Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 20 april 2008

Sunday shopping

Söndagsfrukost - den bästa frukosten på hela veckan när man har tid att sitta länge och läsa tidningen ordentligt.

Efter lite trädgårdsarbete blev det tid till en liten shoppingtur. Ett stopp var Tomatens hus som ligger mitt emellan Helsingborg och Landskrona. Här kan man handla tomater, förstås! Men man kan också fika i den trevliga trädgården eller växthuset. Idag kunde man äta söndagsmiddag om man ville - fransk gryta.
Kostallet utanför Helsingborg satsar mest på modern design men det finns också annat. Jag blev förtjust i den här divanen från Englesson. Kostallet hade byggts ut mycket sedan vi var här sist, nu var det stor yta med möbler på andra våningen.
I Helsingborg ligger Flora Linnea. Här var det många som handlade rosor för att plantera. Men inte vi! För en gångs skull verkar alla rosor ha överlevt vintern och vi har inte plats att plantera fler. I stället tittade vi lite extra på alla fina inredningsdetaljerna i affären.
Citron & Timjan lever upp till sitt namn. Här finns många citrusväxter som verkade må bra i vårsolen. Det finns också mycket annat att titta på, man får gå runt några gånger för att kunna registrera allt.
En liten shoppingtur på söndagen resulterade i ett nytt nyckelskåp. Det hittade vi hos Flora Linnea. Och så några tomater förstås från Tomatens hus.
Sunday breakfast - the best breakfast of the whole week when you have time to sit down and enjoy both food and news paper.
After a bit of work in the garden, we went for a shopping tour around some local stores. The Sunday shopping ended with a small cupboard for keys and some tomatoes - that was all.

25 kommentarer:

chatrine sa...

Så hærlig poppins!
Frokosten må jeg jo si var lekkert servert:)
Å finfine vårbilder, nesten sommer jo!
Her kan jeg bare drømme om vår, for ute er det hvitt overalt. Men mine frø inne på kjøkkenet ser ut for å gro godt:) Nå er det bare å håpe at de blir store fine sommerblomster til de skal plantes ut:)
Ha en fin søndagskveld!
Klem fra chatrine:)

Solkatter & dammråttor sa...

Vilken härlig shoppingdag du har haft.....många mysiga ställen det finns att besöka där hos dej.Den där divanen skulle jag gärna vilja ha....både sygg och bekväm ser den ut.
HA en msig vecka!
Kram/Gunn

Kråkan sa...

Ja det är ljuvligt med låååånga söndagsfrukostar när man liksom bara njuter!

mandco sa...

ååå jeg misunner alle de koselige små butikkene dere har der borte!!
Tomatens hus er jo bare helt herlig da! Tenk å selge tomater og servere Søndags middag! Om noen starter noe sånt her komme jeg til å være flittig gjest! Og Flora Linnea skulle jeg gjerne besøkt. Utifra ditt bildet ser det veldelig nydelig ut! Kos deg videre denne Søndagen :-)

Klem Monica

Trolda sa...

Låter som en underbar liten söndagstur =D Är ju själv älskare av KRYDDOR av alla de slag, och kan riktigt känns timjans-doften ända hit...För att inte tala om Citrusen...;-) Och TOMATER....Ohhh det ÄR ljuvligt! Skall absolut placera ett par här på balkongens fina söderläge ;-)

Trolda - kramar!

Hanneles paradis sa...

Mycket fint du hunnit se. Håller med dej, söndagsfrukost på sängen är veckans bästa :)

Hanneles paradis sa...

Mycket fint du hunnit se. Håller med dej, söndagsfrukost på sängen är veckans bästa :)

Frida sa...

Vad härligt med en lång frukost! Flora Linnea tycker jag så mycket om, massor med fina saker.
Kram Frida

Britt sa...

Vilka härliga små butiker du visar. Till skåne skulle jag gärna åka någon gång. Söndags frukosten ser också läskande ut. Ha det bra.//Britt

Trollmor sa...

