Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

torsdag 8 maj 2008

Blue and white in the garden

Eftersom nätterna fortfarande är kalla har jag inte köpt så många sommarblommor. I väntan på att fylla min blomsterhylla med blommor, har jag i stället pyntat med blåvita saker. Krukorna med blommor sätter jag nog in över natten...

I have not bought so many flowers yet to have outside since the nights still are cold. Meanwhile I decorate the flower shelf with things in blue and white. The pots with flowers will spend the nights indoors, I think...

17 kommentarer:

Knyttet sa...

Underbart! Jag pyntar oxå min trädgård med blå och vita saker, och så de färgerna i kombination förståss :)

Trollmor sa...

Krukorna är vackra, har sneglat på dem vid flertal tillfällen.
Och så en vattenkanna som inte bara sprider vatten utan även glädje. Det är mys det.
Längtar tills man kan åka och inhandla sommarblommor och fixa och dona utan att riskera att de huttrar och fryser.
Ha det så skönt!
Kramar

Helena - nyckeln till mitt hjärta sa...

Vilka härliga fina bilder du har på din blogg, verkligen inspirerande!
Om du vill kan du kika in på min nya blogg - www.nyckelntillmitthjarta.blogspot.com
Hälsningar Helena (fd fläckvis fint)

Petra sa...

Tänk att jag har också flera såna krukor, på vårt utebord har vi en med en illblå förgätmigej i, fint!

www.peppelins.blogg.se

Merja sa...

Jätte fina krukor och kulan var pricken över i:et!!
Härligt rapsfält du förevigat.
Ha en skön gag!

Randi sa...

Ja, nu får man äntligen pynta i trädgården och det har du verkligen lyckats fint med.
Här är så varmt nu att pelargonerna har fått flytta ut, så istället pyntas det nu i växthuset som känns tomt.
Kram Randi

Moa/Monica sa...

Åh.. så förnuftig du är jag har köpt lite blommor och såna som jag haft och de ser lite ledsna ut på morgonen.. och då tänker jag varje gång *attans* jag glömde igen.. Ha en skön helg..Kram Monica

elins tittskåp sa...

Ja, man kan inte vara nog försiktigt med de små blomstren, fast jag har haft några pellisar ute om natten och det har dom klarat, jag tycker det är så fint att se dem hela tiden så jag chansar. Fin blåvit hörna hos dej. Kramar och ha det så skönt med en solig dag. Birgitta

Karin A sa...

Vilken härlig blåvit hörna! Verkligen sött...ingen frost den här veckan...men det kan komma än. Ha en härlig helg! Kramar

Karinsblommiga sa...

Vad snyggt med vitt och blått!Det gillar jag verkligen.Fina bilder på tulpaner och gula rapsfält./Karin

Malin sa...

Gott att nångon mer inte köpt sommarblommor och jag ska också skylla på kalla nätter (fast egentligen så har jag inte orkat)...
Såg att rapsfälten blommar hos dig och då vet man...sommaren är nästan här...blir tårögd av lycka...ja så fåning är jag!

Kramar från Malin

Bruno & Mig sa...

Oj så vackert du gort. Blått och vitt är alltid rätt i hop. Jag gillar de vackra kloten. Påminner om min finaste odlingsklocka.

Kram

Ankan sa...

Blåvitt är så klassiskt och vackert! Är det en hortensia du har i bild i marginalen?? Själv skulle jag vilja ha en blå hortensia i trädgården.../Kramar

chatrine sa...

Vakkert Poppins!
Det går jo ikke å sette ut planter for tidlig, i allefall ikke hos meg. Litt synd om de skulle bli ødelagt...
Ønsker deg en kjempefin helg!
Klem fra chatrine:)

kullervilla sa...

Härliga blå/vita saker du visar.
I natt hade vi 9 grader, så nu bärs inget ut och in längre :=)
Ha en riktigt go pingst.
Kramiz //kullervilla

Tingeltangel sa...

De där blåvita krukorna är så fina. Och kulan. Jag har spanat på liknande och vill så gärna ha... Varje år tänker jag att jag inte får sätta ut sommarblommorna för tidigt. Det är ju så jobbigt att släpa runt krukorna för att skydda dem. Men varje år är jag ändå så ivrig och handelsträdgården frester med så många underbara plantor. Nu har jag i alla fall gjort mina planteringar och håller tummarna för att det varma vädret håller i sig, även nattetid. Trevlig helg. Kram.

Lily of the valley sa...

En sån underbar blåvit hörna ni har. Det är så vackert med blått och vitt...
Jag har mina blommor ute dygnet runt...
Ha en trevlig Pingst
ktam Lily