Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 20 januari 2008

Back from London

Om ni undrar varför det har varit så tyst från mig de senaste dagarna, beror det på att jag har varit här:

- i London! Mannen och jag tillbringade fem härliga dagar i vår favoritstad. Vi har hunnit med ganska mycket på våra dagar så jag lovar att återkomma med flera rapporter. Men kan redan nu säga att det var mer vår än vinter i England och jag önskade flera gånger att jag tagit en tunn jacka istället för min svarta ullkappa...

If you wonder why I have been so quiet these last days, I can tell you that I have been spending five wonderful days in London with my husband. London is our favourite city and I will be back with more reports. But I can start telling you that the weather in England was more like spring than winter so I regret I brought my black wool coat...


Vi har bott bra, ätit gott och shoppat mycket! Och så har vi sett och upplevt massvis.

We stayed at a lovely hotel, have been eating nice meals and shopped a lot! And we have seen a lot of different things!

På måndag ska jag hälsa på alla som lämnat kommentarer på min blogg och läsa vad ni har hittat på. Och sedan återkommer jag med en London-rapport. Kram på er alla!

On Monday I will visit everyone who have been writing to me and I will read what you have been up to. And then I will return with a report from London.

27 kommentarer:

kullervilla sa...

Har allt funderat på om du tagit semester:=) Så härligt att åka till London och bara få vara. Väntar med spänning på rapporten.
Kramiz // kullervilla

Terri sa...

Poppins, sounds like a marvellous trip. Do share some details and tell us what you bought and what you ate!!

Monica/Moa sa...

Åh.. så alldeles underbart..=).. trodde du satt och åt tårta mest hela dagarna och inte orkade göra något annat =). Vår skriver du.. såg bilden med en hel radda blommande cyklamen sågs så fint ut.. Väntar med spänning på reserapporten..Ha en skön måndag. kram Monica

Lotta sa...

Oj vad spännande med en liten tur till London - kan gissa att ni haft det bra! Lova att du berättar och visar lite från den stora staden. Jag längtar så till jag skall åka till Venedig... :) Ha en bra måndag! 8`)

Malins-Kuriosa sa...

Så härligt detta låter...5 dagar i London!!!
Med tanke på hur konstigt vädret är här sp förstår jag om det var som våren där...en sådan häftig plantering med cyklamen längst med muren...och sen butikerna...

Kramar från malin

Randi sa...

Låter spännande! London är ju en perfekt shopping-stad! Ser fram emot en rese-rapport :)
Kram Randi

SEASIDE LIVING sa...

Vad härligt! London är verkligen en superduper kul stad att besöka!!! Ser fram emot att få höra vad ni har gjort för grejer!

Kramar Jenny

Fru A sa...

Åh vad ljuvligt med en liten semester. Vi åker till Göteborg över helgen och myser :D

Birgitta sa...

Så härligt att du varit i London, dit ska jag i mitten av mars och då är det ju perfekt att ha dej som guide till vad som ska göras i London, ser med spänning fram emot kommande inlägg. Kram och ha det gott.

Deb sa...

Wonderful photos Poppins. Looking forward to hearing about your trip!

Lily of the valley sa...

Välkommen tillbaka! Härliga bilder du bjuder på! Kan tänka att det blev ett o annat köpt ;)
kram Lily

Hanneles paradis sa...

härligt, härligt, börjar längta

Filifjonkan 1 sa...

Så trevligt det ser ut att ha varit,, vår sa du var det så långt gånget där? Man blir ju nästan avundssjuk ju då. men om det var för varm ed ullkappa så tror jag dig at det var nästan vår där,London ett nice place med mycket spännande affärer säger de som varit där och jag tror dem. Så härlig den där blomsterrabatten ser ut

HannaH i Det stora grå huset sa...

