Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 18 mars 2008

And we thought it was spring...

Söndagen var en strålande solig varm dag då vi arbetade ute i trädgården. På måndagen blev det blåsigt och snöigt. Idag, tisdag, såg det ut så här när jag vaknade.

Och vi som trodde det var vår... Så här mycket snö har vi inte haft på hela vintern.
Sunday was a warm sunny day and we were working in the garden. On Monday it started to blow and snow. This morning the garden looked like this when I woke up.
We thought it was spring... We have not had snow as much as this during the whole winter.

22 kommentarer:

Filifjonkan 1 sa...

Godtisdagmorgon, Ja du så ser det nog ut i hela Sverige idag Samma här den värsta vinterdagen i år underligt väder sannerligen Krokusen syns inte alls som blommade så men härliga lila och gula färger tråkigt är det och det har börjat snöa idag igen och blåser nordan. usch idag blir en innedag, Ha det bra

Malins-Kuriosa sa...

Samma öde som hos oss mao!...Lite förvånad blev jag och mer snö än hela vintern här också...Nu skiner solen och det smälter undan redan...men de säger att mer är på väg...ja ja...snart är det vår så det får gå an bara för det...

Kram från Malin

Monica sa...

Ja jisses vad snö vi fått.. och även du där nere..lite mer ovanligt.. men förhoppningsvis så smälter det snabbt för jag vill ha tillbaka våren.. =).. Kramiz./MOnica

Solan sa...

Ja här vid Östersjön i Oxelösund har det också snöat men det ligger inte kvar. Det är verkligen skillnad i vårt avlånga land. Bara 1,5 mil innåt landet så ligger ett täcke av snö över den spirande vårgrönskan. Hoppas nu att det är sista snön innan den riktiga våren kommer. Ha en bra dag // Solan

Guldkant På Livet sa...

Haha, där fick ni! : ) Ja, visst är det snopet, NU kommer snön dragandes i massor! Man kan ju bli galen, fram med snöskyffeln igen, igen och igen...Men det var ett vackert collage du har gjort och man kan ana våren där bakom i af, vilken söt liten kanin som sticker upp där! Ha en fin påskvecka! Mari.

Fru A sa...

Det ser ut som att hela Sverige har fått vinter i veckan :D

chatrine sa...

Oisann Poppins....
Ja, om det er noen trøst for deg, så har jeg full vinter jeg også;) Det har jeg forresten hatt hele vinteren;)
Så mye snø da, men den smelter nok fort igjen.
Ha en finfin dag, i snøen;)
Klem fra chatrine:)

Britt sa...

Det var värst vad mycket snö ni fått. Här har det också snöat men inte så mycket.//Britt

Tingeltangel sa...

Ja du. Exakt samma sak hände hos oss. Att man aldrig lär sig att det inte är vår när man tror att det är vår utan först tre snöfall senare.

Ninnie sa...

Ja, där fick vi en överraskning, eller hur?! Här är vi alldeles översnöade också, vackert idag när solen sken, men nog önskar man att snön ska försvinna lika snabbt som den kom....

Merja sa...

Visst blir man lite less...vi fick ett snö täcke på eftermiddagen idag!! Jag som gik ute i trädgården på förmiddagen och tog kort, njöt av allt som var på väg upp.
Du fick till fina vinterkort i allafall:)
Glad Påsk/Merja

Zizzi sa...

Jag har en tävling på min blogg. TItta in till den. Visst är det lite tråkigt med all snö som kom så här sent, och vi som har satt på sommardäck....

Lotta sa...

Jag tog snöfallet väldigt personligt för i vinter har jag varit så avis på alla som fått snö och haft det vitt och fint, själv har jag levt i lersörja. Och så kommer våren med värme och sol och sedan ett ordentligt bakslag! Och mer blir det..... påminn mig nästa vinter att inte önska att vi får snö.... :) Ha en bra dag 8`)

Dubbelörnen sa...

Jo du det var en riktigt väderskräll! *skrattar*

Men denna omgång blir väl den sista för iår... eller ;)

Kramar

Ann-Catrin / finthemma sa...

ja du...man blir alldeles knollrig av det här konstiga vädret... jag hade sett fram emot att kunna fixa lite ute nu i påsk..och nu är det nästan full vinter!!!

Utlottning innehos mig...var gärna med!!
kram A-C

Yolanda Elizabet sa...

What a lot of snow has fallen suddenly in your garden. It has made everything look very pretty but I can understand that you want Spring now, not Winter again!

I'm happy that you had a lovely day working in the garden before the snow queen came back!

M&Co sa...

Oj! Det var jo litt synd nå som våren begynte komme...men unektelig vakkert da!

latara sa...

Visst var det trist att det föll så mycket snö nu? Våren hade ju rivstartat och även vi fixade och donade i trädgården. Idag kan jag ägna mig åt tung snöskottning om det ska arbetas i trädgården... *suckar*

Våren kommer tillbaka, det är bara att bita ihop ett litet tag till!

Kram!

Karin

Randi sa...

Visst - det är underbara vinterbilder. Och ditt kollage är så vackert!
Men jag skulle önska att de var tagna för två månader sen. Hos mig var det vara vinter en natt. På förmiddagen var gräsmattorna gröna igen.
Kram Randi

Lily of the valley sa...

Fy, vilket busväder det var. Jag var och besiktigade bilen i L-a vid kl.10 igår förmiddag. Därefter skulle vi ner mot Österlen. Vi kör de stora vägarna bestämde vi, för där nere brukar ju vara rena kaosen
när snön kommer. Där fanns intet ett spår av snön...När vi kom hem på kvällen fanns det inte mycket kvar av snön här i heller. Snabba vändningar.
Idag är det vår igen...:)
Ha det bra
kram Lily

Karin A sa...

Vilket bakslag! Men det brukar ju alltid bli lite vinter i mars, men minnet är kort. Vackert hursom även om blommorna ser rätt frusna ut. :) Fina bilder!

Kram Karin

Trolda sa...

Visst var det lite deppigt...Men, men..mars kan vara oerhört nyckfull..Men nu VILL vi ha VÅR!!! Och den KOMMER ju - så ÄR det =D Tack för dina fina kommentarer som jag lyckades läsa "backstage"...;-)

Trolda - kramar!