Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 22 april 2008

Grape Hyacinthes

Jag är barnsligt förtjust i pärlhyacinter. De har en sådan vacker blå färg och är så himla söta att ha i små buketter. Dessutom är de så lätta att plocka, man kan gå runt och plocka ihop hur många som helst.

Det är så roligt att kunna plocka in blommor från trädgården. Nu börjar jag längta efter att rosorna ska börja blomma...
I am very fond of Grape Hyacinthes. They have such a lovely blue colour and are very sweet to put in small vases. They are also very easy to pick, you can go around and pick them for ever.
I enjoy the fact that I can pick flowers from the garden to have indoors. Now I am longing for the roses to start blooming...

27 kommentarer:

Mamma C sa...

En söt liten bukett du plockat. Rosorna får du nog vänta ett tag till på :-)
Kram Mamma C

Mamma Millan sa...

å så söt liten vårbukett!!

Ha det så fint i vår solen!!
Kramar från en kul "prick"
♥ Millan♥

Lotta sa...

Ja, de är verkligen fina - och ändå har jag ingen *fundersam*, får ju absolut fixas till hösten =) De första buketterna är de finaste och jag plockar också med glädje in lite blommor i små vasar. Härlig tid är det nu och jag bara njuter... 8`)

Jessika sa...

Att få plocka sina egna blommor är så härligt, vinst varje gång!

Min mamma är en mästare på att göra gå bort buketter på de snittblommor hon har i trädgården.
Rosor, luktärter, ringblommor m.m.
Lyxigt faktiskt om jag tänker efter.

Första gången inne på din blogg så nu skall jag bloggar vidare i den.

Hälsningar från Jessika i Gula Villan

Hanneles paradis sa...

Söta är det, men kan inte påstå att jag kan plocka hur mycket som helst på vårt berg...

Marina sa...

Jättesöt bukett. Pärlhyacinter är en växt jag inte uppskattat tidigare men jag blir mer och mer förtjust i den.

Lily of the valley sa...

Pärlhyacinterna tillhör också mina favoriter. Alla vårlökar, påsk-pingst- och majliljor är gudomliga.
Tänk vilken lyx det är att kunna gå ut och plocka sig en liten bukett.
Ha det bra
kram Lily

Britt sa...

ja nog är de vackra. Jätte fin bukett du gjort. ha det bra .//Britt

Ninnie sa...

Jättefin bukett av vårblommor! Mina "pärlisar" är på gång också, igår var det bara ett par stycken, idag har flera, flera vaknat av solen och värmen. Härligt!

Trolda sa...

Visst är det en underbar företeelse att strosa runt i maklig takt och plocka sina egna små buketter! Det tillhör Livets absoluta glädjeämnen och lyx! pärlhyacinter är ljuvligt...(KUL att du vill vara med på utmaningen sen också =D)

Trolda - kramar =D

Trollmor sa...

Ja, visst är det en lyx att kunna gå ut i trädgården och plocka en vacker bukett.
Då känner man sig rik inombords.
Pärlhyacinter tycker jag är lite busiga i sin uppsyn :-)
Vilka fina vykort!
Kramar

www.missfixtrix.com sa...

Jättevackert. Själv är jag okunnig men tycker det är roligt ändå. Har precis gjort lite planteringar som jag hoppas blommar upp till sommaren...

Guldkant På Livet sa...

Som sagt, du är helt fenomenal på färger, sammansättningar och foton! Så vackert och fint med de gamla vykorten som ligger där... Mari.

Frida sa...

Pärlhyacinter ären av mina favoriter också,så fin bukett!
Kram Frida

Malins-Kuriosa sa...

Finns inget trevligare än de "egna" bukettern och jag är också förtjust i Pärlhyacinterna.
Vet att jag som barn lekte att det var druvklasar och repade av blommorna till mina föräldrars fasa...de hade hela rabattkanten full och rackarns vad jag smög där och nöp av en blomma bara för att få de små blå "pärlorna" i handen...den känslan minns jag...
Nu har jag egna och nåde den som repar av några blommor...är endast jag som får och då ska de plockas med liten sax och med långa skaft...vem säger att man blir lik sina föräldrar...trams...

Kram från Malin

Lilla Blanka sa...

Hej!
Kommer från Guldkant-Mari och blev helt betagen i dina vackra kort..du borde ju sälja (eller det kanske du redan gör?)
Helt underbara kort..!
Kram
Mia
Ps pärlhyacinter hör till mina absoluta favoriter också

Kalkstenssommar sa...

Kul!
Alltid lika spännande att hitta en ny blogg.

Nu skall jag surfa runt här hos dig.

Kram L

Karin A sa...

Härliga och vårliga buketter! Jag är mycket förtjust i pärlhyacinter och det finns så många olika roliga och söta varianter. :)

Wow, vilket härligt shoppinginlägg häromsistens. Jag har varit bortrest ett par dagarn och har läst igen nu. Flora Linnea har jag länge velat besöka och längtan blev inte mindre nu. Härliga bilder!

Ha det gott vännen! Kram Karin

elins tittskåp sa...

Vilken lycka att få gå runt i trädgården och plocka blommor redan, jag får nog vänta lite på det här. Min spegel har jag också haft ute hela vintern, den hänger skyddat, så den har hållit sig så bra och visst är de fina. Kramar Birgitta

chatrine sa...

Fine små buketter! De små blå er bare helt skjønne!
Å heldige du som kan plukke fra hagen! Det kan forresten jeg også, om noen år...;)
Ha en kjempefin dag Poppins!
Klem fra chatrine:)

Lusthuset sa...

Visst är de bedårande söta och tacksamma för de sprider sig snällt i rabatten så till slut har man så många att man kan plocka utan att det märks. Jag har hittat en pärlhycint i rabatten som är dubbel, har inget minne av att jag planterat den eller så har den bara blivit så. Väldigt söt är den i alla fall....får kanske ta fram kameran! Ha en skön kväll. Kram!!

Moa/Monica sa...

Älskar också pärlhyacinter.. de är så vackra de små, fullt av vackra pärlor på rad. I år har jag vita för första gången.. verkar som de är lite senare än de blå.. men ska bli spännande att se hur vackra de blir.. =).. ha det så gott..Kram Monica

Jes/Vita villa vila sa...

Å Poppins vad jag myser varje gång jag kikar in här på din ljuvliga blogg!!!

Kram/Jes

Tingeltangel sa...

Ja visst är pärlhyacinterna söta. De första blommorna som kommer på våren är ju alltid extra uppskattade dessutom. Här äter rådjuren upp tulpanerna medn pärlhyacinterna lämnar de ifred - som tur är... Pärlhyacinterna blir lite extra fina på dina bilder.

Bruno & Mig sa...

Till min stora lycka upptäckte jag att det växer pärlhyacint nedanför hela ena kortsidan på huset. Jag har inte vågat plocka några, men nu när jag ser att du tagit in, ska jag också göra det.

Vacker liten bukett i en fin vas.

Ha det bra.

Kram

kullervilla sa...

Att plocka blommor i trädgården och njuta av inne ger en härlig känsla.
Vi har en utmaning till dig om du kan och vill.

Kramiz //kullervilla

Zaga sa...

Jätte söt bukett!
Rart med små buketter som påminner om att vi går mot rätt håll!!!Snart har vi hela trädgården full med buketter av alla de slag!
Kram Eva-Lis