Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

lördag 24 maj 2008

Lily of the Valley

Liljekonvalj är en stor favorit, inte bara hos Lily of the Valley utan även hos mig. Lilys blogg har förresten precis jubilerat. Jag har med glädje följt hennes första år och ser fram emot nästa. Grattis!

Liljekonvaljen är en blomma med gammeldags charm och härlig doft. Den är lite blyg och gömmer sig gärna i skugglägen - den vill inte vara mittpunkten i rabatten. Men när den väl fått fäste så är den ihärdig och tålig och sprider sig gärna. Och den går rakt in i hjärtat på de flesta... Hm, påminner den mig om någon? :)
Lily of the Valley is a favourite among flowers, as well for me as for Lily of the Valley. Lily's blogg has by the way just had an anniversary. I have enjoyed following her first year and I am looking forward to next. Congratulations!
The flower Lily of the Valley has an old fashioned charm and lovely scent. It is a little shy and like to grow in shady places - it does not like to be the center point in the border. But when it has got a hold it starts to spred and is very strong and robust. And it makes it way to everybody's heart... Hm, does it remain me of somebody? :)

15 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Tack min vän! Dina ord gör mig rörd och samtidigt värmer det mitt hjärta så gott :D

Din man är bara så härlig :D)))

Jag ångrar inget...:D

Vi hörs
Ha en härlig lördag och helg
kram Lily

Hem & Harmoni Marie sa...

Kan inte annat än att hålla med! Så söta så...
Känner för att gå ut o plocka en bukett direkt. Men det får nog bli imorgon, kanske kan bli en bukett till mor...
Ha en skön helg! Kram!

Hanneles paradis sa...

Liljekonvalje är verkligen fin, underbar doft, jag plockar bara några få, låter resten växa i skogen. Kanske jag inte plockar några alls till min mor imorgon, för Highland Cattle håller till på ängarna...

Alviken sa...

Vilken ljuvlig bukett..älskar liljekonvaljer, doften är ju helt underbar...
Kram Maria

Karinsblommiga sa...

Visst är de både öta och luktar gott!
Det påminner om sommar,skolavlutning och morsdag=)
Ha det så bra!/Karin

das Musenkind sa...

How lovely these flowers are! And what a wonderful season!

My best whishes!
Cornelia

tindra lite mera sa...

Liljekonvaljer är sååå fulländade och vilken doft...var ute på kvällspromenad igår för att plocka morsdagsbukett!!!

Ha en bra söndag
kram Katarina

Mamma C sa...

Liljekonvaler är en underbar blomma. Luktar ljuvligt och är vacker.
Kram mamma c

Trolda sa...

Vilken vacker dedikation till en av Skogens allra vackraste blommor, och till en av de dina mesta o bästa Väninnor =D Lily och Liljekonvaljer är oslagbart trivsamma - det tycker även jag =D

Trolda - önskar fin vecka - kram!

Ninnie sa...

Å, liljekonvaljer! Måste ut till mitt liljekonvaljställe och se om de kommit här med!
Det är så härligt med blommor som doftar, just nu har jag syrendoft i mitt hus....

Annalunda sa...

Mary hej!!!

Liljekonvaljer är en av de ljuvligaste blommor...är så glad för de växer faktiskt här hos mig på Annalunda och frodas gott... doften är såååå.... Tack för tipset om Prag...har aldrig varit där... men det är nog något för mig förstår jag!

Jättekram Annie

Karin A sa...

Så underbart med liljekonvaljer! Hos mig har de "råkat" placera sig i ett par rabatter och de blir bara fler och fler...härligt!

Ha en fin ny vecka! Kramar Karin

Lusthuset sa...

Liljekonvaljer är som en bild av oskuld och ändå kan de döda om man inte aktar sig. En av de allra vackraste blommor som finns. Ha en bra vecka. Kram!

Monica/Moa sa...

Underbar bild.. på liljekonvaljer en riktigt vacker försommarblomma som nog de flesta finner vacker och underbar på alla sätt.. Har också lite förvildade rackare hos mig.. de sprider sig så jag måste rensa faktistk.. =).. Kramiz Monica

Randi sa...

Jag älskar också liljekonvaljer. Skulle gärna vilja ha dem i min trädgård. Har annars plockat i skogen, men här nere har jag aldrig sett några :(
Kram Randi