Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

lördag 17 maj 2008

Early summer

Kastanjeträden blommar! Det är en av försommarens höjdpunkter för mig.
Ett litet vitt växthus har hittat vägen till Poppins trädgård, en chiliplanta och två små tomater har flyttat in. Tack för tipset, Lusthuset! Medan jag var ute i trädgården och planterade om basilika och persilja, drabbades visst en stor del av Sverige av snöoväder. Kan inte tänka mig snö falla nu.

Penséerna blommar fint fortfarande och jag är förtjust i den härliga färgblandningen.
The chestnut-trees are blooming! This is a high-light for me in this stage of early summer.

A small white greenhouse has found its way to Poppins' Garden. Thank you,
Lusthuset, for the tipp-off.

Meanwhile I was out gardening and repotting basils, a snow storm hit parts of Sweden! I can not imagine snow here.

The pansies are still flowering and I am satisfied with the lovely colours.

25 kommentarer:

Hwita Villan sa...

Oj, kastanje! Redan? Ja inte här iallafall, men vi slapp iallafall de där snöoväderna och det är man ju glad över!

Men vilket underbart litet växthus! Var har ni köpt de?

Ha en skön helg!

Mamma C sa...

Ja, det är mycke konstigt som händer i vårt avlånga land just nu. Förra helgen hade vi sommar en bra bit upp i sverige. Fina bilder du tagit.
Kram Mamma C

Lusthuset sa...

Kul att du hittade dit och fick ditt lilla växthus som verklugen är jättesött. Härliga penséer. Otroligt vilkem mångfald av underbara färger det finns. Jag sådde tidigt i våras violer och jag såg att du finns det knoppar och det skall bli spännande för det var också en speciell färg vill jag minnas. Kastanjen är underbar. Ha en skön helg. SNÖ... Brrrr! Kram

Moa sa...

Underbar bild på blommande kanstanjeträd.. och de ursöta penseérna vilken färg.. =). Ditt lilla växthus var jättefint och så sött det ser ut där det står.. ha en skön söndag.. Kram/monica

Gårdsromantik sa...

Kastanjeträd - tänk om man bodde längre söderut vilka vackra växter man kunde odla. Bu får jag njuta av dina vackra bilder istället.

Kram Maud

Tingeltangel sa...

Vilka underbara bilder. Var glad om ni har vackert väder. Här är det inte snö men regnigt och kallt. Enda trösten är att man kan göra lite nytta inomhus istället.

Hanneles paradis sa...

Underbar tid nu, min mor börjar också få fint i sin balkong.

Marina sa...

Vilket fint litet växthus o vilken vacker kastanj.

matte sa...

vackra bilder!

EVA AGNES sa...

Växtligheten frodas. Det är en förunderlig tid trots att det är aningen kallt.
Ska gå in till Lusthuset och kolla nu.
Kramar Eva Agnes

Zoey sa...

Underbara blomsterbilder! Här har sommaren mer eller mindre avstannat med kylan som återvände...

Lily of the valley sa...

Kastanjeträdet är fint! Växthuset ser inte så dumt ut...
kram Lily

Moa sa...

En liten blomma till dig från mig hos mig.. =).. för att du är så gullig. Kramiz på dig..

Trollmor sa...

Så vackert kastanjeträd att glädjas åt.
Penséerna var jättesöta i sina färger. Vädret verkar vara lite uppochned just nu. Vilken skillnad om man jämför bara mot förra helgens underbara värme och så nu kallt och regnsmatter mot fönsterrutan.
Vill inte ens tänka på snö, brrr!
Ha en mysig söndagskväll!
Varm kram

Veronica sa...

Nej nu! Nu måste jag bara ta mig till Flowerteam och köpa ett sådant där växthus! Det hade passat perfekt för min tänkta omvandling av vår tråkiga veranda!
Ha en fortsattt skön söndag! //Veronica

Guldkant På Livet sa...

Å vad de penséerna är vackra och kastanjeträd, det var bland det vackraste trädblomning jag har sett.. Mari.

Signes Second Floor sa...

Min mormor Signe hade ett kastanjeträd utanför fönstret så det är lite speciellt med dessa träd för mig - men jag har för mig att blommorna var mer vita (kanske olika sorters kastanjer). Dina blommor är verkligen fantastiska - vad göder du dom med - vackra ord eller ngt annat?
Ha en bra vecka / kram Lotta på Signes vind

Kol&Rosors sa...

Visst har vi fått snö... men idag tidig morgon skiner solen från en klarblå himmel :)

Härligt med alla träd som blommar.Jag älskar träd,har två hamlade almar vid entrèn de blir som paraplyer. Alla äppelträd blommmar :))

Ha det så gott & en härlig vecka meden massa påtande i trädgården.
Kram L-Lott

Alviken sa...

Vilken underbar bild på kastanjerna...Här blommar tja, en maskros här och där!
Jättefint med penséerna och de andra blommorna! Fina färger...
Kram Maria

Merja sa...

NEJ snö får det bara inte komma ju nu!! Stakars krakar..

Kastanjeträd är jättefina. Ska sätta ett i kruka!

Ha det gott!

Trolda sa...

Det är ju så VACKET med Kastanjer i blom! Hade två gigantiska uråldriga träd vid mitt tidigare boende....#suck#...Nu får jag njuta av dina Skönheter istället...=D Ditt nyinförskaffade lusthus är bara underbart fint! Och visst har Våren kommit av sig lite - men som du så vist säger så är det bara bra om vi får njuta lite längre av den, och en ny Vår-dräkt är ju inte fel att införskaffa heller...;-) ha en fin vecka!

trolda - kramar!

Ankan sa...

Tackar för utmaningen. Jag tror nog jag ska anta den men ska bara fundera lite..!

Det är inte ofta man ser blommande kastanjeträd, och oj, vad vackra de är!! Skulle också vilja ha ett växthus..! /Kramar

Karin A sa...

Härliga bilder Poppins, riktig försommar känsla. Vilket fynd du har gjort. :) Det passar in hur fint som helst. Blommande kastanj är så vackert! Ha det gott! Kramar Karin

Yolanda Elizabet sa...

The chestnut trees have finished flowering here. What? A snowstorm in Sweden now? It's a good thing you've missed it.

Randi sa...

Läckra och romantiska bilder att njuta av.
Hihi ... jag har samma lilla växthus som du har. Men nu har jag bara sidenblommor i det. Jag har mitt i växthuset och det blir alldeles för varmt där.
Kram Randi