Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

måndag 7 april 2008

Blogging with a Purpose

Annie på Annalunda har gett mig och några till den här utmärkelsen - Blogging with a Purpose -tillsammans med en rad söta ord: vackert, inspirerande, klokt, mänskligt, vänskapligt, varmt i hjärtat, glädje och humor ~ precis som era bloggar är! Tusen tack, Annie.

Nu är det min tur att ge utmärkelsen vidare till 5 personer och som vanligt är det inte lätt att välja. Utom nr 1 som jag vill stötta lite extra idag:
Barn av Norrland (fru A) - Hon är tuff och har starka åsikter vilket tydligen retar somliga. Nu stänger hon bloggen efter en del trista reaktioner och falska kommentarer. Men hon ger sig inte utan kommer tillbaka i annat namn. Stå på dig!

Övriga som jag gärna vill ge utmärkelsen till är:
Tingeltangel och ingentingel - underfundig, påläst, elegant, generös, rolig!
Modern Country - stilfull, kreativ, förnuftig, humoristisk, rar!
Ute & inne - uppfinningsrik, omtänksam, smakfull, klok, kvick!
Kuriosa från min vardag - eftertänksam, stark, vis, godhjärtad, fyndig!

Och till alla ni andra också! Ni förtjänar utmärkelsen allihop.

Annie on Annalunda has given me and a few others this award - Bloggin with a Purpose - together with some sweet words: beautiful, inspiring, friendly, heartwarming, happiness, wisdom and with humour ~ exactly like your blogs! Thank you, Annie.
And now it is my turn to give the award to five persons and as usual it is hard to choose. Except from the first out. I want to support her a bit extra today.
Barn av Norrland (fru A) - She is tough and has strong views which seems to be at bit too much for some. Now she is closing her blog after unpleaseant reactions and false comments. But she will be back with a new profile.

And these are they others I give the award to:
Tingeltangel och ingentingel -Modern Country - Ute & inne - Kuriosa från min vardag
And to you, too, and you and you... You all deserve the award!

Jag avslutar med en engelsk skål som jag totalt föll för. Mörkrött och vitt är en intressant kombination.

I will end with an English bowl I fell for. Dark red and white are an interesting combination.

27 kommentarer:

Tingeltangel sa...

Åh vad du är rar! Jag blir alldeles röd och varm om kinderna då jag läser din motivering. Det är alldeles för snälla ord. Jag blir särskilt glad då de kommer från dig.... Vad fin den röda skålen är. Förstår att du blev förtjust i den. Dina bilder väcker minnen hos mig. Mina morförädrar hade fruktassietter i liknande stil. Då jag var liten och vi var på besök hos dem bjöds det alltid på frukt och sodavatten efter middagen och då kom de assietterna fram... Tack än en gång för utmärkelsen. Och för tipsen om de andra bloggarna som jag förstås måste läsa... Kram.

Annalunda sa...

Så fint du skriver Poppins... och vilken skål!!! Så läcker! Ursprung? Har inte tidigare sett någon sådan... Gjorde boknördstestet...och det var ju intressant... Vad nördig man är! :)

Kram Annie

Kattfot sa...

Nä fy, det är alltid lika tråkigt att höra om bloggare som utsätts för dumheter :(

Necessären som din moster sytt var ju jättefin! Söt liten skål också. Ha det så gott *kram*

Zaga sa...

Inte kul när bloggar blir utsatta för elakheter!! Bloggen är ju ett sätt att uttrycka sig i både positiv och negativ bemärkelse. Det lilla engelsa fatet är sååå sött, jag gillar verkligen den röda färgen.
Ha en skön tisdag!
Kram Eva-Lis

Karin A sa...

Tack snälla rara! Du är snäll du, det värmer att få läsa om sig själv i sådana positiva ordalag. :) Det var ett par dagar sedan jag var inne på Fra A's blogg och det här var nyheter för mig. Så fruktansvärt! Man kan inte bli annat än ledsen och förbannad.

Läcker skål! Ta hand om dig! Kram Karin

matte&plastmatte sa...

så ledsen jag blir när jag hör sådant.. är det jante eller vad? mycket vacker skål! i en härlig färg.
:) matte

SEASIDE LIVING IN MY WHITE COTTAGE sa...

Grattis till din award!!! Den engelska skålen är sååå fin. Annorlunda i sin form och underbara färger.

Passar på att förvarna dig om att jag gör lite förändringar på min blogg och vill samtidigt klargöra att du kommer SJÄLVKLART vara fortsatt välkommen in att läsa på Seaside Living!!!

Ha en fortsatt bra tisdag!
Många kramar Jenny

Monica/Moa sa...

Grattis till utmärkelsen den är du väl värd.. Din röda skål och vas var urläcka speciellt skålen en riktig läckerbit. Ha det så jättegott kram /Monica

elins tittskåp sa...

