Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

lördag 26 april 2008

A prize and a challenge

Det här söta paketet och kortet kom med posten. Det är en vinst från Trollmor på Pepparkaksvägen och innehåller en blomsterkalender. Jag kan knappt vänta på att börja fylla i den! Tack, lilla Trollmor!

This sweet parcel and card come in the mail. It is a prize from Trollmor på Pepparkaksvägen and in it is a flower calender. I can not wait to start filling it with facts. Thank you, sweet Trollmor!
Både Trolda och Kullervilla har gett mig en liten utmaning:

Nämn TRE namn du går under: Poppins förstås! Och mitt riktiga namn... och Honeybunch!

Nämn TRE saker som skrämmer dig: ondska, våld och extremister.

Nämn TRE saker du gärna har på dig: linne, kjol och scarf.

TRE sanningar om dig själv: jag tycker om musik - från opera till rock, jag är morgonpigg och om jag skulle välja ett nytt yrke skulle det bli arkitekt.

TRE saker du verkligen vill ha just nu: semester, respekt för människors olikheter och mer kärlek i världen.

Nyfiken på vad ni ska svara, skickar jag vidare till TRE bloggvänner: Lusthuset, Solkatter och dammråttor och Annalunda.
Saturday treat...

Trolda and Kullervilla have challenged me:

Name THREE names you have: Poppins of course! And my real name... and Honeybunch!

Name THREE things that scare you: evil, violence and extremists.

Name THREE things you are wearing right now: a top, a skirt and a scarf.

THREE facts about you: I like music - from opera to rock music, I am an early bird and if I should choose a new profession I would like to be an architect.

THREE things that you want right now: holiday, respect for peoples differences and more love in the world.

I send this challenge to THREE blogging friends: Lusthuset, Solkatter och dammråttor and Annalunda.

9 kommentarer:

Karin A sa...

Vilken mysig kalender och vackert paket! Kul att läsa dina svar i utmaningen. :) Arkitekt har alltid varit ett drömyrke för mig med. Söndagsfikat ser gott ut! Ha det! Kram Karin

Ps. Vet du vad som har hänt med Fru A:s/Barn av Norrlands blogg. Har hon stängt den efter det som hände? Ledsamt i så fall...

Annalunda sa...

Åh vilken fin bok...! Vilken tur du har Poppins... Du glömde Mary!!:) Roligt att läsa dina svar...men det var verkligen en utmaning... jag antar den förstås men måste fundera lite... :)

Mmmmm....vilket fika så gott!

Kram Annie

Trolda sa...

Åh vad kul att få ta del av dina "tre-ting" =D Honeybunch...Underbart! =D Och vad kul med en blomsterkalender där du kan fylla i allt som händer under året i din ljuvliga trädgård...Ha en fortsatt fin söndag!

Trolda - kramar =D

Lily of the valley sa...

Nu min vän, har jag uppfyllt din önskning :D

Ett sånt vackert paket och för att inte tala om kalendern.

Ha en underbar söndag och vecka
kram Lily

Trollmor sa...

Så roligt att du tyckte om mitt lilla paket :-)
Kul att läsa dina svar på TRE-utmaningen.
Hoppas att du har haft en fin helg!
Stor kram

Tingeltangel sa...

Det var en trevlig utmaning. Och något nytt lärde jag mig allt om Poppins.... Vilken underbar bok du fått. Jag är ingen organiserad trädgårdsodlare - men jag blir sugen på att bli det då jag ser denna vackra bok... Önskar dig en fin vecka. Hoppas du får chans till lite ledigt.

Zaga sa...

Vilken fin kalender, förstår att du längtar efter att få börja anteckna vårens händelser.
Ha en skön måndag!
Eva-Lis

matte sa...

honey bunch.. gu va gulligt!!
kram matte

Malin sa...

En sådan söt kalender...den är alltså handgjord...
Uja mig...har fått samma utamnaing och tänkte skicka den till dig...men det går ju inte...har inte skrivit mina sanningar ännu...men de kommer hmrf...Jag hade nog velat bli landskapsarkitekt jag...

Kram från Malin