Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

lördag 15 mars 2008

Easter Bunnies

Limmet har torkat och mina påskharar är klara. De hänger i riset tillsammans med några ägg. Allt är gjort med decoupage på hård kartong och några udda pärlor. Själva formen på kaninerna och lammen är ritade från pepparkaksformar.

Det här påskriset blev så färgglatt att jag avstod från fjädrar.

The glue has dried and my Easter bunnies are ready. They are hanging in on twigs together with some eggs. Everything is made in decoupage on cardboard and old pearls. The shape of the rabbits and the lambs are from cake tins.
It turned out so colourfull so I did not add any feathers on the twigs.

15 kommentarer:

Zaga sa...

Men vilka fina påsk kaniner och ägg du gjort till riset!!
Här är det röd/gul/gröna träägg som pryder mitt fastlagsris på trappan.
Ha en fortsatt skön lördag!!

M&Co sa...

Disse var bare helt mega skjønne!! Elsker papiret du har bruk! Så vårlig! Håper du har en koselig helg :-)

Guldkant På Livet sa...

Vilka rara kaniner och urgulliga lamm i inlägget under, vackert till de bruna fjädrarna!! Trevlig helg! Mari.

Britt sa...

Härligt med hem gjorda grejor till påsk riset.//Britt

Lily of the valley sa...

Så jättesöta kaniner du har gjort.
Färgglatt...
ha de gott
kram Lily

Karin A sa...

Vilket härligt färgglatt påskris! En riktig vitamininjektion. Längtar så efter färg nu. Och kaninerna är ju jättesöta och passar in så bra. :) Ha en härlig söndag! Kram Karin

kullervilla sa...

Mycket roligt du pysslat med, så fint det blev i riset. Tänk att juldekorationen kan användas till påsk :=) tycker allt den är mer påsk än jul.

Kramiz //kullervilla

Lusthuset sa...

Som du kan!!! Både kaninerna och lammen i förra inlägget är underbart fina. Roligt med kreativa människor. Förstå att de gör sig så fint hemma hos dig. Ha en skön helg. Kramar!!

Annalunda sa...

Så jättefint med söta "niner" - härligt kreativt!
Ha en fortsatt skön helg...!

Kram Annie

Lisa sa...

Åh, så påskigt du har det här, jag måste nog börja pynta märker jag, då jag ser hur vårigt du har det!

Signes Second Floor sa...

Du är ju sagolikt pysslig. Blir så sugen på att göra saker när jag beäsker din blogg. Bra tips med pepparkaksformarna - jag har också får o kaniner , kanske kan passa. Någon äggpepparkaksform har jag dock inte utan där får jag rita på frihand vilket brukar bli sådär.
Ha en skön Stilla vecka / Lotta

chatrine sa...

Så nydelige disse var da!
Slike har jeg da ikke sett før. Så dette var nytt for meg, og en super ide!:)
Hos meg er det bare blomster som pynter i min påske;) Roser og ranukler, så fin vår er det i allefall innomhus;)
Ønsker deg en riktig fin Påske!
Klem fra chatrine:)

Lily of the valley sa...

Har en liten utmaning till dig om du vill och kan.
kram Lily

Randi sa...

Så underbart söta kaniner du skapat i härliga färger. Mycket smart och kreativt! Jag kommer inte åt mina påsksaker just nu, så jag måste skaffa allt nytt så det är härligt att du nu inspirerar till stordåd - tack för det!
Stor kram Randi

Monica/Moa sa...

Oj så mycket fint påskpynt du gjort.. känner mig hopplöst efter.. men det blir kanske påsk ändå.. Skrev glad påsk på välkomstskylten utanför i krukan och lade i lite såna där ägg i ett rede.. räcker det? Skulle vilja göra såna där vackra vita ägg som du och flera gjort får se vad som hinns med. =)
Ha det gott Monica..