Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

måndag 3 mars 2008

Shopping by mere chance

Av en slump hamnade vi i Västra Ströö 39 på söndagseftermiddagen (just det, efter en lat förmiddag med Vasaloppet) och av en händelse råkade det vara 20 % rabatt på allt i butiken. Ja, ni förstår vad det innebar. Frågan var bara vad i all världen jag skulle välja ut av allt det härliga i butiken. Till sist blev det den här söta glasburken som direkt fick i uppgift att bli sockerskål.

Nu slutade det inte med den utan det blev lite mer. Den stora glasklockan var nersatt från 480 kr till 240 -20 % = FYND! Desssutom följde fatet i luffarslöjd, krukan med pärlhyacinter och äggen med hem. Det ska bli ett arrangemang i klockan så småningom, uppställt så här var bara för att visa mina inköp. Oj, jag glömde ju nämna tallrikstället i smide som jag inte heller kunde motstå. Har redan ett men tänkte att det kunde ju vara bra med ett till... och när det ändå var billigt... Nej, jag har inga ursäkter! :)

Om ni nu suktar över att ha missat tillfället med 20 % rabatt kan jag meddela att det erbjudandet gäller visst ända till 9 mars! ;) By mere chance we ended up at my favourite little shop in the countryside, Västra Ströö 39 (after a lazy morning with the skiing event) and by mere chance they had 20 % discount on everything in the shop. Yes, you realize what that meant. The only problem was to choose what to buy. After a long time of hesitation I bought the small glass jar to have sugar in.

But that was not all of course. The huge glass clock was reduced to half price and then 20 % discount = BARGAIN. I also bought the plate in wire, the container with Muscari botryoides and the eggs. I am going to make an arrangement in the clock, now I just put everything there to get a photo. Oooops, I forgot to mention the plate rack in iron I could not resist. I already have one but there is always the need for one more... and since it was quite cheap... No, I do not have any excuse!

29 kommentarer:

Zaga sa...

Gillar verkligen dina inköp!! Glasklockan är underbar...... man kan aldrig få för många av dem.
Ha en skön tisdag!
Kram E

Lea sa...

Vilka underbara fynd jag säger då bara det!
Måste kolla om de har någon närbutik.
Såååå snygga bilder som vanligt.
Ha det gott!
/Lea

kullervilla sa...

Härliga fynd , glasklockan så underbar.
Får nog ta en tur till Västra Ströö :=)

Kramiz //kullervilla

Karin A sa...

Wow, vilka fynd! Behöver jag säga att jag är lite grön av avund? Jag har velat köpa en glasklocka länge nu men ännu inte kommit till skott. :) Tänk att bilder - där man "bara" fotograferar det som man har köpt - kan bli så ljuvliga!

Gjorde Jane Austen-testet! Gissa vem jag är? Elaine Dashwood såklart. :)
Ha en skön tisdag! Kram Karin

Monica/Moa sa...

Åh.. så mycket fint du hittade.. gillade allt, suck .. synd att jag inte bor närmare.. Kram monica

tintins fru sa...

Du är otroligt duktig på att hitta
vackra fynd Poppins.
Jättefin glasburk.
Ha det bra, vi hörs.

Tilde sa...

Vill ha allt du köpte , en sån tur du har , jag har inte köpt nån glasklocka än , men tror jag har haft en gammal , men den är borta , nån har nog slagit sönder den ..Härligt o fynda!!
Kram Tilde,

http://asas.tradgardsblogg.se/ sa...

Åhhh härligt o få komma på rea.. och en glaskupa..=vill ha! / åsa

Ann-Catrin / finthemma sa...

Godmiddag.
tänk vika freselser det finns...och är dom på rea så..ja då kan man ju inte göra annat än kapitulera.. så vackra ting du fyndat... njuter av varenda bid..
man får väl säga grattis.
kramar a-c

M&Co sa...

Oj! Nydelig både glasskrukken og glassklokken! Helt fantastisk faktisk!! Så koselig bildet!

Lee sa...

Jag vill med fynda! Har bara den "lokala" inredningsbutiken och hon ser så förbaskad sur ut så det är inget kul att handla där.
Händiga är vi nog. Sedan vi flyttade till detta huset har vi: tapetserat, lagt golv, bytt ytterdörr, byggt en vägg, byggt ett badrum. Men sedan har vi min pappa som är murare och snickare. Ska klara oss en bit på vägen iaf med de kunskaperna=)
Kram//Lee

Hanneles paradis sa...