Vilken tur att jag ramlade in här precis nu! Jag älskar London, och längtar verkligen dit... (Bodde där -94-00)
kommer tillbaka och kollar in vidare rapport, man blir så glad av bilderna!
Ha det gott!

Ninni sa...

Åh, London! Vad avundsjuk jag blir, vill åka dit jag med. Jag har varit i London två gånger, båda var på hösten (sept. resp. nov/dec) Skulle vara roligt med ett vårbesök också! Visst är London en stad man vill tillbaka till, igen och igen....

Guldkant På Livet sa...

Nej men oj, har du varit där! Så fina bilder och så roligt att få se! Cyklamen ute, rena sommarbilderna! Tänk, jag som aldrig varit i London, bara bytt plan där...Ser fram emot att få se flera bilder! Vilekn säng!! Mari.

Yolanda Elizabet sa...

It feels more like spring here too, it's around 13 C during the day, so not cold at all. Seems like you had a wonderful time in London and I can't wait to read and see all about it. ;-)

M&Co sa...

Så koselig! Mamma og jeg har også sånne "jenteturer" innimellom, og det er så fint for uten pappa og mannen får vi shoppe i fred uten vedheng som sukker og stønner for hver eneste butikk vi går inn i ;-) London er jo så deilig og da, jeg er syk etter England. Innimellom savner jeg livet mitt der ganske så mye. Gleder meg til flere bilder!

Fru A sa...

TAck för ett bra tips in till en härlig bloggare (Karna)

Lilla Blanka sa...

Åh vad mysigt med London, jag gilllar också den staden..!
Härliga bilder och vilket fint hotell ni bodde på :)
Mitt skåp ja, det går väl framåt, lite klurigt att fundera ut hur jag skall göra, jag är ju ingen snickrare, men men hihi det skall nog gå bra :)
Kram
Mia

Solkatter & dammråttor sa...

Men vad mysigt...vad jag blir avundsjuk....vill också åka på semester.Menar du att cyklamen blommade så där,ute, nu???
Ska bli spännande att läsa om allt kul ni har gjort i London.
Ha det bra!
Kram/Gunn

Signes vind sa...

Välkommen hem.
Ser fram emot flera härliga inlägg med allt du shoppat och alla intryck! Mannen åker till London på onsdag och lämnar mig hemma ;-((
men det är lite skönt med några dagar själv också.

Lusthuset sa...

Så fantastisk härligt det verkar. Har aldrig varit i London. Jag ser verkligen fram emot reserapport från denna underbara stad. Du får vila fötterna för det blev nog massor med steg under den resan. Ha det bra. Väntar med spänning. Kram!

Annalunda sa...

Welcome back Mary!

Ser framemot reserapport! Sååå härligt med London... ska ta ett snack med maken... du som är så duktig på att plåta... har du några tips nu när jag ska köpa (faktiskt!!! :) ny kamera...Är din bra? Det måste gå snabbt...så jag kan hinna fånga blommor, fjärilar, djur och små två-åringar...

Kram Annie

Karin A sa...

Åhh så härligt det låter när du skriver om er semester och visar fina bilder. Jag riktigt längtar till London. Det är några år sedan jag var där sist nämligen. Att känna vårvindar istället för de stormbyar vi hade här måste ha varit underbart. Blev det något shoppat? En av bilderna antyder ju lite shopping i alla fall. :)Ska bli kul att läsa mer och se fler bilder från din favoritstad. Ha en fortsatt härlig vecka! Kramar Karin

Trolda sa...

Välkommen hem igen =D Verkar ha varit en alldeles fantastisk tur...=D Ser fram emot fler bilder...=D

Trolda - kramar!

Ann-Catrin / finthemma sa...

Ohhh...viken härlig tripp!!
Och när du skriver så målande och viar så härliga bilder blir jag alldeles till mig!!!
Underbara London...vet du..har faktiskr boket precis en tripp..i mars..tills dess får jag njta av dina bilder och drömma!!!
många kramar A-C