Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

lördag 22 december 2007

The last preparations

Slutspurten inför julen är här! Överst en bild av en rörig hörna i mitt kök. Idag ska det bli portvinsprovning, därav en flaska Grådask.

En enkel krans fick en enkel dekoration av rödrutigt band och murgröna.


Mitt gula skåp har fått två silverhjärtan som prydnad. Vid sidan om hänger mina julkort på ett band av jute. Såg att Eva Agnes också hänger upp sina kort på ett band. :)

Apelsinerna har fått kryddnejlikor och sprider god doft inomhus. Idag åker granen upp. Jag hinner göra ett inlägg imorgon också och då visar jag kanske hur granen ser ut.
Ha en bra lördagskväll!

The last preparations are made. Soon it is Christmas. At the top you see a messy corner in my kitchen with a bottle of port. A simple wreath got a simple decoration. My yellow cupboard has got two hearts with glitter on them. And the oranges with clove are spreading a lovely scent. Today we will decorate the Christmas tree and I will show you tomorrow how it turned out.
Have a nice Saturday!

12 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Mmmm, Grådasken är suverän.
Fina stämningsbilder du visar....
kram Lily

Karin A sa...

Härliga bilder! Här är det också de sista förberedelserna på gång. Så gott det låter med portvin! Ha en fin lördag! Kramar

Lella sa...

Åh va du har fått det juligt och fint hemma(avis:o)
Och mums med Grådask!

Hej hej

M&Co sa...

Kan jeg bli med på prøvesmakingen ;-) Nydelig det har blitt hos deg nå til jul. De hjertene var fantastisk vakre !

EVA AGNES sa...

Varför har man alltid något att göra i sista stund. Antagligen för att man vet att det är oåterkalleligen för sent sedan. Och, man måste vänta ett helt år innan man får sätta igång och julpynta igen.
Väntar med spänning på att få se din gran.
Själv ska jag ta många kort hos min dotter på alla hennes julprydnader och försöka lägga ut i helgen.
Julkramar
Eva Agnes

Signes vind sa...

Fattar inte hur du hinner göra så mycket fint hemma och få med allt på bilder + lägga ut det på bloggen. Blir så imponerad som vanligt ;-)Ser fram emot att se din gran och hoppas du får en riktigt skön och vilsam jul!!!!

Terri sa...

Things are looking very festive. Looking forward to seeing your tree. In Canada, most people put their trees up at least a week before Christmas - we put ours up two weeks ago (which is a little too long I think - one week would have been good for me)!

Hannele sa...

Mums med portvin, ha en mysig julhelg.

Designe sa...

En sån fin krans, fina hjärtan och fint med fatet m dekorationer! Portvin är ju gott..beställde mig ett glas i efterrätt när vi var på julbord häromdagen! :) Kram

Lisa sa...

I love all your pretty decorations. Lots of colorful fun holiday pictures. Such a pleasure to visit and browse your pretty photos.

Happy holidays!

Tingeltangel sa...

Önskar dig och din familj en riktigt God Jul. Stor kram!

Monica/Moa sa...

Grådask låter intressant.. vilket namn..hihi.. Ja nu går julförberedelserna in i slutskedet..och va mysigt det är nu.. lite halvstressad blev jag häromdagen.. men jag fick kyla ner mig, så gick det bra sen. =) Härliga bilde på ditt skåp med fina hjärtan.. Ha en riktig skön och God Jul.. Kram Monica