Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

måndag 24 mars 2008

Green

Angela på Cottage Magpie tycker vi ska lägga ut ett grönt inlägg för att fira våren. Och det gör jag gärna för grönt är ju min favoritfärg. Jag dras till grönt, om jag ska välja mellan olika saker, väljer jag nästan alltid grön.

Jag älskar alla nyanser av grönt och alla närliggande färger också som blågrönt, turkos och lime. Det är enkelt att inreda med grönt eftersom nästan alla nyanser går bra ihop - precis som i naturen.

Hemma hos oss finns mycket gröna detaljer: gardiner, lampor, serviser, prydnadssaker, dukar, möbler, krukor m m. Även tårtorna är gröna om mannen får bestämma, prinsesstårta är hans favorit! :)
Angela on Cottage Mapie has suggested that we should celebrate spring with a green post. And I love to do that since green is my favourite colour. I am drawn to green, if I have to choose between different things I nearly always choose the green one.
I love all shades of green and all colours next to green like bluegreen, turqouise and lime. It is quite easy to decorate with green because nearly all shades blend beautifully together - just like in nature.
In our house there are many green details: curtains, lamps, china, ornaments, table cloths, furnitures, pots etc. Even the cakes are green if my husband get to decide - he loves this green one with marzipan. :)

28 kommentarer:

Annalunda sa...

Niiiiiiiice Mary!!! Så mycket gröna härliga ting! Inte minst tårtan! :) Visst är det härligt med grönt! Hur har du det med snön?
Trist trist trist tycker jag! Nu längtar jag bara efter en varm sol!

Jättekram till dig...och vad kul att få vara först! :) ~Annie

Rebecca sa...

Hejsan!
Rebecca heter jag och driver bloggen www.bexs.se.
Skriver om det mesta, så som musik, tv-serier, bakning, teknik och mycket annat.

Besök mig gärna.
MVH Rebecca

Moderncountry sa...

For noen herlige collager i grønt Poppins!! Som vi sier i Norge(ja jeg vet jeg er i Nederland nå, fniss)
Grønt er skjønt! Grønt er så friskt og den kan man trygt bruke mye av uten at det blir for voldsomt. Er du også sånn at du velger de samme fargene til garderoben som til hjemmet?

Ha en koooselig kveld :)
Klemmer!

Signes Second Floor sa...

Underbara bilder (som vanligt) men att du kan få fram så mycket grönt i ditt hem. Jag har nog ingenting mer än blommor förståss ;-))
Skönt med ett riktigt vårligt inlägg i vårt snörusk...Ha en bra vecka kram / Lotta

Marina sa...

Grönt gillar jag okså! Både på inredning, kläder och annat.

M&Co sa...

Ååå så my vakkert! Elsker grønt jeg og, det er noe med fargens nærhet til naturen tror jeg :-)

Hanneles paradis sa...

Grönt är fint.

Karin A sa...

Vilket härligt inlägg! Jag blir mer och mer förtjust i grönt som accentfärg men just nu finns det inte så mycket grönt (bortsett från alla växter såklart :)).

Härliga bilder och läckra kollage! Ha en trevlig start på den nya veckan.

Kramar Karin

Jes/Vita villa vila sa...

Grönt ÄR skönt!

Alltid lika mysiga inlägg hos dig poppins!

Kram Jes ♥

Anna sa...

Håller med dig där, är det någon färg som jag ser som varm och behaglig så är det grön. Jag älskar mina gröna vaser från 50-talet. Jättefint collage du gjort igen.

Ha en härlig vecka.
Anna

Randi sa...

Kul idé - hoppas det hjälper att locka fram Våren ...*ler*
Du bjuder i alla fall på vårliga bilder som är förföriskt ljuvliga.
Som balsam för själen i väntan på värmen.
Kram Randi

Mamma Millan sa...

ååååå Sssååååå Vackert !!
Just love green!!!!

God fortsättning!!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
(\ /)*********************
( ..) ♥ KRAM MILLAN ♥
C('')('')*****************
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kattfot sa...

