Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

lördag 8 mars 2008

Easter preparations

Jag hittade en billig brun trälykta på Jysk som jag målade om i gult. Tänkte att det kunde ju passa bra till påsk. Men när den blev färdig visade det sig att den har samma nyans som vårt köksmöblemang - så jag kan använda lyktan året om.

Hemmagjorda ägg är verkligen populära i år. Inspirerad av alla vackra ägg på bloggarna har jag också fallit för det roliga "äggstra" arbetet. Och vad som är kul är ju att alla ägg blir olika beroende på vem som har gjort dem. Lite av våra personligheter och smak sätter karaktär på äggen och visar vem vi är. Men de vackraste och mest fantastiska äggen gör väl Eva Agnes. Hennes kreativa idéer verkar aldrig sina!

I found a cheap brown lantern i wood and painted it yellow. I thought it could fit for Easter but when the lantern was ready I discovered that it had the same yellow as our kitchen furnitures. So I can use the lantern all year round.

Homemade Easter eggs are very popular this year. Inspirered by all beautiful eggs on the blogs I also have fallen for this "eggstra" fun work. And what is really funny is that the eggs turn out different depending on who made them. A bit of our personality and taste give character to the eggs and show who we are. But the most beautiful eggs are made by Eva Agnes. Her creativity never seems to end!


Join The Easter Bunny´s Chicks hos Monica

22 kommentarer:

Annalunda sa...

Men dina ägg är ju bara såååå fina! Hur har du gjort dem...? Lyktan var också jättefin...läckert beslag...

Ha en fortsatt skön helg!

Kram Annie

Signes Second Floor sa...

1. Vilket lyktfynd!!! - varför hittar inte jag saker på Jysk o Rusta som man kan göra så fint. Förstår att jag inte har den rätta blicken som du!
2. Kan du inte lägga ut en "så gör du ditt eget påskägg - instruktion" - är så imponerad (jag har ju samma servetter som du :-)) så jag kan ju också fixa ett påskägg men vill ha en liten lathund).
3. Vackert, vackert, vackert som vanligt hos Poppins.

Immix sa...

Vilka jättefina påskägg! Nu blev jag också sugen på att testa, men då får jag försöka hitta några fina servetter först då... Förra årets påskpyssel var att tillverka tittägg av socker- gick väl inte så lysande kan jag säga ;D

Karin A sa...

Underbart! Lyktan blev ljuvlig och jag kan riktigt se framför mig hur fint den passar in i köket. Härliga påskägg, så snygga. :) Skulle vara kul att pröva. Är det decoupage?

Ha en härlig söndag! Kramar

Trollmor sa...

Mums, vilket påskögongodis du bjuder på!
Ha en skön söndag!
Kramar

Lusthuset sa...

Så fina dina påskägg blev, är stum av beundran. Jag håller med Signes second floor här ovan. Kan du inte berätta för oss som inte vet hur man gör!! Snälla Poppins!! Det vor ju roligt med egna påskägg i stället för de "tradiga" köpeäggen som man annars har. Lyktan var ju ett fynd efter det att du hade väckt den till liv genom att måla den gul. Det är det som är det fina att ha blicken för vad man kan göra av ganska alldagliga ting. det är inte alla som har det. Ha en fin vecka! Kramar!!

Lily of the valley sa...

Här var det påsk :)
Så underbara ägg du har gjort. De är de vackraste jag har sett :D Lite annorlunda motiv, härligt!
Jag önskade att jag hade mer tid till pyssel och lite annat roligt :) Det är härligt att se din kreativitet, och så underbar din lykta blev.
Ha en härlig söndag
Många Lilykramar

Tingeltangel sa...

Vad fin din gula lykta är. Det är så fint med stora lyktor tycker jag.... Påskäggen är ljuvliga. Jag frågar dock som några av de andra. Hur gör man? Skapar du dem helt eller använder du färdiga stommar?

Britt sa...

