Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 30 mars 2008

A green lorry

Idag åkte mannen och jag ut på en liten runda med bilen. Vi hamnade på Tirups örtagård där det tyvärr var kallt och blåsigt. Det inspirerade inte alls till inköp trots allt vackert i butiken, i stället drog vi oss bort till caféet för kaffe och cheesecake.
Men på Miljögården i Svedala var det utförsäljning och här kunde man inte låta bli att handla: några krukor, en mycket liten grön stol och några glasgrejor. Kakfatet med rosor var ett måste... Även mannen fick sin beskärda del av det hela: en grön lastbil som väl hemma fick uppdraget att transportera en del av whiskysamlingen!
Today we took a trip in the countryside and ended up at a market garden. But the weather was too cold and windy to tempt us to shop, instead the coffee room attracted us with coffee and cheesecake.
But a wholesaler nearby had a clearance sale and here I could not stop myself från shopping: some pots, a tiny green chair and some glass items. The cake-dish with roses was irresistible... The husband got his share: a green lorry to transport some bottles of malt!

Om du vill delta i utlottningen av vykort så finns chansen att skriva en kommentar till förra inlägget (stänger 1/4).

36 kommentarer:

kullervilla sa...

Tirups örtagård är ett underbart ställe, men inte så roligt när det blåser.
Så mycket fint ni köpt på miljögårdens outlet, skulle ha åkt ditt i lördags men fick förhinder och idag har det varit på mässa hela dagen. Vet du om där är öppet i veckan? Tårtfatet är en rosendröm.

Kramiz //kullervilla

Zizzi sa...

Är din man också "whiskey-freak"? Det är Johnny, min man också. Vilken söt lastbil han fick! Jag älskar stolen och glasskålarna/faten. Jag letar också efter en liten stol som jag tänkt ha som piedistal. Min svärmor har det, och det är fint!
Kram cissi

SEASIDE LIVING sa...

Lastbilen var ju hur cool som helst!!! Dina fynd var så klart också fina! Vet du om Miljögårdens outlet har någon hemsida? Jag har letat på nätet men inte lycket hitta något... På en hemsida brukar de ju alltid ha en vägbeskrivning och öppettider, skulle nämligen vara kul att besöka detta ställe!

Ha en bra måndag! Kram Jenny

EVA AGNES sa...

Läckra gröna nyanser. Helt underbara saker du och maken har köpt.
Kramar Eva Agnes

Merja sa...

Oj va mycker fint du kom hem med efter att ha tagit en sväg med bilen...och att få med maken var bra gjort!!
men det är klart alla makar och sambon är ju inte lika:))
Ha det.

Anna sa...

Jättefina saker, din mans lastbil gillar jag starkt. Stort tack för översättningen som nu också Peter (Peters Projekt) bekräftat och du behöver inte känna att någon skrattar åt dig som du skrev. :) Brickan är fin, och nu blev den ännu finare när jag fick reda på vad det betydde (läste inte franska i skolan).

Ha en toppenvecka!
Kram Anna

Filifjonkan sa...

Hej. å det var ett sött rosentårtfat!
Lastbilen måste ju vara ett hembygge bara så läcker,,sån tur ni hade,

Lena Kristina sa...

Åh! Vilka underbara bilder!
Härligt att hitta så många mysiga saker.
Själv har jag jobbat o slitit ihelgen
Kram Lena

Hanneles paradis sa...

Underbar rosenskål, kul lastbil.

Hannele sa...

(vi ska snart till Skottland och dticka whiskey :)

Annalunda sa...

Hej kära Poppins!

Vilka fynd du har gjort...och makens lastbil är urfin! Vad stolen är vacker... ja allt är jättefint! Visst är termometern fin...stor och i emalj...jag köpte den här på Styragården...

Kram Annie

Jes/Vita villa vila sa...

Vilka härliga fynd - jag älskar verkligen kakfatet ♥ riktigt riktigt fint!

Kram Jes

Tingeltangel sa...

Vilka fina saker du hittade. Lastbilen är ju bara för charmig. Men han kör väl bara med den före whiskeyn?!

Karin A sa...

Vilka härliga bilder och fina fynd du har gjort. Visst är det perfekt när även mannen i hushållet fyndar. :) Stolen och kakfatet är helt underbara. Ha en fin tisdag! Kramar Karin

Fru A sa...

MEn gud vilken läcker kärra!!!

tintins fru sa...

Vad trevliga saker ni hittade på
er utflykt.
En lastbil kommer lastad.....
med vad......Whisky...

Trolda sa...

Hahaha...Av urvalet att döma så blir det inte bara RÖK från lastbilen utan även av dess eminenta last...=D GOD smak hos både DIG och Maken med andra ord...=D

Trolda - tjingeling!

Moa/Monica sa...

Vilket vackert glas du har köpt förstår att du inte kunde hålla tassarna borta från dem.. =).. Och maken gjorde sig ett redigt kap han också.. nu kan han tuta och köpra sin wiskey runt i huset.. Ha det gott.. Kramiz/Monica

Lily of the valley sa...

