Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

torsdag 27 mars 2008

Celebration and competition

Den 3 april är det ett år sedan jag startade min blogg och idag gick antal besökare över 50.000! Det är väl ett utmärkt skäl att fira med en liten utlottning? Tre personer kommer att vinna några vykort tryckta med Poppins foton samt en hemlig liten present. Den är så hemlig så inte ens Poppins vet för tillfället vad det blir. :)
För att kunna vinna måste du lämna en kommentar på det här inlägget senast 1 april kl 24. Sedan drar jag tre vinnare. Lycka till!
On the third of April it is one year since I started my blog and today there are more than 50.000 visits registrated! This must be worth celebrating, or what do you think? Three persons are going to win some postcards made from Poppins' photos and a small secret gift. This gift is so secret so not even Poppins knows yeat what it is. :)
To win you must leave a comment on this post before 1th of April at midnight (European central time). Good luck!
På konstrundan stannade vi till på Höganäs outlet och gjorde några fynd, bl a de här två kaffemuggarna som tydligen var en utgående vara. Jag tycker de är jättevackra!
During the Artists' Open Homes we made at stop at an outlet and bought those beautiful coffee mugs. I love them!
Jag hade en fin burk med en ful etikett men hittade några vackra vintage-etiketter på Panduro. Abrakadabra- jag har en fin burk med en söt etikett!
I had a nice tin with an ugly label but were lucky to find some beautiful vintage labels. Abracadabra - I have a nice tin with a sweet label!

42 kommentarer:

Zizzi sa...

Jag tycker också att dina höganäsmuggar var fina! Hur fäster du etiketten från panduro? Med vanligt lim eller decoupage? Hoppas jag vinner!!!!
Det är ju härligt att få fina vykort med blommor på, jag älskar att skicka vykort och även brev, för det är faktiskt en speciell känsla att få "vanlig" post i dessa mail-tider.
Kram cissi

Signes Second Floor sa...

Grattis kära vän! Din blogg har varit ljus och stöd och allt möjligt under året för mig.
Intressant med vyrkoten - trycker du upp dom på ett tryckeri??(nyfiken i en strut) - underbara bilder som vanligt o självklart vill jag vara med i utlottningen.
Kram Lotta

Katarina i Kullavik sa...

50000 inlägg på ett år... Det vittnar om en läsvärd blogg! -Stort GRATTIS!
/Katarina

Monica sa...

Jättevackra muggar.. och din burk blev ju hur fin som helst.. vilket bra tips, jag som måste til Panduro och handla änglatyg snart igen.. Och grattis till 50 000 besökare förresten och det är inte alls konstigt att så många hittat till dig.. för du har så underbara bilder och intressanta inlägg.. Headern med dina koppar är så fin.. vårigt.. Kram och ha en skön helg..Monica

Lena Kristina sa...

Hej!
Vad fint det var med löken o muggarna! Lovely!
Grattis till ditt antal besökare o till ett helt år (själv började jag i jan i år)
Du har en inspirerande sida
Ha en bra helg med mycket sol
Kram Lena

SEASIDE LIVING sa...

Åh, jag skulle så gärna vilja vinna Poppins-vykort!!! Håller tummarna för att jag har turen på min sida!

Vad underbar Tricia Guild boken verkar vara. Den kanske jag skulle önska mig i födelsedagspresent... fyller år i maj. Tack för att vi fick se lite glimtar ifrån den!

Ha en riktigt skön helg!
Massor kramar från Jenny

Fru A sa...

Man får gratulera på treårsdagen då - så där lite i förskott *s*

Bruno & Mig sa...

Du har en väldigt fin blogg, inte konstig att många besöker dig. Jag startade min blogg nu i mars på vingliga ben, så många av er ute i bloggvärden är som "storasystrar" för mig.

Vilken vacker bild du tagit med de skirt gröna muggarna och löken med komplementfärg. Jättefin!

Ha en bra helg

Willewira sa...

50.000 besökare!! Det svindlar!!
Men inte konstigt med en så trevlig blogg!

Naturligtvis vill jag med så många andra ta chansen att vinna Poppins-vykort!! Du tar ju så fina bilder!!

Burken blev jättesöt!! Måste nog ta ett besök hos Panduro...
Och muggarna är ännu finare!
Kör också med höganäs, dock den vanliga serien av muggar (lilla storleken i färgerna mörkblå, grå och vit).

Nu ska jag tillbaka och njuta lite till av din sida.

Önskar dig en skön helg!!
Kram Willewira

Moderncountry sa...