Fina ägg. jag får ta mig ut på ...glömde:) vad sidan hette medan jag skrev för att se på hennes ägg.//Britt

Malins-Kuriosa sa...

Håller med Dig omatt Eva Agnes vackra ägg är i en klass för sig...men du...föringa icke dig själv för de du gjort är vackra så det förslår...
Har börjat knåpa på lite äggstraplaner jag också men inte riktigt kommit loss från bakelsesyingen...Har gjort ett gäng bakelser till svärmors väninnor på ålderdomshemmet och hoppas på att ingen av dom hastigt ska bli senil o tugga i sig filten och vaddet...

Ha det så Gott och Krmar från Malin

Annalunda sa...

Poppins hej!

...och tack för svar... som jag hållt på med dessa f-baskade sidoelement... jag kan inte scrolla ner precis så som du beskriver och det är högst irriterande... Jag har tidigare försökt göra så som du föreslår men jag lyckas inte få med mig elementet hela vägen... men jag ska försöka igen...har du någon aning om det är ett generellt problem?? Har försökt hitta en supportadress till Blogger men inte hittat någon...

~ Annie

Ann-Catrin / finthemma sa...

Hallå där!!
Så himla fina ägg du har gjort.. tror verkligen det råder äggfeber här på bloggen... fast inte hos mig.. jag är inget bra på sånt.
Och så himla fin lykta.. blev ju så fin när du målade den..matchar ju så snyggt!!!
Kramar A-C

Lotta sa...

Vackra påskägg är med! Vad du varit flitig! Och hur har du gjort dem? Jag tog fram äggen men kom inte längre - fniss... :) Njuter av alal bloggares fina ägg istället. Det låter fint med lyktan - kan du inte visa hela? Kanske jag springer över en jag med.. :) Ha det gott 8`)

Lena Kristina sa...

Vilka mysiga ägg!De är annorlunda än alla nadra som cirkulerar här men de är ändå ljusa och fina, jättefint!

Kattfot sa...

Hoppas du får en fin vecka. Så härligt med allt ditt påskpynt :) Ja nu är det ju dags att leta fram alla gömda ägg ur skåpen. Ditt boktips blev jag nyfiken på också :) Kram

kullervilla sa...

Lite färg kan göra underverk, vilken tur med den gula färgen, roligt att du kan använda lyktan året om.
Äggsjuka har nog alla bloggare fått, dina ägg är så söta.

Kramiz // kullervilla

Elinsstuga sa...

Tänk vad lyckat det kan bli ibland (med din lykta :)
Otroligt vackra ägg! Skulle själv vilja pröva på att göra, men det får bli framöver. Får istället titta på alla fina bilder!
Kramar

chatrine sa...

Så nydelig lykt!
Påske eggene i bloggene rundt omkring har jeg også sett, og de er nydelige!
Hos meg blir det bare nok noen gule blomster til påske:)
Ha en riktig fin dag!
Klem fra chatrine:)

Trolda sa...

Så vackra ägg! Vad DUKTIG du är! Och vad smart att måla om lyktan! tack för det tipset =D

Trolda - kramar!

tintins fru sa...

Hej Poppins!
Trodde faktiskt att din gula
lykta tillhörde köksmöblerna. Jättefin.
Ja nu är det dags att förbereda lite pynt till påsken. Ibland räcker det att man tar in lite gula blommor för att få inspiration. Man blir så glad av alla vårblommor. I vår trädgård kan
man just nu skåda vintergäck, snödroppar, skilla, gula, lila och vita krokus, primula, julros, iris,
påskliljor och knoppar till tulpaner. Härligt.
Ha det bra.
Kram

Rosa sa...

Fluttering over from M&Co. to see your eggs! They are wonderful! I would love to make some but I'm sure I won't! ha.

Yolanda Elizabet sa...

How lucky that you painted the lantern in the same yellow as your kitchen furniture! I love yellow, don't you?

Very pretty those snowdrops next to your newly painted lantern!

kram