Så härliga fynd du har gjort!
Kapten Haddocks lorry är bedårande.
kramar

Kattfot sa...

Jag förstår verkligen att du inte kunde motstå de fina sakerna. Och lastbilen var ju helt underbar!

Lisa sa...

Men vilka fina och ovanliga fynd du gjort. Jag gillar verkligen grönfärgen på stolen, den känns vårig!

Moderncountry sa...

Men oj, for en herlig dag! Og så mange fine saker du fant deg. Stolen var vedlig vakker! Jeg vet jo du er glad i grønt, så da blir en vel kanskje også det? En sånt der kakefat ser så fint ut på et dekket bord, med fine muffinser på.

Takk for besøk og kommentar Poppins.
Hihi, en eksamen har jeg ikke hatt, men en stor innleveringsoppgave ble det jo. Og stor jente, ja det har jeg vært lenge, fniss...Men ved siden av både jobb og andre kreativiteter har det vært en koselig hobby. Som kanskje tok litt lengre tid enn vanlig. Men sånn går det når man vil så mye annet i livet. Men nå har jeg altså papirene, og muligheten til å bruke dette til noe i fremtiden er jo supert!

Nei nå er jeg sååå trøtt her, det blir tidlig lalle for meg. Ha en mysigt kveld! Kraaaaaaaam

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilka härlig fynd ni gjort! Whiskytransportören är helt underbar! Tack för gullig kommentar hos mig!
Kram
nina

Trollmor sa...

Så mycket fint du, och maken, fick med er hem. Den lilla gröna stolen är ju helt underbar.
Vad roligt med 50 000-strecket!
Förstår till fullo vad det kommer av. Här möts man av dina vackra bilder och en sådan värme.
Det blir lätt beroendeframkallade :-)
Stor kram från Pepparkaksvägen

mandco sa...

Oj så lekkert! Falt pladask for den grønne lastebilen, og for et perfekt bruk du har funnet til den! :-)Nydelig grønnfarge både på den og stolen!

Yolanda Elizabet sa...

You've made a few good buys, I wonder where you find all those lovely treasures. Love that green lorry your hubby must be very happy with it, or with its contents. ;-)

Guldkant På Livet sa...

Vilken underbar grön bil till din man!!! Och det fatet med rosor, så vackert.... otroligt fin bild med vitlöken! Mari.

Bruno & Mig sa...

Så fint kakfat du köpt! Och den lilla gröna stolen. Jag älskar grönt!
Lastbilen var också fin. Min sambo J skulle nog gärna vilja ha en sån. Han gillar allt som "brummar" och är en finsmakare när det gäller whiskey. Tänk att kunna kombinera båda utan att vara olaglig ;)
Tack så mycket för att du kikat in hos mig och lämnat kommentar.
Kram

SEASIDE LIVING sa...

Tack för vägbeskrivningen till Miljögården! Dessvärre hinner jag nog inte dit innan den 3/4... Är hemma med en febrig och förkyld son. OM du skulle komma ihåg får du jättegärna tipsa mig nästa gång du ser någon annons om att de har öppet!

Kramar Jenny

Amoroso- Nu vill jag sjunga dig milda sånger sa...

Det kan man verkligen fråga sig. Min är också från 1970- talet och den kändes väldigt frispråkig!

Ann-Catrin / finthemma sa...

nej men hur söt var inte lastbilen.. och vilken samling sen!!
Underbara skar ni köpte...vilken utförsäljning.. förstår ni bara var tvugna att handla""
ha det gott kram A-C

Terri sa...

Isn't it wonderful to find great deals on fun, unusual things? I love markets! Great finds! xo Terri

Lusthuset sa...

Vilka fina saker du fyndat. Stolen var bara så fin. Jag tycker mer och mer om grönt. Tur att det blev något till mannen också. Ha det bra. Kram!!

Lotta sa...

Vackart.... njuter av bilderna. Jag gillar grönt och skulle kunna ha det överallt men det får räcka i kök och med lite andra ting. Den dag jag får ett uterum skall det det vara detaljer i blekgrönt och vitt =) Ha en bra vårdag 8`)

Tilde sa...

Lastbilen är ju jätteläcker ..och så mycket vackert porslin...
Ha det bra nere i ditt vackra Skåne
Kram tilde

Lisa Stevens sa...

Hej! Vilken jättefin blogg du har! Vi har precis startar vår och jag försöker hitta lite favoriter att följa och finna lite inspiration till min egen. En nyfrälst blogger helt enkelt. Om du tycker om Tirups Örtagård, god fika och fina saker till hem och trädgård borde du komma och hälsa på oss nästa gång du har en ledig eftermiddag! Kolla gärna in oss på www.klinta.blogspot.com. Jag lägger till dig på min favoritlista!

Hälsningar Lisa