Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

fredag 14 mars 2008

My little lambs

Allt påskpynt behöver ju inte vara ägg eller kycklingar... Jag har hängt små lamm i mitt påskris. Snart får de sällskap av kaniner i glada färger. Limmet ska bara torka först. :)
"Äggen" med pärlor är från rean i januari. Så bra att juldekorationerna går att återanvända till påsk.
Önskar alla en trevlig helg!

Not all Easter ornaments need to be eggs or chickens... I hang small lambs in my Easter twigs (is twigs for Easter a Swedish tradition?). Soon they will get company by small rabbits in happy colours. The glue just has to dry. :)
The "eggs" with pearls are from the sale in January. Is it not great that the Christmas ornaments can be re-used for Easter?
I wish you all a nice week-end!

10 kommentarer:

http://asas.tradgardsblogg.se/ sa...

Ja inte behövs ägg..jämt.. lamm går ju jättebra..=) så söta..=)/åsa

Annalunda sa...

Så söta!!! Mary´s little lamb??? ;)

Jättekram och ha en skön helg~ Annie

Ann-Catrin / finthemma sa...

Och du som säger att du INTE är en pysseltjej.. och så gör du skar nu på löpande band..
Så söta små lamm.. de passar ju såfitn där i riset.. säg vad du inte kan vännen!!!
Själv ska jag krypa ihop i soffan..har varit på Antikmässan.. gick där i 4 timmar..ohh vad mycket fint det finns!!!
Ha en skön helg!!
Kramar A-C

Merja sa...

Ja varför ska man bara ha allt det där vanliga i riset..?? Har aldrig tänkt så... Tala om att vara inrutad:))
Fint med beige/bruna fjädrar!!
Ha en skön helg/Merja

Lily of the valley sa...

jättesöta små lamm du har gjort, spännande att se kaninerna.
Kul att ha det lite annorlunda :)
Ha en skön helg
Hälsa Haddock
kram Lily

Yolanda Elizabet sa...

Twigs are also used in the Netherlands for easter decoration. Your little lambs are very cute!

kram and have a lovely weekend!

Hanneles påsk sa...

Gôrfint, jag älskar påsk oh påskpynt.

Lena Kristina sa...

De äggen är fina1 Jag letade efter liknande men de var slut o det verkar inte ha kommit in här nu till påsk, konstigt....
Så jag fick uppfinna lite eget som du får se nästa vecka i mitt ris, som för övrigt alltid är äppelgrenar...
Ha en bra helg kram Lena

Randi sa...

Vilka söta små lamm - passar förstås perfekt!
Önskar dig en riktigt skön helg!
Kramar Randi

Karin A sa...

Så söta lamm! De passar ju jättefint in. :) Jag säger som Ann-Catrin - att du inte skulle vara pysslig tror jag inte ett dugg på. ;) Ha en trevlig helg!

Kramar Karin