Det var många vackra gröna ting på en och samma gång. Ja, det är verkligen en härlig färg. Hoppas du får en fin vecka!

Filifjonkan 1 sa...

Godmorgon
Ja grönt är skönt men just nu i Filifjonkans värld är allt vitt vitt usch Kung Bores fel. han förstörde allt det gröna och alla vårblommorna är gömda under snön fullt utslagna var de gråter krokiodiltårar nu. Fina gröna bilder du visar

Monica sa...

Härligt med grön.. "För grönt är skönt" eller hur =).. Har en del gröna saker förutom alla växter då förstås.. Senaste tillskottet är lilla Fia.. hon är vårgrön, och redo att möta våren för det är verkligen en vårfärg som jag ofta plockar fram efter julen i textilier bl a. Tittade på bilderna från konstrundan.. och ser att det var trevligt.. gröna tavlor är fotade!... lite före var du med ditt gröna inlägg. Och inte mycket snö alls har ni fått.. så skönt för er.. Ha en riktigt skön vecka.. Kram MOnica

Dubbelörnen sa...

Så vackert med grönt! Grönt är också en favoritfärg som återfinns här hemma i någon form ;)

Kram

Clara sa...

Oooohhhhh....så vackert!!!!
Jag älskar också grönt och dina collage skulle jag lätt kunna ha som ögongodis på väggen här hemma.....KRAAAAAAAMMMMM

malins.kuriosa sa...

Jag är också en gröna vågare och har en massa olika nyanser runt mig...även kläder faktiskt...
Vackra bilder och stilleben du visar....

Kram från Malin

Lily of the valley sa...

Grönt är verkligen skönt! Ett vackert inlägg :)
Måste bara säga att minikonstrundan
verkade vara helmysig. Jag gillar både Pumphuset och Borstahusen.
Visst är det kallt, fick hoppa in på passagerarsidan imorse, fick inte upp min dörr. Den var fastfrusen....
Ha en skön vecka
kram Lily

Lusthuset sa...

Jaaa, visst är det väl sant att "grönt är skönt". Det är ju det man vill ha nu på våren. Grönt är fint och fräscht, speciellt är jag förtjust i limegröna färger. Så mycket fint du har i grönt. Ha en fortsatt grön och skön vecka. Kramar!!

Terri sa...

What a pretty green post, Poppins! Many rooms in our house are green because the previous owners loved it - everything was pink and green! I have painted some but left others. The only place where there is too much green is the living room, where there is green furniture and drapes and walls and it is overwhelming! So I will paint and put new curtains soon...

Still, I will miss the greens as they look good with each other and everything. It is a perfect neutral and a nice alternative to beiges and browns!

Great post! Terrixo

chatrine sa...

Så mye fint i grønt! Ja det er en finfin vår-farge:)
Jeg har nesten ikke noe i grønt, lurer litt på hvorfor... For det er jo vakkert!
Korset ditt er et av de fineste jeg har sett:)
Ha en super dag!
Klem fra chatrine:)
p.s chablis passer inn i katte-posen;) hehe;)

Trolda sa...

Så UNDERBART! Jag älskar ju också grönt, men kanske allra mest då när det gäller KLOROFYLL-GRÖNT =D Du har verkligen många och fina gröna saker...Och vad KUL att din Man delar glädjen med det gröna då också...;-)

Trolda - "Grönt är Skönt" =D

Merja sa...

Jag dras också till grönt!!
Måste kolla runt vad jag har....
Kul att du gillade mangeln:))
Ha det/Merja

Systrarna P sa...

Grönt är fint, särskilt nu på våren. Fina bilder du har på din blogg. Besök gärna vår...

Lilla P

colorexpert sa...

What beautiful collages in green. I love them all!

I enjoyed all of the entries in Cottage Magpie's Green Roundup so much that I'm adding a post to my blog about it too.

Lisa sa...

These are all such beautiful pictures. A pleasure to browse your wonderful little mosiacs.

Happy Spring!

Melissa @ The Inspired Room sa...

GORGEOUS! Love the green post!

Melissa