Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

fredag 11 april 2008

Vintage postcards

Hittade de här vykorten i en låda. En gång i tiden hade jag dem inramade och hängande på väggen, det var i min första lägenhet. Nu har de legat i lådan i många år. Tror de ska få komma fram i ljuset igen. Visst är det kul att göra upptäckter bland sina egna saker...

Önskar en trevlig helg!
I found these postcards in one of my drawers. Once they hang on my wall, it must have been in my first flat. Now the have been laying in the drawer for many years. I think it is time for them to come out in the light again. It is fun to make bargains among my own stuff...
I wish you a good weekend!

Love / POPPINS

18 kommentarer:

Signes Second Floor sa...

Visst är det mysigt att plocka fram saker vid olika tidpunkter i livet - de talar till en med olika budskap vid olika tillfällen.
Hoppas du har en bra och skön helg!
Kram / Lotta

Lisa sa...

Det finns inget bättre! Har precis flyttat in i ett hus från år 1900 som både mina föräldrar och morföräldrar har bott i och jag hittar KONSTANT nya saker som väcker minnen! Jättehärligt! Tack för en trevlig blogg! :)

Randi sa...

Så läckert att kunna fynda i egna lådor ...*ler*. Påminner mig om att jag köpte jättesöta rosbilder för ett tag sedan, men inte ens tagit upp dem ur påsen - men nu ska jag genast leta reda på dem!
Ha en skön helg!
Kram Randi

MY WHITE COTTAGE sa...

Det är rätt fantastiskt hur saker och ting kommer och går i ens liv. Känner så igen mig! Kommer de hamna på väggen igen eller ska du hitta på något annat med dom?!?

Önskar dig en skön helg!
Kramar Jenny

Zizzi sa...

Vilka fina vykort! (Inte lika fina som dina) men jättefina. Såna som man blir glad både av att skicka och att få!
Kram cissi

Surrande Humlan sa...

Ibland är det faktiskt riktigt roligt när man fyndar bland sina egna saker och har minnen till allt man hittar :)

Trolda sa...

Visst är det kul att fynda i sina egna gömmor! Vykorten är riktigt romantiskt vackra med sin lite gulnade ton. Säkert finner du en lämplig plats för dem! Ha en fin helg!

Trolda - godmorgon!

Shemind- sa...

Vilken härlig blogg, och sådana fantastiska bilder! Hit återkommer jag gärna!
Mvh Maggie

Solkatter & dammråttor sa...

Hej...jag vill börja med att tacka för dina gulliga ord i min blogg.Jag blir så glad,ska du veta =))och jag trampar som sagt var ett tag till.
Vilka härliga kort och visst är det ganska fantastiskt när man upptäcker saker som man glömt att man har...och kommer på att man gillar dom igen.
Ha en skön lördag!
Kram/Gunn

Annalunda sa...

Underbara bilder! Att fynda hemma så är ju inte dumt.

En Annalunda leverans är på väg! :) Ha en skön helg!

Kram Annie

Marina sa...

Fina kort! Kan tänka migatt dom gjorde sig i ram också. ha en bra lördag!

Guldkant På Livet sa...

Såna vackra gamla bilder och ditt sätta att FOTA dessa bilder, wow, du kan verkligen detta! Kul med gammal antik färg på bilden med! Trevlig helg! Mari.

Lily of the valley sa...

Vackra bilder du har tagit!
Vykorten är ljuvliga och så fina.
Ha de bra
kram Lily

Lusthuset sa...

Verkligen fantastiskt vackra kort, tänk att göra sådana fynd, det var inte dåligt. Vacker och stämmningsfull bild. Ha en skön helg du också. Kram!

Lusthuset sa...

Verkligen fantastiskt vackra kort, tänk att göra sådana fynd, det var inte dåligt. Vacker och stämmningsfull bild. Ha en skön helg du också. Kram!

Fredrik sa...

fina foto!

Kattfot sa...

Fina bilder på fina bilder! :) Det är alltid lika roligt att hitta bortglömda saker. Ha en fin söndag! Kram

Moderncountry sa...

Men åååå for noen vakre postkort!! Jeg er selv helt forelsket i dem og samler så mange jeg kan fra loppemarked og bruktforhandlere. Alltid mange spennende og interessante minner som dukker opp av å titte på dem. Man undrer hva som skjedde, hvordan de bodde og hva slags mennesker det var.

Klem Aina