Hejsan och tack för besöket på min "nya" blogg och grattis du med till din årsdag på bloggen, tänk vad tider rinner iväg, ett år går jättefort. Grattis även till utmärkelsen, klart att du ska ha den och trevliga bloggar har du valt också, jag känner igen de flesta. Kram och ha det så gott. Birgitta

Ann-Catrin / finthemma sa...

Hej vännen!!
Stoort grattis till utmärkelsen.. den är du värd tusen gånger om!!
Och väl valda ord oxå...kan bara instämma!!
Här hade jag missat lite inlägg...så söt väska och assietten.. passar verkligen dig som handen i handsken!!
Kram A-C

Bullet for my valentine & Evanescence sa...

Hej Poppins... Jag ser att du hittat inspirationen hemma hoss mig... Hehe... Jag e Tingeltangel's dotter... jag trodde bara att jag hade en morbror... men nu har jag visst en moster;)

Skålarna=grymma

Moderncountry sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Moderncountry sa...

Men OJ!! Men så utrolig gullig du er!! Tusen takk for Award og utrolige herlige ord!! Det gikk rett i hjertet, klem!!
Vet du jeg sender den rett tilbake til deg for du er vel en av de som kanskje fortjener det mest her inne. Du er kulturell, klok, har sans for saker med karakter og så er du veldig omsorgsfull. Så takk for at jeg får ta del i din verden! :))

Samtidig må jeg si at jeg føler virkelig med fru A, helt utrolig hvor mye helt ukjente mennesker kan skape av røre. Jeg skjems av å bare høre det! Misunnelse er nok den største faktor, tror du ikke? Godt hun har pågangsmot og er står sterkt i skoene!

Så fin skål du viser, igjen full av karakter. Jeg er helt enig, varm rød og hvitt er en utrolig vakker kombinasjon. Åååå så glad jeg er i gamle saker, de rører ved hjertet!

Ha en mysigt kveld Poppins!
Gode klemmer! ;)

Hanneles paradis sa...

Grattis! Jag förstår att du föll för skålen, underbar.

Annalunda sa...

Mary!!!

Surprise hos Annalunda!

Kram

Lily of the valley sa...

Grattis! Härlig röd färg på skålen!
Suck! Känns som en evighet ;) Vill du åka på lördagen?
kram Lily

Malin sa...

Tusen tack och jösses vad glad jag blev...växte minst ett par cm där jag satt och läste de fina orden...
Har plitat och präntat för att skicka awarden vidare och verkar som om datorn är på väg åt samma håll som min gamla symaskin...(Synd att Hugin inte gör datorer...).
Ha det gott må väl...

Kramar från Malin

Terri sa...

Oh, that bowl is heavenly. I love the rich colour and style! Deliciously lovely!

http://asas.tradgardsblogg.se/ sa...

Härlig utmärkelse..=)) och så vacker röd skål.. / kram åsa

Eva / whiskyochchampagne sa...

Vilken fin blogg du har ! Och kul med en så fin utmärkelse !
Jag hittade hit via Tingeltangel...
***
Ha en fin onsdag !
KRAAAM från EVA !!!

Guldkant På Livet sa...

Grattis till utmärkelsen, du är en favorit! Himmel såna vackra foton du tar , så läckert det blev med det mörkröda! Pst, sambon säger jag hade ett litet paket hemma, kommer hem först på fredag... ; ) Mari.

Yolanda Elizabet sa...

Congrats on winning this award, well done you. And I think that you have made a few people happy with handing this award over to them.

kram, Yolanda

Zizzi sa...

Tack så mycket för vinsten som jag fick idag i brevlådan! Verkligen härliga kort! Och spetsen och etiketterna och sidenblommorna!
Kram cissi

Trolda sa...

Grattis till den fina utmärkelsen =D Du förtjänar den verkligen =D Skålen är fantastiskt fin - passar väl ypperligt i det "Poppinska hemmet" =D

Trolda - godkvällskram =D

Helena /Franskaliljan sa...

Hej, tack för bsöket hos mig och för kommentaren om min gamla ärvda terrin! Viit är den aldeles underbar! Jag är så glad att min faster lämnade mig den!

Föll sjöv för det läckra vinrösa fatet du visar! SÅ sött!!

Välkommen åter!
Helena /www.Franskaliljan.blogg.se

Helena /Franskaliljan sa...

Hej, tack för besöket hos mig och för kommentaren om min gamla ärvda terrin! Visst är den aldeles underbar! Jag är så glad att min faster lämnade mig den!

Föll själv för det läckra vinröda fatet du visar! SÅ sött!!

Välkommen åter!
Helena /www.Franskaliljan.blogg.se

Helena /Franskaliljan sa...

Hej, tack för besöket hos mig och för kommentaren om min gamla ärvda terrin! Visst är den alldeles underbar! Jag är så glad att min faster lämnade mig den!

Föll själv för det läckra vinröda fatet du visar! SÅ sött!!

Välkommen åter!
Helena /www.Franskaliljan.blogg.se