Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 26 februari 2008

More spring

I fönstret står en bukett forsythia och blommar vackert. Jag tycker gula blommar signalerar vår. Utanför har Ghislaine de Féligonde slagit ut några blad. I rabatten blommar krokus och minipåskliljorna bara väntar på lite sol innan de visar sina gula kronblad. Men några små exemplar av ormöga har redan tittat fram.
In my window stands forsythia with yellow flowers. I think yellow flowers are so much spring. Outside has Ghislaine de Féligonde already got leaves and my crocus is flowering. The small Narcissus is waiting for more sun before it is letting out the yellow petals. But Omphalodes verna Moench has decided to start flowering.

20 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Härliga vårbilder du bjuder på. Ormöga blommar lite blygt här också. (De hade jag med mig hit)Ser att de kommer upp lite tulpanlökar och påskliljor här o var, även primulor. Det är en härlig tid nu...:)
kram Lily

Mi sa...

Oh vad söta små vårblommor. Jag gillar verkligen de små krispiga nytillskotten. Min allergi har brutit ut för fullt vilket innebär full fart på pollen och blomning.

Vad kul att du kommenterat så fint på min blogg. Tack!

Ha det så skönt i din grönska!

Kram
Mi

Britt sa...

Forsythia är underbar med sin gula färg.//Britt

chatrine sa...

Tenk det er vår hos deg!
Å som du har sett i min blogg, her er det full vinter....
Nå skulle jeg ønske jeg bodde lengere sør;)
Nydelige bilder, og spesielt liker jeg godt julerosene! jeg har en sånn jeg også, å den står i bodem(!) å blomstrer...hehe:)
Ha en kjempefin kveld!
Klem fra chatrine:)

Solkatter & dammråttor sa...

Så vackra vårbilder....här har våren kommit av sej totalt....det har snöat hela dagen!!!!Fy så trist!
Kram/Gunn

Karin A sa...

Jisses så tidig våren är! Alla bloggare bjuder på olika vårtecken. Så härligt både med bukett i fönstret och blommor ute. :) Kanske blommar påskliljorna lagom till Påsk även om den är supertidig i år!? Ha en skön vecka!

Kramar Karin

Marina sa...

Ja, det är helt otroligt så långt växterna redan har kommit. Stora bladknoppar mm.

M&Co sa...

Sååå nydelig! Liker veldig godt Forsytia om våren. Tror jeg må ta en tur opp til mamma og stjele litt ;-) Så heldig du er med våren som har kommet! Her går det veeeeldig sakte ....husker du snøklokkene mine? De har ikke kommet lenger :-(

Lusthuset sa...

Ja, det är bara att frossa i alla vårtecknen. Går med näsan i marken som en hund för att nosa upp de första tecknen till liv i trädgården. Ha det fortsatt bra i veckan. Kram!

Clara sa...

Så härligt....tack för de fina stämningsfulla bilderna...nu känns det bättre :)
Jag var ute och promenerade för några dagar sedan....utan kamera....passerad en trädgård där de hade ett videträd...jättestort och det prunkade av silverskimrande videkisar....du kan ju tänka dig vad vackert...jag blev alldeles lyrisk.
Ha det bra Poppins....förresten har du tagit fram penslarna ? Lova att visa resultatet om du gör det ....KRAAAAAAAAMMMM

Merja sa...

Det ser ut att blomma fint hos dig!! Har också tagit in lite kvistar men dom har inte kommit så långt som dina.
Ha en bra dag/Merja

kullervilla sa...

Så njutbara bilder. Forsythian ger verkligen vårkänslor, blommorna är som små gula lysande stjärnor.

Kramiz //kullervilla

Guldkant På Livet sa...

Åh, Forsythia, då är det vår! Vilket vackert blomstercollage, men det märks att vi bor på olika breddgrader minsann! Här snöar det idag! Mari.

Ann-Catrin / finthemma sa...

Ja nu är allt på väg att komma upp i jrden... tycker man kan se från dag till dag!!
Det nadas verkligen vår om dina bilder...som man blir glad av!!!
Kramar A-c

Trolda sa...

Härliga frodiga Vårbilder!!! Forsythian är ljuvlig! Tack för Vårkänslorna =D

Trolda - kramar!

Annalunda sa...

Vilka vårkänslor du förmedlar... forsythian är så fin... dina bilder så vackra... Här är det mest grått nu... men scillorna har börjat titta upp... :)

Kram Annie

Malin sa...

Ser att våren slagit ut hos dig under min sk ofrivilliga bloggpaus...det är härliga tider nu och jag känner att jag slits mellan vårhopp och missmod allteftersom vädret spelar sina spratt...Regn och stormar...sen plösligt som idag solsken från en nästan klarblå himmel.
Kikade på mina Julrosor för en stund sedan och såg att det kommit röda mitt bland de svag rosa o vita...ska ut med kameran...

Kramar från Malin

Yolanda Elizabet sa...

Ah yes, spring has certainly arrived at your door Mary Poppins! And how lovely it looks. Here the mini daffodils are already in flower but it won't be long before yours are too. Yellow is indeed a true spring colour!

Designe sa...

Oj, så härliga vårbilder!...Här har vi snö fortfarande! gillar det oxå! Kram :)

Hanneles paradis sa...

jag älskar forsythia på våren, i vas