Hei kjære Poppins!
Du vil ikke tro det, men nå har jeg sittet lenge på din side og bare nytet, og så var du inne hos meg! Jeg beundrer din måte å bruke mønster og farger på. Alt blir satt sammen så delikat og gjør alt så vakkert og interessant.
De fine tallerkene i forrige post hadde vært så fint på et koselig dekket bord for gode venner. Jeg skjønner din kjærlighet til gammel porselen eller keramikk. Det gjør hjemmet til noe spesiellt. Jeg elsker det selv, ja glass også. Nå ser jeg etter karafler. Derfor må jeg ha et større skap, fniss..

Grattis med 50 000! Oj, det må vi jo feire!! DU skulle jo hatt en presang. Fra meg får du iallefall en hilsen om en god helg og en stor klem!!

Aina

Karin A sa...

Stort grattis både på ettårsdagen och till 50.000 besökare! Härligt! Din blogg har kommit att bli en riktig favorit - blir alltid lika glad när jag kommer in här och kikar och läser. Muggarna är verkligen läckra - synd att de ska lägga ner tillverkningen.

Wow, vilka läckra vykort! Hoppas, hoppas på en vinst. :) Stor kram och önskan om en trevlig helg!

Lily of the valley sa...

Ett STORT GRATTIS på 1-årsdagen och till 50 000 besökare :D
Jag är glad att jag lyckades övertala dig att börja blogga så att du i din tur kunde övertyga mig...
Härliga muggar, säkert gott att dricka kaffe ur dem :)
Har du kollat in "Allt i hemmet",
alltså deras hemsida, bloggar ?
Ha en härlig helg(i solen får jag hoppas)
kram Lily

http://asas.tradgardsblogg.se/ sa...

ja visst går åren fort.. jag har bloggat sedan julen 06....Roligt o göra burken fin.. det blev den verklgien.. /åsa

M&Co sa...

Å å Gratulerer! Da må jeg bare være med på trekkingen! Kryssede fingre! ;-) Nydelige det bildet med løk og Høganes koppene! For noen lekre kopper! Ser du har brukt det på toppen og! Virkelig vakkert! Masse gratulasjons klemmer fra M&Co ;-)

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Grattis till 50 000 besökare! Jättebra!
GuldkantsMarie tipsade om denna sidan genom att du som jag skrev om Tricia Guilds nya bok.
Har inte varit här förut och förstår att jag missat massor!
Önskar dig en skön helg!
kram
nina

Lusthuset sa...

Klart jag vill ta chansen att vinna några av dina fina fotokort. Håller tummarna!! Så fin burken blev, ser riktigt gammal ut. Ha en skön helg....och du, jag köpte boken av Tricia Guild. Jag är oförbätterlig. Kika i min blogg. Kram!!

chatrine sa...

Heihei!
Gratulerer med alle dine besøkende! Så gøy med konkurranse, ja det vil jeg jo være med på:) Å krysser fingrene for at jeg blir en av de heldige!:)
Så fine mugger fra höganas1 jeg har faktisk selv noen gamle kopper derfra. (de må jeg jo bare på lagt i bloggen min en dag)
Nydelig bok du har fra Tricia Guild,
henne liker jeg godt! Hun har så mange fine vakre stoffer, og nydelige farger som man blir glad av!
Ønsker deg en riktig fin helg!
Klem fra chatrine:)

Tingeltangel sa...

Grattis både till det stora antalet besökare och till den stundande födelsedagen. Våra bloggar är födda samma dag och det har varit så inspirerande och givande att följa din blogg under det här året. Jag beundrar dina välskrivna inlägg och vackra fotografier och har funnit mycket inspiration och goda råd hos dig. Jag hoppas jag får fortsätta följa dig många år till. Jag har just kommit hem från några dagar i en huvudstad jag vet att du gillar och skall läsa ikapp allt jag missat. Kram.

Annalunda sa...

Grattis Poppins!!! Men så är din blogg kanonfin och bra!!!
Jättevackra Höganäsmuggar... vilka fina vykort...dina bilder är fantastiska!

Det finns något till dig redan nu på Annalunda!

Kram o ha det gott i helgen ~ Annie

Lella sa...

Här är en som gärna är med och firar din blogg :o)
Skull vara så kul att åka ner på konstrundan, har en granne som var nere och måste höra med henne om hon hittade något trevligt.
Må så goot!
Kram

Bland garnnystan och sytråd sa...

Bra tips med vintageetiketterna på Panduro. Jag får nog ta mig en sväng dit snart. Burken blev jättefin. Grattis till ettåringen!!

Tilde sa...

Oj då Grattis, jag har ju oxå hängt med ett tag och har alltid tyckt om att komma in till dig,du är ju så duktig fotograf!så jag vill gärna vara med o tävla
Stor Kram från Tilde

Britt sa...

