill önska dig och dina nära och kära en riktigt fröjdefull jul med mycket mys och goda stunder!
Många julkramar från Pepparkaksvägen

chatrine sa...

Ønsker deg en riktig god jul! Kos deg i ditt nydelige hjem!!
Så "sees" vi i romjula:)
Juleklem fra chatrine:)

kullervilla sa...

Önskar er en God och Fridfull Jul, ser att ni har det riktigt julmysigt.

Anne sa...

I like your blog, i'll come back!
Merry christmas!

annkierix sa...

Bara jag som kikar in så här på morgonkvisten...tack för mysig julhälsning. Härligt att julafton var bra..vi hade det oxå bra..men höll på att sluta på akuten då dottern knäckte nötter och fick en flisa i ögat..(klassiker va)..när den inte kommit ut på 1 tim och hela ögat rött o svullet ringde jag ögonakuten..under tiden jag pratade med sköterskan kommer dottern uppspringande..med den lilla lilla flisan i handen..vi skrattade både sköterskan o jag..ja så blev det ett lyckligt slut ändå... kvällen avslutades sen traditionsenligt med frågesport.
Idag har vi ännu mer folk här..men då ingen julmat..trerätters ska jag bjuda på...pust...ligger i sängen o samlar ihop mig!!
Ha nu en mysig juldag.

kram A-C

Malins-kuriosa sa...

Fortsatt God julhelg på dig!

Kram från Malin

http://asas.tradgardsblogg.se/ sa...

Rysk cikrus..? kul.. ska vi nog ha nästa år.. er var vacker..=))) Ha dt gott! =)/ åsa

Lusthuset sa...

En RIKTIG GOD JUL Poppins önskar jag dig också. Har varit lite snörvlig (typiskt) och legat lite lågt, men hoppas att du får en härlig julhelg. Kramar!!

Lella sa...

Vilket fantastiskt gottebord du hade dukat upp!!!
En God Jul önskar jag dig, även om det redan är juldagen...
Kram

monica sa...

God fortsättning Poppins.. hoppas din julafton och juldag varit så bra som du önskat dig.. så mycket fint du pyntat.. och de ryska lökarna var ju för fina.. Ha det riktigt skönt ikväll och en fin annandag jul.. Kram Monica

Lily of the valley sa...

Tackar! Klart att det är :)
Jo, visst är de fina hjärtan från hjärtat :)
Ha en fortsatt bra jul
kram Lily

Solkatter & dammråttor sa...

Vilka mysiga julbilder du visar.Hoppas du hade det trevligt igår, det hade jag.Lite trött idag, men det är lugnt och skönt och nu ska jag bara njuta av min ledighet.
Ha en skön fortsättning nu.Kramar!

Amoroso- Nu vill jag sjunga dig milda sånger sa...

Nejmen ojoj vilken dukning och vilket gästabud! :-) Ser alldeles underbart ut! Önskar dig en riktigt god fortsättning!