Vilken härlig söndag du har haft!
Mycket trevlig start med lång frukost, poppis även här, och så en tur till mysiga butiker.
Du kan konsten att njuta du! :-)
Gillar dina koppar, vad är de av för slag?
Grattis till vinsten i min tävling!
Maila mig din adress så kommer det ett litet paket neddimpandes i din brevlåda.
Varma kramar

Signes Second Floor sa...

Vilka shoppingmöjligheter ni har i Skåne. Jag älskar tomater och de ni köpte ser verkligen smaskiga ut.
Nyckelskåpet ser väldigt mycket Poppins ut tycker jag ;-))
Ha en bra vecka / kramar Lotta på Signes vind

MY WHITE COTTAGE sa...

Visst är det härligt med långa, sköna söndagsfrukostar. För vår del blev den dock rätt så stressig den här helgen då sonen skulle vara på scouthajk redan kl 9... Men så är det ibland! Vi har i alla fall haft en härlig helg med strålande solsken både lördag och söndag - underbart!

Vilka mysiga ställen ni hade besökt. Nyckelskåpet var urfint!

Önskar dig en bra start på veckan!
Kram Jenny

malins-kuriosa sa...

Vilka trevliga butiker ni har i er närhet...låter som en härlig söndag med en massa intryck som väcker nydanande...Jag har grävt damm men dammduken hade hål i sig så efter någon timme var den tömd...blir till att skaffa en ny...planeringen ligger klar för hur den ska bli så ingen ko på isen...Lite synd bara när den hade blivit så bra...

Kramen från Malin

tindra lite mera sa...

Vilken underbar dag ni haft med solen som skiner ikapp med allt det vackra,lite citrus och citron skulle bli väldigt läckert på min lilla balkong!!

Kram ha en bra vecka!
Katarina

White Season sa...

Hej, hittade hit tack vare Guldkant på livet... vilken härlig blogg vackra bilder och massa härliga tips. Citron och timjan.. ska åka och köpa mig ett härligt citronträd i veckan, är ju bara så fiint.
Kram och ha en jätte skön vecka, kram Malin

Mamma C sa...

Hittade till din blogg tack vare Guldkant på livet. Hit kommer jag tillbaka för här var det himla trevligt.
Kram Mamma C

Guldkant På Livet sa...

Å vilken härlig frukostbild!!! Och vilka mysiga butiker du hittat, Tomatenbs hus och Kostallet och timjan el vad det hette, namnen lockar till besök! Tack för alla bra tips! Mari.

Guldkant På Livet sa...

Var så mycket vackert att glömde kommentera det fina nyckelskåpet, det gillar jag, ser lite gammeldags ut! Tack än en gång för de fina korten jag fick av dig! Mari.

Tilde sa...

en sån härlig frukost och sen så härliga utflyktsmål ..blir avis.. nåt sånt har vi inte här uppe..Vi blir väl tvungna o ge oss neröver i sommar..
Tilde

Trolda sa...

Du har en liiiiten utmaning hos mig om du har tid o lust!

Trolda - kramar =D

Mamma Millan sa...

ÅÅ så härlig frukost,,japp håller medpå söndagarna smakar den ju extra gott ju!!!!

härlig butik!!

Ha det så fint i vår solen!!
hoppas ni får en härlig vecka!!
kramar Millan

Carina sa...

Härlig söndagsfrukost !!
Vilka mysiga utflyktsställen synd att man inte bor i närheten.
Carina

Tingeltangel sa...

Vilken underbar söndagsutflykt. Jag skulle vilja ha alltsammans som du visar. Särskilt det fina nyckelskåpet. Och divanen. Och några av de fina citrusplantorna.

Tingeltangel sa...

Jag är ju alltid så måttlig i mina önskningar. Kram.

Veronica sa...

Tsck för tipsen! Nära har jag till alla, kanske för nära? Citron och TImjan måste jag verkligen ta mig till och Tomatens Hus förstås, har hört av fler att där är mysigt!
Trevlig helg! Veronica