Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

onsdag 6 februari 2008

A green cross

På ett tennfat ligger det här korset i tyg som jag råkade komma över billigt i höstas. Korset tycker jag om för det har ett nästan medeltida utseende. Tennfatet är en favorit, dels är jag förtjust i tenn, dels den vackra kanten som böljar fram.

Tack för att ni delade med er av alla sommarplaner. Det var kul att läsa och få lite inspiration!

On a plate of pewter lays this cross. It is made in textiles and was a bargain earlier this autumn. I like it because of the Medeival look. The plate is a favourit since I love pewter and the lovely soft edge.
It was fun to read about your holiday plans and I have got a lot of inspiration!

20 kommentarer:

Randi sa...

Vilket vackert kors - underbar grön färg, som passar superbra till tennfatet. Vilka fynd du lyckas göra!
Kram Randi

M&Co sa...

Såå lekkert kors! Og grønnfargen er helt fantstisk! Og det er bildene dine og vennen! Klem Monica

SEASIDE LIVING sa...

Underbart vackert kors, färgen är ljuvlig. Tennfatet är också jättefint!

Visst är det härligt när solen lyser så som den gjorde i helgen, men jag kan säga att även här behöver fönstren putsas...

Sommaren ja, den ska vi nog spendera här nere. Har så mycket att upptäcka och njuta utav.

Ha en fortsatt bra vecka! Kram Jenny

chatrine sa...

For et nydelig kors! Med mange vakre detaljer.
Ha en fin dag!
Klem:)

Moas sa...

Vilket vackert kors.. och riktigt fint mot det gamla tennfatet, håller med dig om kanten, vackert!!
Ha en skön onsdag..Kram Monica

På landet, mot skogen sa...

Vilket vackert kors! fantastiskt fint!

Skönt med sol, men som sagt...den lyser ju på smutsen med :)

Ha en skön kväll!

Filifjonkan 1 sa...

Hej
Korset är vackert ser verkligen medeltida ut,Du har mycket fina saker på din blogg med,

Karin A sa...

Vilket vackert kors! Färgerna och detaljerna är helt ljuvliga. Passar verkligen fint ihop med tennfatet.

Ha en skön onsdagskväll! Kramar Karin

Lusthuset sa...

Mycket vackert kors. Underbar grön färg. Jag tycker om att ha vackra saker omkring mig. Tycker också mycket om tenn, ditt fat är så fint. Ha en fin kväll. Kram!

Ann-Catrin / finthemma sa...

Hej vännen!!
du kan du...så vacker bild..det gröna korset får ett sånt liv.. sån lyster..som alltid njuter jag av din bildkonst!!
kramar A-C

EVA AGNES sa...

Ett mycket ovanligt och vackert kors.
Själv gillar egentligen varken kors eller madonnor. Men detta korsetkan jag tänka mig att ha liggande framme.
Har du sett filmen Arn?
Själv har jag nu plöjt igenom nästan alla Doona Leons böcker. Håller just på med den sista i raden som heter En dödlig dos.
Buscettis fru Paola slänger stenar genom resebyråns fönster.
Jag måste säga att det har varitmånga mysiga stunder här i mitt hem med den familjen Buscetti.
Kramar Eva Agnes

Annalunda sa...

Så vackert....som alltid hos dig Mary! Kanske din pappa har lust att hälsa på lite i Småland... jag ska ta hand om honom väl... :)

Kram Annie

Annalunda sa...

*skrattar* lovar att se till att han kommer hem... han kanske skulle behöva en liten retreat här... :) Kanske jag kunde skicka upp min mamma till dig...hon är duktig på väldigt mycket...inte minst strykning, vävning, matlagning, bakning, trädgårdsskötsel.... (Undrar varför jag inte ärvt allt detta....?)Natti natti/ Annie

Terri sa...

So beautiful!

Trolda sa...

Tenn är ett vackert material - som JAG har alldeles för lite av...Och den gröna färgen på korset är riktigt vacker! Om sommarplanerna finns det inget direkt planerat ännu...Men det KOMMER, och som du säger, nästan det bästa med resandet är själva PLANERINGEN och förväntningarna...Att börja sitt resande hemma i favoritfåtöljen är Livskvalité och stor glädje...Får nog sätta mig ner snart...Ha en fin vecka,kram!

Trolda - =D

Guldkant På Livet sa...

Vilket helläckert kors! Räcker som dekoration intill ett ljus som du har gjort, mycket smakfullt och fina foton som vanligt, jag njuuuter! Ha en fortsatt bra vecka! Mari.

Tingeltangel sa...

Vilken vackert kors. Men ärligt talat finns det nog inte något som inte blir vackert när du arrangerat och fotograferat... Jag längtar nästan varje dag efter en systemkamera igen så snart måste jag slå till. Men jag kommmer aldrig att kunna skapa så vackra bilder som du gör... Trevlig helg. Vi är schlagernördar allihopa i min familj så i helgen blir det fest. Äntligen dags igen. Kram.

Tingeltangel sa...

Man skall tydligen inte skriva kommentarer klockan ett på natten. Det blir så mycket slarvfel då. Ber om ursäkt för att jag varken kan stava eller skilja på en och ett. God natt.

Linda Lunda sa...

Men oohhh så vackert! Trodde först att det var i någon sorts metall. Älskar grönt så det tilltalade mig verkligen.
Linda

Hanneles paradis sa...

Det gröna är snyggt, vi har vinglas med tennfot, gillar dem.