Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 2 mars 2008

Tulips

Nu är det mars och jag fortsätter att frossa i tulpaner. Läste någonstans att vi i Sverige är storkonsumenter när det gäller tulpaner och det beror kanske på att de är relativt billiga jämfört med andra snittblommor. Och naturligtvis på att vi i mörka Norden verkligen längtar efter färg och ljus vid den här årstiden.

Skriver det här framför TV:n där jag följer Vasaloppet. En sådan klassiker måste man ju följa och det är perfekt sysselsättning en lat söndagförmiddag. Ha en bra söndag!

Now it is March and I am still wallowing in tulips. I read somewhere that we in Sweden are tulips lovers, maybe because they are relatively cheap. And of course because we are longing for some colours and light up here in the north.

I am writing this in front of the telly since I am looking at the Vasalopp (a Swedish famous skiing event). It is a perfect entertainment a lazy Sunday morning. Have a nice Sunday!

15 kommentarer:

chatrine sa...

Nydelige!
Tulipaner er så fint på denne årstiden, med sine nydelige farger lyser de opp hverdagen mens vi venter på våren;)
Ha en kjempefin søndag!
Klem:)

Lusthuset sa...

Jag sitter också framför Vasaloppet för det håller jag med dig om att det vill man inte missa. En spännande tävling med många mänskliga ingredienser. Tänk vad tekniken har gått framåt. Vilka underbara tulpaner. Visst är det så att man tröttnar inte på dem i första taget. För oss är de ju verkligen vårens budbärare. Jag köpte själv en bunt igår i blandade färger och oj, vad vackra de är. Ha nu en skön söndag och en bra vecka. Kraaamis!

Karin A sa...

Tulpaner är verkligen ljuvliga och som du skriver billiga! Läste häromdagen att vi svenskar köper en miljon om dagen. Igår på hötorget kostade de 20 kr bunten - kanske är det inte så konstigt. Börjar bli dags för mig att kika på vasaloppet. Ha en skön söndag!

kram Karin

Britt sa...

jag glömde bort att det var vasaloppet. Hur man nu kan glömma det. Fina tulpan bilder.//Britt

Elinsstuga sa...

Ah, tulpaner! Vad vackra de är. Jag är lite arg på mig själv för att jag inte hann (eller rättare sagt glömde bort) att sätta tulpanlökar i höstas, för då det hade varit spännande nu att se om det händer något!

Vilka härliga bilder du fångat från koloniområdet!
/Kram

Trollmor sa...

Tulpaner är verkligen en färgklick och humörhöjare!
En lat söndagsförmiddagen var ordet, inte nog med att jag låg i soffan och tittade på skidåkarna, jag lyckades somna också.
Fast jag såg till att bli väckt till målgången :-)
Ha en skön söndag!
Kramar

Marina sa...

Älskar också tulpaner och även jag ahr följt vasaloppet idag. En slapp dag! Nu sitter jag med färg i håret som ska sköljas ur om ca 15 minuter.

Trolda sa...

Visst måste man kolla Vasaloppet! Och visst måste man bara ha Tulpaner!!! =D Jag önskar dig en fortsatt fin söndag så!

Trolda - kram!

Signes Second Floor sa...

Fantastiska bilder.
För mig är Vasaloppet slutet på vintern o startskottet på våren.
Idag firar jag 1 år på Bloggen - du har sen i början haft en speciell plats i mitt hjärta - det vet du! kram Lotta

Terri sa...

Hi Poppins, have a nice Sunday! Your tulips are beautiful! Tulips are possibly my favorite flower...so simple and elegant, especially those varieties with the fancy petals.

M&Co sa...

Mmmm elsker tulipaner! De lukter sååå vår!! Nydelige bilder!
Ha en koselig uke! :-)

Klem Monica

Monica/Moa sa...

Hade jag varit hemma i går så hade jag förmodligen gjort samma sak.. blogga och titta på vasaloppet och bara slappat i soffan.. MEN.. jag var på världens bästa kurs.. Keramik.. jippii.. va kul det var =).
Ha en skön vecka Poppins.. Kram Monica

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Lily of the valley sa...

Det är en härlig tid vi har framför oss :)
Dina tulpaner är så vackra...
Ha en bra vecka
kram Lily

Fru A sa...

Jag har just nu gula härliga påskliljor hemma som lyser upp vardagen :D