Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 29 januari 2008

Colours make me happy

Jag blir glad av färger men världen utanför mitt fönster är just nu grå och tråkig. Så när Gudrun Sjödéns vårkatalog trillade ner i brevlådan blev det en riktig vitaminkick - full av vackra och glada färger.

Nu längtar jag verkligen efter ljus och blommor.

Colours make me happy but the world outside my window is grey and dull. But when I got the new catalogue from Gudrun Sjödén I got a kick of all the beautiful colours. Now I really long for some more light and flowers.
All photos: Gudrun Sjödén
*********************************************************
Jag har fått utmärkelsen You make my day från Annalunda och Lianes trädgård. Tack så mycket! Naturligtvis blir jag jätteglad över att ni uppskattar mig och min blogg.
Annalunda är en hemtrevlig plats där Annie och Sarah bor. Liane är en ny bekantskap för mig, hennes trädgård är full av växter och foton.


Dessutom har jag fått den här utmärkelsen Fånga ögonblicken av Moas gård. Inför dessa ord känner jag mig mycket ödmjuk och skickar en stor kram till Monica. - Du vet att jag verkligen uppskattar dig och din underbara blogg, min vän.

20 kommentarer:

Karin A sa...

Ja visst blir man glad av färg! GS katalog blir man verkligen glad av. Inte alltid min klädstil men det är alltid lika mysigt när katalogen dimper ner i brevlådan. Grattis till utmärkelserna. Du är verkligen värd all uppskattning! Ha en fin tisdag! Kramar Karin

chatrine sa...

Gratulerer til utmerkelsene dine!
Titter fortsatt på dine bilder fra London, og drømmer meg bort...:)
Farger må man bare ha! Uansett hvor sort eller hvit man er. De klærne var jo skikkelig sommerlig og flotte! Her venter jeg på våren mens sne-stormene herjer utafor...
Ha en fin-fin dag!
Klem:)

Randi sa...

Jo, visst kan glada färger ge en energikick.
Grattis till urmärkelsen!
Kram Randi

Moderncountry sa...

Hei Poppins!

For en endeløs rad av herlige og interessante bilder!!
Så gøy å føge deg med på deres historisk promenad i vakre London. Ja, for det ser jeg nå. Så mye vakkrt arkitektur med de mest magnetiske bygningene.The Courts of Inns høres så spennende ut, at man blir fristet til å oppleve det en gang selv. Ikke bare det, men også besøke Old Curiosity Shop. Det måtte vel ha vært noe for meg. Tror det å gå på tur med deg ville ha vært en spennende opplevelse. er selv så glad i historie og Engelsk historie mer enn annen. Sist leste jeg om den Engelske drikken te sin historie, lite visste jeg at historien ville bringe meg til de Asiatiske fjellene. Interessant!

Gratulerer forresten så mye med Awardene, di fortjener du virkelig! Elsker siden din fordi den er så interessant og viser stadig ting jeg aldri har sett eller opplevd.

Ha en god god uke Poppins!
Klemmer fra Aina

Annalunda sa...

Tack för den fina hälsningen på din blogg! Visst är det härliga kläder...men någon katalog har inte dimpit..?? dumpit?? ;) ner hos mig men jag passade på att beställa en nu...

Ha en fortsatt bra vecka Mary..
Kram Annie
PS: När det gäller det där med peruk så hade det nog inte varit så dumt... kanske hade kompenserat det som inte finns så mycket längre ... :)

Trolda sa...

Härligt med Vårpaletter...=D Och grattis till dina fina utmärkelser - du förtjänar dem verkligen =D Jag har fått virus på min dator, så har en lånedator för tillfället =( blir lite bloggpaus så kan jag tro...=(

Trolda - kramar!

Cornelias Corner sa...

Oj ja vilken vitaminkick! Nu saknar man verkligen lite färg på tillvaron.

Hanneles paradis sa...

Gudrun är min hovleverantör :)

Lilla Blanka sa...

Härliga vår-iga färger...underbart!
Kram
Mia

Anonym sa...

Verkligen en färgkick från GS:s katalog, härliga bilder. Grattis till utmärkelserna!!!! :)

Hälsningar tulpanfantasten från Olivelund

Kattfot sa...

Mmm härligt med alla färger, ser ut att finnas några godbitar i katalogen. Kanske dags att besöka en av butikerna snart! *kram*

Fru A sa...

Jag gillar hennes kläder väldigt mycket men tycker att det är för dyrt att köpa dem...

Filifjonkan 1 sa...

Hej.
Ja alla dessa underbara vårkläder som regnar in i katalogerna just nu man blir ganska sugen men väntar allt ett tag till gör jag,

Malins-Kuriosa sa...

Vad märkligt...jag brukar få katalogen jag också men den har inte dykt upp än...är så svag för deras klänningar och just till sommaren hade jag förr som vana att köpa en att ha till midsommar...den kanske dyker upp i brevlådan...Fast jag vågar aldrig köpa på postorder för storlekarna är lite ojämna och ibland är set så stort att jag inte hittar vare sig i eller ut ur allt tyget...Tittar på bilderna o kollar sen i butiken...

Kram från Malin

Ninni sa...

Vilka härliga färger på de kläderna! Och åhhhh, vad man längtar till våren, ljus, färg, värme...

M&Co sa...

Så gøy med utmerkelsene! Gratulerer! Jeg lengter så etter vår og farger nå jeg og ;-) Takk for de fargerike inspirasjons bildene !

Guldkant På Livet sa...

Vilka härliga bilder och kläder fr Gudrun Sjöden! Hon har mycket fint och även blommor numera såg jag i hennes butik i Gamla stan i Sthlm! Mari.

Lusthuset sa...

Ja, det känns verkligen som våren och sommaren drar in. Jag har alltid önskat att jag passade i Gudrun Sjödéns kläder lika bra som hennes modeller...men tyvärr är det ofta en beundran på avstånd, för jag tycker hon är en fantastisk klädskapare med både form och färg ovanlig för oss lite försiktiga nordbor. Ha det bra Kram!

Moderncountry sa...

hohohaha!! "Playing with" ja, mener selvfølgelig "Having fun"!
Nå har jeg rettet det opp, dumme meg..sånn går det når man ikke er aller best i Engelsk. Godt jeg har deg da, ikke sant?
Nå er jeg trøtt i mine bein. Skal sette meg ned med en god film og mysa!
Ha en god natt, puss

kullervilla sa...

Härligt med färgglada vårkläder. Snart kan vi gå ut i sandaler, längtar…
Kramiz //kullervilla