Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 13 januari 2008

Celebration

På lördagen hade vi födelsedagskalas för mannen. Egentligen borde kanske jubilaren haft kronan huvudet men det hade nog varit lite obekvämt. :)

På högtidsdagen dukades det med finservisen - en Rosentahl som inköpts med tanke på att den ska kunna stå sig genom åren. Jag tycker den känns ganska klassisk.

On Saturday we had a birthday party for my husband. Maybe he should have worn the crown on his head but that would have been uncomfortable. :)
The table was laid with our finest china - a classic one from Rosenthal.

25 kommentarer:

Randi sa...

Så vackert du har dukat!
Önskar er en riktigt festlig dag!
Kram Randi

Karin A sa...

Så vackert porslin och mönstret är ju bara för härligt. Klassiskt men ändå speciellt (i positiv bemärkelse :) Jag fotograferade porslin häromdagen för kommande inlägg på bloggen. Visst är det kul både med porslin och att fotografera det!? Grattis till jubilaren också! Ha en härlig söndag! Kramar Karin

Trolda sa...

Riktigt fint porslin! Och stolarnas färg o from tilltalar också oerhört. Så får du GRATULERA Mannen i Ditt Liv nu då också =D

Bilderna i ditt tidigare inlägg är ju bara underbara,...Så mycket fint..."suck" =D
Ha en fin söndag, här skiner solen o det blir långpromenad =D

Trolda - kramar!

Lusthuset sa...

Det var ett verkligen vacker och annorlunda porslin. Förstår att ni inte tröttnar på det. Hoppas att maken blev ordentligt firad...för det är de väl värda, eller hur? För övrigt verkar det som vi har samma goda smak du och jag. Maken till den fina vita kronan står här på mitt köksbord. Inköptes före jul i en "pyngel"affär i Helsingborg. Jättefin tycker jag. Den kan nog användas till mycket. Kram igen!!

Linneagården sa...

Snygg dukning!
Hoppas festen var lyckad.
/madelene

Ann-Catrin / finthemma sa...

ohh viket vackert porslin...passar ju utmärkt till fest.
det ar så annorlunda och så fint mönster, det förstår jag ni inte tröttnat på
hoppas festen var trevlig..
kramar A-C

Terri sa...

I love that crown! And your china is very very nice too! I bet it was a wonderful evening...

M&Co sa...

Nydelig porselen! Det er så viktig å velge noe tidløst slik at man kan ha glede av det for alltid. Likte designet godt, har ikke sett det før. Ler her jeg sitter med tanke på den vite kronen å mannen din sitt hode, det ville blitt staselig ;-)

Annalunda sa...

Hej M Poppins! :)

Tack för din hälsning! Vilken jättefin krona - kronan på verket!
...och dina fantastisk fina foton... beundrar dem varje gång.

Kram Annie

Signes vind sa...

Grattis till mannen.
Roligt att se din vackra dukning.
(Jag har samma servetter ;-))
Vit krona har jag också - tycker vi lika eller tycker vi lika??

FrenchGardenHouse sa...

Thank you so much for visiting my blog. I have so enjoyed yours. Your celebration looks wonderful...I bet it was a very fun time. Happy Belated birthday to your husband!
xo Lidy

Hanneles paradis sa...

kul med fest, det ska vi också ha snart

Moas sa...

Så vackert dukat.. och festdag samma som vi har haft i helgen.. =) Hoppas allt gick som det ska..och att ni fick en riktigt trevlig dag. Vackert porslin har du och du vet ju att jag är riktigt svag för sådant.. =). Tack för tipsen om rosorna.. får se hur jag gör men arbetskompisen ska också beställa så vi delar på frakten så jag chansar nog.. men bra att veta så jag tänker lite extra på var jag sätter dem... Ha en bra vecka.. Kram Monica

Kari & Kijsa sa...

Beautiful! Love the crown and Happy Birthday to your husband!

blessings,
kari & kijsa

Solkatter & dammråttor sa...

Jag håller som bäst på och planerar födelsedagsmiddag för
m i n man om ett par veckor.
Vilken vacker servis....den har jag inte sett förut faktiskt.
Ha det gott!
Kram/Gunn

Tingeltangel sa...

Hoppas din man fick en fin födelsedag. Den fina kalasdukningen kan han ju inte klaga på i alla fall. Ert porslin är ovanligt och mycket vackert. Ha en bra vecka. Kram.

Karin A sa...

Hej vännen! Har inte utmärkelse till dig inne hos mig. :) Kramar

Annalunda sa...

...och det har jag också! :) Glömde att skriva det i min förra kommentar!

Annie

Cottage Magpie sa...

What a lovely table! And Happy Birthday to your husband. I love coming to visit here, your pictures are always so lovely, and your cheerful posts light up my day. Because of this, I'm giving you the "You Make My Day" award--I hope you'll pick it up from my blog!
~Angela :-)

Yolanda Elizabet sa...

You've laid the table very well. Love those napkins and the gorgeous white crown. Happy birthday to your hubby!

tintins fru sa...

GRATTIS till mannen.
Ni har alltid så fint dukat.
Och kronon är så fin.
Ta nu väl hand om mannen på
hans dag. Ha det riktigt skönt.
Kram

Tilde sa...

Så vackert porslin , verkligen klassiskt o snyggt , o annorlunda, har aldrig sett det tidigare.
Jag har kaffeservis i Rosentahl, men dom är ju mer vanliga, jag är ofta in på tradera o kollar porslin...o kan inte låta bli att handla på loppis.
Kram tilde

Lily of the valley sa...

Vilken tur att du inte slängde ögongodiset utan att ha visat oss det innan ;)
kram Lily

Guldkant På Livet sa...

Grattis till mannen! Och till hans fru, som fotar, dukar och arrangerar jämt så vackert i hennes ljuvliga blogg!! Mari.

Katarina sa...

HÄrlig servis! Ha en bra vecka!