Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

onsdag 30 april 2008

In my garden

I vår satsar jag på penséer som går i gammelrosa nyanser. Just de här som fastnade på bild är ljusare och mer aprikos än de övriga. De samsas med ängeln om utrymmet i en liten zinkkruka invid ytterdörren.
I rabatterna såg det ut så här för några dagar sedan: vildtulpaner, förgätmigej och vanliga tulpaner. Men det har varit så soligt och varmt att tulpanerna nästan redan har blommat färdigt... I stället lyser det gult av gulltörel. Jag plockade några blommor och lade dem i en skål med vatten.

Jag ska njuta av fyra dagars ledighet och önskar en trevlig Valborg och en lika trevlig 1:a maj/Kristi himmelsfärd!

kramar från Poppins
This spring I go for pansies in pale pink. But the ones on the first picture are more apricot than the rest in my garden. They are dwelling in a zink pot together with the angel, just outside the entrance door.

Until some days ago the borders were full of Tulips and Forgetmenot but the last days have been so sunny and warm that the Tulips already are fading. Instead the Euphorbia is starting to bloom. I picked a few and put them in a bowl of water.

I am looking forward to four days free from work. Today is the 30th of April and the eve of May Day in Sweden. Tomorrow we celebrate both the first of May and the Ascension Day.

love Poppins

23 kommentarer:

mandco sa...

Så vakkert! Hagen din ligger fortsatt et stykke foran min...bare noen få påskeliljer som blomstrer foreløpig her. For en uvanlig og vakker farge på dine Stemorsblomster?! Aldri sett de før jeg. Ha en koselig Kr. Himmelfart :-)

TuijaR. sa...

Ooo... so beautiful violet. Lovely colour!

Lily of the valley sa...

Underbara bilder du visar! En sån härlig färg ni har på penseérna, har faktiskt aldrig sett den färgen på dem.
Så vackert arrangemang med gulltörel och bladen, de hade jag glömt, och glaskulorna.
Ha en trevlig Valborg och Kristi Flygare
Kram Lily

Trolda sa...

LJUVLIGT! Ha en trevlig Valborg kära poppins - och NJUT av härlig ledighet!!! =D

Trolda - Vår-kramar =D

Mamma C sa...

Vilka vackra bilder. Ha en trevlig valborg du med.
Kram mamma c

Solåkras Anncha sa...

Vilka underbara gulltörel - så vackra, särskilt i kombination med det turkos. Hittade din blogg när jag letade efter trädgårdsinspiration till vårt övervuxna ledighetsparadis. Gillade din blogg direkt....

Karin A sa...

Så vackert det är i din trädgård nu! Härligt! Nackdelen med det fina vädret är ju som du skriver att det går så fort. Nu är jag tillbaka i Göteborg men här är en del tulpaner redan överblommade. Ljuvlig färg på penséerna! Ha en härlig ledighet min vän! Stor kram till dig!

Ps. Läste ut Röda rummet idag. Det tog en väldans tid eftersom jag haft så mycket att göra det senaste. Får återkomma med ett omdöme...

Annalunda sa...

Poppinsvännen!
Underbart vackert... vildtulpanerna med förgätmigejen är sååå ljuvliga... Nja...lite till har jag nog i skåpen... :) Har precis gått igenom en massa linne och spetsar... kan ju vara bra att ha...och så är de ju så vackra...
Ja det är väl härligt när man är lite olika också...det är ju det som är tjusningen och då kompletterar man varandra och blir ett himla bra team... :)

Njut av ledigheten! Kram Annie

Janneke sa...

I can image that the coming days you will spend some time in your colourful garden. We also have some days off now, even today because our queen celebrates her birthday ! Greetings, Janneke

Randi sa...

Så mycket vackert du har i din trädgård redan. Den aprikosfärgade penséen är helt bedårande. Den skulle passa bra i min Frukostrabatt som går i aprikos, men jag har aldrig sett en pensé som din.
Önskar dig en fortsatt skön helg!
Kram Randi

http://asas.tradgardsblogg.se/ sa...

Mina vildtulpaner har inte blommat än...Vackert med flytljus..det får jag no leta efter..=) / kram åsa

Lily of the valley sa...

Jag har en liten utmaning till dig, om du kan och vill :)

Ha en fortsatt trevlig helg
kram Lily

Solkatter & dammråttor sa...

Vilka vackra bilder.Vildtulpaner är så vackra,tycker jag.Vi har såna på jobbet,och jag funderar på att "sno" några och plantera på landet....pst...skvallra inte!
De aprikosrosa penseérna var jätesöta.
Ja just det det är kr.himmelfärd idag också.....fasiken, där missar vi en ledig dag=(
Ha det så gott!
Kram/Gunn

Guldkant På Livet sa...

Så vackert det flyter där och himmel vilken fin färg på den penseén!!! Ha en fortatt skön helg min bloggvän! Mari.

EVA AGNES sa...

Tack för underbara trädgårdsbilder och Valborgshälsningen. Skönt för dig att få vara ledig några dagar. I dag, 1 maj regnar det här.
Förmodligen hos er också.
Kramar Eva Agnes

Gårdsromantik sa...

Så vackra blommor - penseerna var ju underbara!

Kram Maud

Willewira sa...

Åh, vad det är härligt med blommor...vår och dessa gröna fräschhet. Jag älskar det nya gröna, det som har stråket av lime och citronfärg.
Kanske därför jag faller extra för dina bilder med gulltörel. Såååå fiiint!

Älskar ditt inlägg om porch-gungor. Precis vad jag drömmer om också!!
Måste säga att den gröna gungan, med papegojan, var urläcker!! Är lite svag för sånt som sticker ut. :)

Hoppas du får en härlig ledighet!!
Kramar Willewira

Ninnie sa...

De där "vildtulpanerna" blommar för fullt i mina rabatter med, så söta! Jag har fått dem från min svärmor, hon gav mej frön och kallade dem "botaniska tulpaner". De kommer varje år!

Karin sa...

Hej!
Jag hittade hit via Annalunda, och nu har jag njutit av dina underbara bilder och inlägg en stund. Så mycket fint och inspirerande. Jag kommer gärna tillbaka och är det ok att jag länkar dig (så jag inte missar dig)
hälsningar
karin

Kol&Rosors sa...

Vilka vackra bilder...
Blommor,blader & vatten är en underbar kombination.

Ha det så gott & en trevlig fredag!
Kram /L-Lott

Välkommen in till mej!

chatrine sa...

Så mange vakre blomster!
Er det ikke fint nå som det har blitt vår, og alle fargene kommer fram igjen:)
Hos meg er det enda litt snø igjen, og det har ikke blitt grønt noen steder, men våren er her og i dag har vi hatt hele 15 grader, nydelig, så nå håper jeg det fine været varer lenge!!
Ønsker deg en kjempefin helg Poppins!
Klem fra chatrine:)

Monica/Moa sa...

Vilken underbar ros färg på dina penseér.. lite sällsynt tror jag.. de finns inte i alla fall på blomsterlandet..=).. Vackra är de i alla fall.. och jag vill önska dig en riktigt skön helg.. Kram Monica

Hanneles paradis sa...

Underbara bilder.