Härliga fynd.

Lusthuset sa...

Oj, vilka fynd!!! Tänk vad man kan springa på så där plötsligt. Glasklockan var ju jättefin, tänk så mycket fint du kan ha i den framöver. Sockerburken skulle jag gärna vilja ha....! Grattis till fynden. Ha en skön vecka. Karm!

Moderncountry sa...

Men Poppins, her sitter jeg med tårer i øynene, av rent bare glede. Glede over å ha møtt en så god person som deg! Du aner ikke en gang du hvor godt det er å høre slike ord fra deg!! Ord som går rett in hjertet og som for alltid vil bli bevart. Takk underbara Poppins for at du også finnes i denne bloggeverdenen!! Jeg er takknemlig for at jeg får komme inn i din verden og dele mine tanker med deg. Stoooooor kram og puss!!

Helt underbara funn har du gjort, en luksus i hjemmet!Den søte glasburken som ble sockerskål, og den stora glasklockan, kjempe vakkert alt sammen! Jeg har gått lenge og vel og misunt alle som har klart å finne en glasklokke. Det ser så vakkert å stille ut små søte ting i. Jeg må le litt stille for meg, for selv synes jeg nå 250 kroner er dyrt. Ja sånn har jeg blitt etter å ha bodd nesten 6 år i dette billige landet :))
Vil ikke engang tenke på hvordan det blir å komme til dyre Norge igjen..ojoj..

Ha en god natt min venn, sov godt!
Aina ♥

Lina sa...

Såg också att det var utförsäljning. Synd bara att man inte hinner ta sig dit! Västa Ströö är en av mina favoriter!! man kommer aldrig tomhänt därifrån!!

Fru A sa...

Ja det är väl aldrig helt fel att fynda! *s* Tack för kommentaren inne hos mig!

Trolda sa...

Men vilka FYYYYYYND!!! Förstår om du bara inte kunde motstå dem! klockan är ju bara LJUVLIG!!! Ser fram emot det "färdiga arrangemanget"...Ha en fin onsdag!

Trolda - kramar!

SEASIDE LIVING sa...

Härligt med så fina fynd! Har varit på Västra Ströö en gång och de har verkligen hur mycket fint som helst! Rean höll på den 9:e mars sa du... *hihi*

Kramar Jenny

Britt sa...

Det är så roligt när man kan göra riktiga fynd man mår bra hela dagen. Mycket fint du hittade.//Britt

EVA AGNES sa...

Good mornig Elinor!
Tänk att hamna hos Lena Geneback på Västra Ströö så där utan vidare.
Flax!
Otroligt fina saker du införskaffat.
Kramar Elli

Mi sa...

Så fina saker, riktiga fynd. Jag skulle också vilja ha en glasklocka. Jag ska faktiskt sticka dit på fredag. Eftersom jag arbetar i Eslöv så har jag ju ganska nära dit.

Du tar väldigt fina foton!

Kram
Mi

Lily of the valley sa...

Såna fynd du har gjort!
Glasklockan är urtjusig:)
Ha en härlig onsdagskväll i solen
kram Lily

Tingeltangel sa...

Jag är inte avundsjuk alls. Nejdå. Jag är bara naturligt grön i ansiktet. Åh. Vilka underbara saker. Och vilken härlig butik det verkar vara... Och dina bilder! Dina bilder är ljuvliga.

Guldkant På Livet sa...

Vilken vacker glasburk till sockret du fick! Och den gamla sockertången är ju bara för fin! En kupa under 200, det var ett fynd och så himla vackert påsk/vårarrangemnag du har gjort i den!Ska kolla in butiken, kände inte till den! Mari.

Guldkant På Livet sa...

Vilken guldgruva Västra Ströö verkar vara!! Mari

Kattfot sa...

Vilken fyndrik söndag Poppins! Blev lite kär i glasburken. Kram

Mamma Millan sa...

Helt underbar glasburk ju!!!En sån vill jag ha!!!!


Soliga hälsninar Millan!!
* Kramelikram *
~~~~~~~`*'*´~~~~~~~
*

Helena, Fläckvis Fint sa...

Åhhh vilken fin blogg du har, du åker diret in på min favoritlista. Nu ska jag titta vidare, det var så mycket att titta på!
Kram Helena

Yolanda Elizabet sa...

Mary Poppins, Mary Poppins, you are even worse than me when it comes to a good bargain. ;-)But do you really need an excuse to buy something pretty?