Jag grattar dig för bloggandet.Din sida är så underbar.//Britt

Trolda sa...

GRATTIS till antalet besökare! Och grattis till det stundande 1-årsfirandet så! Och här är det ju en VINST att kika in överhuvudtaget - inte behövs det några extra satsningar här inte! =D

Trolda - kramar =D

Anna sa...

Åh, vilken drömvinst - då vill jag gärna vara med i den tävlingen. :0)

Hoppas allt är bra för övrigt, grattis till 50.000 strecket.

Ha en fortsatt härlig helg!
Kram Anna

Guldkant På Livet sa...

Wow, vilka bilder på korten, har du tagit dem? Ja, som sagt, du har verkligen sinne för konst, foto och färg...så vackra bilder allt var, och vilka fina ljusgröna koppar och burken, har de såna läckra etiketter på Panduro, det var ett bra tips! Grattis till ett år med din fantastiska blogg, vi ser fram emot MINST ett år till: ) Trevlig helg!! Mari.

EVA AGNES sa...

jag vet att du läst dt mesta av Joanne Harris. Precis nu har jag avslutat hennes Gentlemän och spelare.
Det märkligaste jag har läst på länge.
Det tog nästan hela boken innan jag förstod att det inte var samma berättare som hela tiden var "jag".
"Jag" var två stycken. Så småningom när jag begrep det kanske det var bra att jag inte förstått hela viddenh innan dess.
Hon är en enastående författarinna. Ingen av hennes böcker är lik den andra.
Strålande! Läs den om du inte har gjort det redan.
Vem vill inte vara med i din tävling?! Jag vill i alla fall. Kort v din hand tar jag gärna emot... om jag vinner förstås.
Kramar och ha en skön söndag.
Eva Agnes

Karin sa...

Hej,
Hittade hit via Annie-Annalunda. Vilken härlig blogg du har, här måste jag titta runt ordentligt.
Verligen underbara bilder och mycket inspiration.
Stort grattis till 50000, själv firar jag lite i smyg över mina 3000 (jag är jätte glad).
varma hälsningar
Karin

Min verden sa...

Gratulerer så mye med det store jubileet. Selv har jeg straks holdt på en måned - men jeg er fullstendig bitt. Du ser jeg sitter oppe på natta og det er ikke fordi jeg har stått opp tidlig. Lykke til med de neste 50.000! God søndag. Hanne

Ann-Catrin / finthemma sa...

Oj ett helt år... STORT GRATTIS till alla besökare... din blogg är en av de allra vackraste tycker jag.. och då medar jag både text och bild!!

Så fina fynd du gjorde..mugarna är så fina.. och du är väl så fantastsikt påhittig.. plåtburken blev ju en riktig pärla!!

Nyss hekommen från vår stad London... jag får aldrig nog av den staden jag..eller hur??!
Kramar A-C

Anonym sa...

Grattis till 50000! besökare.Som sagt, det är inte konstigt med en sån inspirerande blogg!
Håller tummarna för att dom jätte fina vykorten kommer hem till mej:).
Lena P

Solkatter & dammråttor sa...

Dom muggarna var verkligen fina.
Vilken fin etikett på burken....jag är på jakt efter fina etiketter, nu ska jag kolla på Panduro.
Och nu håller jag tummarna för att jag vinner också!
Kramamr/Gunn

kullervilla sa...

Ett stort grattis. Så mycket besökare du har haft under året. Det måste vara för du har en så mysig blogg :=)
Så vackra muggar du har köpt. Höganäs outlet, tack för tipset får bli en tur ditt längre fram.

Kramiz //kullervilla

Janneke sa...

congratulations with your 1 year old blog !! I have just started a blog and I cannot imagine i will ever have so many people reading my blog as they did yours.

Merja sa...

Vilken tur för oss som läser din blogg att du fortsatt,nu när den fyller ett år!
Vinna dina vykort vill nog alla. Dom är ju så vackra:) Fina mjuka färger och detaljrika, ja du får verkligen till det!!

Ha det riktigt bra/Merja

Ninnie sa...

Å, de där muggarna var ju så fina! Synd att det inte finns fler...

Hem & Harmoni Marie sa...

Så kul med utlottning! Grattis till 1 år och så många besökare...
Kram Marie

Hem & Harmoni Marie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hanneles paradis sa...

Grattis!

www.missfixtrix.com sa...

Grattis... Har en bit kvar men det är kul att se hur fort det ökar. Ser fram emot att se vilka som vinner. Trevlig kväll Johanna

Kattfot sa...

Grattis till dig och din fina blogg! Den ska du var stolt över :) Kram

Lisa sa...

Åh, vilka fina muggar, du gillar också grönt ser jag! Hoppas att jag vinner!