Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

torsdag 31 januari 2008

A black cupboard

photo: Tine K Home

Jag önskar mig ett svart skåp eller hylla. Visst kommer glas och porslin fram bra mot mörk bakgrund?
Jag har bara två problem: Var ska jag hitta ett snyggt svart skåp? Och var ska det få plats i vårt hem?
Men jag jobbar på det... :)

I wish I had a black cupboard or shelf. Dark background is perfect for glass or china, is it not?
I only have two problems: Where should I found myself a nice black cupboard? And where should I put it?
But I am working on it... :)

14 kommentarer:

Annalunda sa...

Mary så härligt med en annan färg än vit!!! Jag ska hålla ögonen öppna efter en hylla till dig!

Kram Annie

Hanneles paradis sa...

Vi har två smala svarta vitrinskåp till alla mina blåklockor, spegel bakom, det är så snyggt, hittade på loppis, skapligt pris, under tusen.

Karin A sa...

Vilken läcker bild! Svart kan vara riktigt snyggt tycker jag. Både Ikea och Mio har haft svarta skåp det senaste och ganska fina sådana om jag inte minns fel. Ha en härlig helg vännen! Kramar Karin

Lea sa...

Ååååå så snyggt med ett svart skåp, verkligen passande till glas måste jag säga.
Fina bilder och mycket inspiration på din sida som vanligt!
/Lea

M&Co sa...

Så lekkert! Jeg har malt endel av møblene mine svarte selv, og jeg syntes det ble kjempefint, så kanskje du kan forsøke å titte på en brukthandel? Elsker krystall, hvitt og sølv mot sorte flater!

EVA AGNES sa...

Måla!!!!! Gumman.
Måla ett av dina skåp eller skaffa ett på IKEA, ett litet och måla det svart.
Jag håller helt med att glas gör sig mot det svarta.
Kram Eva Agnes

SEASIDE LIVING sa...

Håller med dig om att ett svartskåp kan vara riktigt snygg! Jag känner mig riktigt nöjd över att jag behöll min svarta stol i badrummet just svart mot allt annat vitt!

Lycka till med letande efter ett svarts skåp och skapandet av platsen för det! ;)

Ha en bra helg! Kram Jenny

Fru A sa...

Mycket vackert! Jag håller med Annalunda - så härligt med en annan färg än svart!

Merja sa...

Du har rätt! Glasen gjorde sig riktigt bra mot det svarta.Mycket snyggt!!
Om du har ett skåp så måla...
Ha det gott/Merja

åsa sa...

Ja det är myckt man skulle vilja få plats med.. jag köpte en fågelbur.. inte för vi har en pippi men buren var såå fin.. men var ska jag ha den.. Svart skåp var snyggt.=)/åsa

Tilde sa...

Ang, Strindberg, skönt att du inte heller tyckte om den , jag försökte läsa den men gav faktiskt upp. Den där Sellen..vem var det ??Det har jag funderat på.Var han en på den tiden känd konstnär?Vet du?
Går man på IKEA nu så visar dom ju väldigt mycket svart, det är ju en klassiker tycker jag.
Ha en bra helg
Kram Tilde

Willewira sa...

Svart är jättesnyggt tycker jag. Det enda är att dammet syns så bra... :-)

Jag förstår ditt dilemma, plats är det ont om hos oss också.

Varför inte måla ett skåp/hylla svart. När du hittat det du vill ha vill säga.

Lycka till!
willewira

chatrine sa...

Så fint!
Ja om du finner et fint skal som ikke er sort, så kansje du bare må ta malekosten fram, å male det:)
Ha en super helg!
Klem:)

Lella sa...

Supersnyggt!!!!