Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

onsdag 12 mars 2008

Different kind of eggs

Jag har gjort ett enkelt arrangemang med ägg, en helt annat typ av ägg än decoupageäggen. Här ligger ett ägg med pärlor och ett i fattigmanssilver. Ja, det sista är inget ägg. Egentligen är det droppformat men jag tycker det passar bra till påsk i alla fall. :)

I have made a still life with eggs, different kind of eggs than my decoupage-eggs. Here is one egg with pearls and one in silver coloured glass. Well, the last one is not really an egg, it is shaped like a drip but I think it suits very well for Easter. :)

20 kommentarer:

chatrine sa...

Så nydelige bilder av fantastisk flotte egg!!
Ønsker deg en super dag!
Klem fra chatrine:)

Ann-Catrin / finthemma sa...

Så fantasiska bilder... som alltid, väldigt effektfullt.
Vad söt den är din lykta..kul att få se hela den!!

kramar A-C

Karin A sa...

Härligt! Vilken "fransk-dansk" stämning det är i de här bilderna. :) Ha en fin onsdagskväll! Kram Karin

Kattfot sa...

Blev jättefint, likaså dina decoupageägg. Det är ju riktig påskstämning här :)

M&Co sa...

Dette var bare helt utrolig vakkert!!

Lusthuset sa...

Vilket fin och stämmnigsfullt arrangemang....men Poppins såååå många vackra saker du måste i dina gömmor. Vackra bilder. Ha det bra resten av veckan. Kramis!

Tingeltangel sa...

Så fint det ser ut. VIlken energi du verkar ha att ständigt skapa saker och vackra arrangemang. Här finns inte ett spår av påsk än....

Merja sa...

Så många vackra saker du har!! Alltid lika kul att titta in och se vad du hittat på:))/Merja

Malin sa...

Himmel så vackert...jag får ta och samla ihop mig och ägga till det lite här hemma...

Kramar från Malin

SEASIDE LIVING sa...

Härligt arrangemang och fina ägg! Själv har jag inte påskpyntat någonting... Men det ska ske i helgen! Brukar inte ha så mycket men lite fint vill man ju göra så klart!

Kram Jenny

Lena Kristina sa...

Fint arrangemang. Själv har jag aldrig provat på dekoupage men ska göra det för första gången nu till denna påsk (jag e säkert denna enda här i bloggvärlden som inte gjort det)
Ska även prova det på lite strutar så får vi se hur det blir.
Jag gillar verkligen äggen med pärlor o fattigmanssilver
Kram Lena

Randi sa...

Så läckert! Och kreativt inspirerande!
Dessutom vackert exponerat.
Kram Randi

Lily of the valley sa...

Hänget i fattigmanssilver är väldigt vackert och Hjärtan på tråd är så söta :)
Tack för tipset om blomsteraffären.
Den måste vara ganska ny...
Får ta mig en titt eller två när jag har vägarna förbi.
Ha det bra
kram Lily

Trolda sa...

Din lilla "ultimata Pysslerska" =D SÅ duktig du är på att få till det =D Härliga bilder! Och vad läste jag i Lily´s kommentar..."En ny blomsteraffär"!!! DET får man ju bara inte missa! TROTS att jag jobbar med blommor passar jag alltid på att kika in i andra affärer när tillfälle ges...Och i Skåne är de ofta särligt fina! =D

Trolda - önskar trevlig helg!

Bruno & Mig sa...

Vackra bilder, jag älskar hjärtan på tråd. Fint också med fattigmanssilver.
Vill passa på att tacka för att du kikade in på min blogg.

Guldkant På Livet sa...

Ett sån vacker påskdekoration och tillsammns mede skira hjärtan på tråd, vackert! Mari.

kullervilla sa...

Vilket härligt annorlunda påskarrangemang, pärlor, nysilver och hjärtan på tråd kan det bli bättre…


Kramiz //kullervilla

Anna sa...

Jättevackra bilder och arr. i vanlig ordning, du är fenomenal på det där. Ser fram emot dina rosbilder till sommaren, nu när jag ska försöka själv första sommaren i huset. :)

Ha en toppenhelg!

Kram Anna

Solkatter & dammråttor sa...

Jättehärliga ägg och vackra bilder på ditt fina arrangemang.
Ha en skön helg!
Kram/Gunn

Annalunda sa...

Ja vad ska man säga??? Bara såååå vackert...ljuvligt... och inspirerande + att bilderna i vanlig ordning är fantastiska!

Kram Annie