Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

torsdag 17 april 2008

A parcel by mail

Jag brukar aldrig ha tur i spel och lotterier men häromveckan VANN jag ett pris hos Annalunda. Och i veckan kom det ett paket med posten som jag glatt åkte iväg och hämtade ut. I paketet låg en liten hälsning från Annie och en söt bok "Romantiskt och rofyllt". Tusen tack, Annie!

Boken är full av vackra bilder på förslag till inredning och instruktioner på hur man åstadkommer rätt känsla. Nu blir det till att plocka fram symaskinen!

Om ni inte har besökt Annalunda tycker jag att ni genast ska hälsa på. Hemma hos Annie finns det alltid vackra saker att titta på - allt från härliga loppisfynd till underbara rosor. Och så bor lilla söta Sarah där!
I usually never have luck in gambling but for some weeks ago I WON on a lottery at Annalunda. This week I got a parcel by mail and in the parcel there were a card from Annie and a book "Cabbages and Roses: Vintage Crafts". Thank you, Annie!
The book is full of lovely pictures of interior design and also directions of how to make them. So now I have to start using my sewing machine again!
If you have not visited Annalunda, I suggest that you immediately pop in. Here you will find beautiful things to look at - everything from second hand items to wonderful roses. And here lives little sweet Sarah.

18 kommentarer:

Karin A sa...

Grattis till vinsten Poppins! Den där boken har jag faktiskt och den är himla trevlig. :) Man blir helt klart sugen på att sätta igång och sy. Ha en härlig torsdagskväll! Kram Karin

Ann-Catrin / finthemma sa...

Stort grattis!!

Underbar bok med fantastiska bilder att bli inspirerad av!!

Kram A-C

Trolda sa...

Vad KUL att vinna en sådan vacker o inspirerande bok =D GRATTIS till vinsten! Och jag gillar "tofs-tapeten" i förra inlägget =D Nu skall jag kika in hos Annalunda en sväng - tack för tipset! =D

trolda - godkväll!

Annalunda sa...

Oj tack för alla dessa vackra ord!!! Vad rar du är Mary!
Glad att den hamnade hos dig!

Kram Annie

Kattfot sa...

Grattis till den fina vinsten! Boken ser jättetrevlig ut. Ja, fram med symaskinen nu ;-) Ha så gott!

mandco sa...

Gratulerer, så gøy! Boken så ut til å være full av lekre prosjekter! :-)

Monica sa...

Grattis till den jättefina vinsten... så roligt för dig den boken skulle jag vilja bläddra i =).. Så nu får du allt damma av din symaskin som du skriver så jag får se lite alster från dig.. *fniss*.. och vad vet jag du kanske är en fena på det.. Ha en skön helg.. Kram Monica

Trollmor sa...

Grattis till vinsten!
Det blir roligt att få se vad den lockar till för vackert skapande.
Tack för din gissning hos mig :-)
Önskar dig en skön helg!
Många kramar

Lisa sa...

Boken ser ju jättefin ut! hmmm. den skriver jag nog på min önskelista!

Lusthuset sa...

Grattis!! Boken ser jättefin ut. Tack för gratistitten. Kul att skaffa ett snitsigt överdrag till en gammal "pinnastol". Jag vann minsann också en present som var så fin. Ha en skön helg. Kram!

kullervilla sa...

Ett stort grattis till den fina vinsten. En bok med idéer, som ger inspiration, vilken vinst.

Kramiz //kullervilla

Zizzi sa...

Grattis till vinsten! Jag har också boken och jag vill sy allt som finns i den!
Kram cissi

MY WHITE COTTAGE sa...

Grattis till din fina vinst! Boken ser verkligen ut att vara härlig. Man blir så glad när det dyker upp såna paket i brevlådan!

Önskar dig en fin helg!
Många kramar Jenny

Randi sa...

Gratulerar till den superfina vinsten. Hoppas den resulterar i nya spännande projekt ;)
Önskar dig en skön vårhelg!
Kram Randi

Hanneles paradis sa...

Grattis, kul att vinna, fina stolskydd, vi har liknande, men inte lika långa, min mor syr. Ha en solig helg.

Lea sa...

Härligt att få paket, en vinst dessutom - grattis!
Visst är Annalunda en underbar blogg med en härlig person "bakom ratten".
Ha en mysig helg med en massa sol!
/Lea

Guldkant På Livet sa...

Grattis till en jättefin bok Poppins!!! Ha en skön & solig helg!! Mari.

Lily of the valley sa...

Grattis! Härlig vinst och kul med lite inspiration :)
Jag gillar lampskärmen med äpplen
från ditt förra inlägg. Häftig :D
Ha en skön helg
Hälsa Kapten Haddock
Kram Lily