Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 10 februari 2008

Inspired

Med inspiration från Ute & Inne ställde jag en silverbricka på min hallbyrå. På brickan fick två små ljusstakar och en vas plats. I vasen hamnade en vit tulpan.

Det blev inte lika vackert som hos Karin, jag saknar det trolska skenet, men jag blev nöjd ändå.

Inspired by Ute & Inne I put a silver plate on the chest of drawers in the entrance hall. On the plate I put two small candle sticks and a vase with a white tulip.

It is not as beautiful as at Karin's (I miss the romantic light) but I am satisfied anyway.
******************************************************
5 minutes later
Var tvungen att "fuska" lite och lägga till lite trolskt sken...
Had to "cheat" a bit and add some romantic light...

17 kommentarer:

Annalunda sa...

Så vackert och stilfullt...både med och utan trolskt sken... :)
Din blogg är ju en av mina favoriter så det finns något till dig på Annalunda! Kram och ha det gott ~ Annie

birgitta sa...

Fuska vet jag väl inte precis. Man kan ju fixa och mixa efter förmåga, och du har verkligen förmågan. Vackert stilleben. Kram och ha en bra vecka.

Karin A sa...

Hihi, du är rolig du! :D Dina bilder är verkligen fina och stämningsfulla. Dessutom är din bricka väldigt fin. Lite trolskt sken blir det kanske av de tända ljusen som jag hade!?

Ha en skön söndagskväll och fin ny vecka! Kramar

Lusthuset sa...

Både ditt, kära Poppins och Karins bilder är fina var och en på sitt vis. Jag tycker att bilden med brickan under lampan ger en fin stämmning, precis som Karins bild där ljuset är annorlunda, två bra bilder med olika stämmning. Ha en bra vecka. Hoppas att du hunnit njuta av vårvärmen. Kramisar!

Trolda sa...

Härligt och inspirerande! Både MED "fusk" och utan...=D Ha en fortsatt fin söndag!

Trolda - kramar!

Tilde sa...

Men du dom första bilderna är ju bäst tycker jag innan du fuskat,men du har nog rätt i att man borde ta fler bilder på dom objekt man tänkt sig ...
Kram Tilde

Home & Clothes Design sa...

Det blev ju kanonbra. Mysig blogg du har.
kram / Annelie

SEASIDE LIVING sa...

Verkligen vackra bilder! Vad gör det att du "fuskat" till det vackra skimmret på den sista?!? Ingenting... jag njuter!!! :)

Ha en fin vecka!

Anna sa...

Så jättevackert stilleben det blev. Och så vacker rosbilderna är. Du är så himla duktig på att fota, du fångar nåt trolskt i varje bild på nåt vis.

Ha en härlig vecka!
Kram Anna

Fru A sa...

det var vackert både med och utan det trolska skenet :D

Smultronstället sa...

Det ser hemskt mysigt ut!=)

M&Co sa...

Nydelig!! Elsker å lage sånne tableauer rundt omkring...liker å pusle litt sånn når jeg er hjemme :-) Nydelig fat! Bruker du script-fu i Gimp til det romantiske skinnet eller er det noe annet triks :-)?

Randi sa...

Vad flitig du varit. Men jag gillar den tulpanbilden som var innan 5 minuter - den är toppen. Perfekt ljus-sättning på kronbladen, som gör dem nästan transparenta. Kunde inte bli bättre!!!

Ja - du fick mig verkligen att skratta när jag läste din kommentar till min julros. Jag önskade faktiskt att jag smög, som en ugn och smidig indian. Nej du - jag kravlade omkring i gruset som en flodhäst på land!!!

Stor kram Randi

PS. På torsdag kommer solen tillbaka till oss här nere!!!

Hanneles paradis sa...

Fina bilder, silverbrickor är toppen.

Designe sa...

Det blev ju superfint ju och extra fint med det trolska ljuset! :) Så fina bilder i inlägget nedan oxå..en fin zinkkruka du fotat! :)

Veronica sa...

Så mycket fint det var här...! Jätteinspirerande bilder! Hittade dig på min mammas lista (agnetas shabby chic)! Ha en skön dag!! Kram Veronica.

Yolanda Elizabet sa...

Love the way you cheated! :-)

Kram, Yolanda