Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

torsdag 24 april 2008

Porch time

Våra utemöbler har kommit fram och vi har suttit några timmar efter jobbet varje kväll den här veckan och njutit av solen. Men det är fortfarande kyligt så fort solen försvinner.

Jag skulle gärna vilja ha en amerikansk gunga att sitta i om kvällarna och långsamt gunga fram och tillbaka medan jag lyssnar på koltrastens konsert och läser en god bok. Hos Porch Swings Plus finns flera vackra modeller att välja mellan. Men det förblir nog en dröm för jag har ingen riktig bra plats att hänga den på.

Kanske jag ska satsa på någon av deras vackra gungstolar i stället? Den illgröna skulle sticka ut ordentligt i trädgården men jag gillar den.
All pictures from Porch Swings Plus
The garden furnitures are now on place on the veranda and we have been sitting in them every evening this week, enjoying the sun. But it is still a bit chilly.

I would love to have an American porch swing. I can see myself sitting there in the evenings, slowly swinging and listening to the blackbird while I am reading a good book. At Porch Swings Plus there are a large choice of beautiful swings. But it is just a dream since I do not have a place to hang one.

But maybe I should buy one of their lovely rocking chairs? The green one would be a bit out of place in the garden but I really like it.

27 kommentarer:

Zoey sa...

En sån amerikansk gunga drömmer jag oxå om - och en dag när vi har ett hus med en stor veranda....*drömmer*

Merja sa...

Vilka häftiga gungstolar!!Säkert sköna att sitta och filosofera i:))
Ha det gott!

Mamma C sa...

Vilka snygga gungstolar det finns. En amerikansk gunga skulle inte vara så fel det heller.
Kram mamma c

Monica/Moa sa...

Vilken dröm att få äga en sån vacker pjäs i trädgården.. men jag har heller inget riktigt bra ställ att hänga upp en sådan på. Men en sån där gungvariant kan man ju flytta varhelst man vill.. har aldrig sett en sådan modell förut.. Här är det sol varje dag nu men lite kallt i vinden så det gäller att hitta ett bra läge.. =) och vända näsan mot solen.. Kram monica

Annalunda sa...

Det är ju såklart en sån gungstol jag borde ha! Så härliga!!! kanske kunde hänga den i det stora gamla körsbärsträdet... och njuta av fågelkvitter och en god bok....

Kram Annie

Guldkant På Livet sa...

Det var riktiga Poppinsstolar!! Jag gillar också den första gröna hängande, men som sagt, man måste ha någonstans att hänga den med men va mysigt det skulle vara att sitta i den och gunga fram å tillbaka...Soliga hälsningar fr mej, Mari.

Trolda sa...

Här kan man gunga lugnt ser jag...;-) Och sitta och njuta av Koltrastens konsert är väl Livets melodi!?! Härliga möbler - jag MÅSTE ha en trädgård snart...;-)

Trolda - kramar!

Frida sa...

Hej!
Vilken mysig gungsoffa. Förstår det är mysigt att sitta där och läsa.
Kram Frida

Solkatter & dammråttor sa...

Ja,du....inte skulle jag ha nåt emot någon (eller några) av dom stolarna-sofforna i min trädgård på lamdet.
Ha en skön helg!
Kram/Gunn

Ann-Catrin / finthemma sa...

allihopa är så fina på sit eget vis... jag skulle så gärna vilja köpa nya utemöbler..men jag tror jag faktiskt ska vänta till hösten..då det är rea.. mina nuvarande får hänga med dennna sommar med!!

ja idag var det så skönt när jag kom ut på eftermiddagen kändes det som sommar..gick inte in förrrän vid 20 tiden..och då var det kyligt som du sa när solen försvinner!!

Vilken ny fin logga du har... du är sånt proffs!!!

Kramar A-C

Ann-Catrin / finthemma sa...

Nej men vad lustigt.. när jag gick tillbaka till min sida hade du precis varit där.. ja då umgicks vi ett tag då!!

kram igen

junhe sa...

har oxå en gungstol hemma...vit och lite shabby...min svärfars pappas gamla stol, så den är gammal men i mycket gott skick/ tack för titten & ha en bra kväll/ junhe

Tingeltangel sa...

Jag tror en sådan fin gungstol skulle passa dig perfekt. Jag kan se det framför mig hur du sitter där intill någon av dina vackra rosor och läser en intressant bok... Önskar dig en solig och skön helg.

kullervilla sa...

Så mysiga utemöbler, skulle kunna tänka oss både hängande och gungande :=)
Kanske skulle köpa en gungstol på loppis, jaha, det var en ny ide :=)

Ha en go helg
Kramiz //kullervilla

matte sa...

Vilka underbara stolar -allihop!! sitta på en veranda och gunga i vårsolen vore inte fel..
ha en solig helg!
kram
matte

MY WHITE COTTAGE sa...

Åh, jag drömmer också om en sån gunga till min framtida american porch! Hoppas den drömmen en dag blir sann... :)

Ha en skön helg! Kramar Jenny

Amoroso- Nu vill jag sjunga dig milda sånger sa...

Sådana möbler skulle man ha! Helt fantastiska!!

Annika Christensen sa...

Vilken trevlig blogg jag hittade här då!!
Fina möbler, de hade passat i min trädgård...
önska kostar inget eller hur.
Ses och hörs igen.
Annika

mandco sa...

Å det hadde vært koselig! Gyngestol, eller tre gynge! Kjempe lekkert alt sammen! Ha en koselig helg Poppins!

http://asas.tradgardsblogg.se/ sa...

Ja, en sådan skulle man ju ha. I sommar skulle jag vilja ha en vuxenguns. Ja en rejät sak i päronträdet så att vi kan gunga även vi..=) / kram åsa

Karin A sa...

Vilka härliga gungor/gungstolar! Jag skulle mer än gärna slå mig ner där. Så härligt väder vi har haft, jag har som du njutit ute flera dagar den här veckan. Ha en härlig helg! Kramar

Britt sa...

Jag skulle kunna tänka mig den vita gung stolen. Vad skönt att kunna vaggas till söms i vår solen. Ha det bra.//Britt

chatrine sa...

Så fine hagemøbler:)
For noen(mange...) år siden bodde jeg i Florida, og der hadde vi amerikanske gyngestoler i hagen:) Det var forresten ganske mye lengre somre der nede;)Vinteren var bare et par uker i januar, resten sommer:)
Sånn skulle vi hatt det her hos oss også:)
Ha en super helg!
klem fra chatrine:)

Lily of the valley sa...

Oj! Jag skulle inte ha något emot en gunga, men jag som ni har ingenstanns att ha den...Synd, för det ser så mysigt ut.

Hoppas ni njuter i solen :D
Många kramar från Lily

Signes Second Floor sa...

Mysiga gungor!! Hoppas du har en skön helg kram Lotta

Lisa sa...

Nu blev jag besatt! Jag skulle vilja ha en sån där bänk som hänger! och jag har stoooora träd på min tomt. Där fick jag någonting att gå ock suga på! Ha en bra söndag!

Hanneles paradis sa...

En gunga låter trevligt, jag fick hängmatta på statisv, superskön.