Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

måndag 28 april 2008

Colourful week-end

I helgen hade vi bokklubb och provade röda italienska viner.Till vinet åt vi lasagne på engelska rosa tallrikar. Jag tycker de passade bra ihop med den blåvitrutiga duken.

I min gula lykta har ljuset bytts ut mot ett litet fågelbo som ville stanna kvar trots att påsken sedan länge är förbi.
In the week-end we had the book circle over for dinner and wine tasting (red Italian). To the wine we ate lasagna on English pink china. I thought the plates looked good on the blue and white checked table cloth.
In my yellow lantern the candle is switched for a little bird's nest - which has stayed though Easter is long gone.

15 kommentarer:

Mamma C sa...

Visst passade porslinet ihop med den blårutiga duken. Det var jätte fint.
Kram mamma c

Tingeltangel sa...

Ditt rosa porslin är underbart. Låter trevligt med vinprovning. Hittade ni något vin du kan rekommendera?

Annalunda sa...

Ljuuuuvligt porslin!! Låter som en trevlig tillställning... :)

Kram Annie

Terri sa...

Hi Poppins! I love that pink china!! ANd the little bird's nest is adorable. You have such lovely taste.

xo Terri

Zoey sa...

Det lät jättetrevlig och inte nog med det - det var verklgien jättetjusigt med det rosa fina porslinet till den blå duken :D

Monica/Moa sa...

Det är så härligt färgglatt hos dig.. man blir glad av det..=). Härligt porslin mot rutig duk och jag kan tro att vinet smakade utsökt.. =). Har köpt egna tallrikar.. "Fasan" från Gustavsberg på Tradera och det är tack vare dig.. *ler*.. Kram och ha en skön tisdag..Monica

Britt sa...

Vad trevligt med vinprovning och fin dukning. Ha det bra.//Britt

Trollmor sa...

Låter mycket mysigt med bokklubb och vinprovning i vänners goda lag och till ett vackert dukat bord.
Trevlig Valborg!
Kramar

matte sa...

vilka jättefina tallrikar!!
kram matte

Guldkant På Livet sa...

Läcker bilder som vanligt och vilken fin dukning, jag bara älskar det rosa porslinet! Vinkväll, så kul och röda Italienska köper jag ofta, ngt vintips? Ha en skön valborg! mari.

Ann-Catrin / finthemma sa...

Godmorgon du morgonpigga... precis som mig!

Underbart porslin..precsi sånt som jag gillar..passar perfekt ihop..ohh blev riktigt sugen på lasagne nu.. denna tidiga morgontimme..
ha en fin valborg kramar A-C

MY WHITE COTTAGE sa...

Härliga bilder på din dukning! Önskar dig en solig och mysig valborg!

Många kramar Jenny

Malin sa...

Ni har så mycket trevligt för er med bokcirklar, vin och god mat...En riktigt vacker dukning det håller jag med om för dessutom har jag liknande tallrikar...mycket vackra...

Kram från Malin

Tingeltangel sa...

Jag vill bara passas på att önska dig en härlig Valborgsmässoafton. Hoppas du får lite ledigt och kan vila och ha det bra. Kram.

Karin A sa...

Vilken vacker dukning! Härliga vårliga färger ihop, som verkligen gör mig på gott humör. Kram!