Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

måndag 19 maj 2008

More from the week-end outdoor

De flesta svanungar är väl kläckta nu men den här svanen låg fortfarande i lördags på redet. Vackert som en tavla, eller hur?
Några enstaka tulpaner har fortfarande sina kronblad kvar men annars är det andra sorter som blommar som vackrast nu. Som iris och syren. Jag tog en promenad genom stadens kolonier och fotograferade under helgen. Överallt är det fullt av färger och dofter. Dofterna kan jag tyvärr inte fånga med kameran men väl lite av all färgprakten.
Most of the young swans are already hatched but this swan was still resting in the nest. Beautiful like a painting, is it not?

A few tulips still have their petals left but otherwise it is time for other flowers to bloom, like Iris and Lilac. I took a walk throught the small gardens around the neighbourhood this week-end and photographed. The air is full of lovely smells, I can not catch the scent with the camera, but instead I try to catch all the wonderful colours.

27 kommentarer:

Hem & Harmoni Marie sa...

Så vackra foton! Underbart!
Ha det gott! Kram...

Gårdsromantik sa...

Vilka härliga trädgårdsbilder!

Jag firar 10000 unika besök och har en tävling på min blogg http://havsviken.blogspot.com/
Välkommen du också!

Kram Maud

Mamma C sa...

Vilka vackra foton du tagit. Ja, det luktar gudomligt ute nu. Det är även en färgprakt lite här och där.
Kram Mamma C

Moas sa...

Underbart vackra foton.. svanbilden var väldigt speciell och fin.. tack för den =).. Ha en skön vecka.. Kram/Monica

Lusthuset sa...

Det är en härlig tid eller hur. Hoppas att ni fick några droppar regn idag för det fick vi och det behövdes verkligen. Underbara bilder. Nu får man verkligen njuta av de sista tulpanerna för snart är de borta. Irisen är en så vacker blomma och snart kommer den ena efter den andra.....bara det inte fryser på squashen. Ha en skön kväll. Kram

matte sa...

Irisar i blom mmm, det har inte vi än,men snart.. det är en favorit :) Vacker svan-tavla!

Trollmor sa...

Vad jag tycker om din bild på svanen, så vacker och skör på något vis.
Tänk om man kunde fånga dofter med kameran också, det vore verkligen något, mmmmm....
Kramar

Signes Second Floor sa...

Du vinner första pris i foto - otroliga bilder. Vilket öga du har för färg och motiv. Jag bara njuter och bugar mig för den bäste fotografen av oss amatörfotografer.
Kram Lotta

kullervilla sa...

Svanen med sin spegelbild i vattnet så underbar.
Njuter av dina vackra bilder.
kramiz //kullervilla

Zaga sa...

Vilka fina foton du tagit, här har inte syrenen slagit ut ännu, men häggen står i blom trots snö och kyla. :(
Ha en fortsatt skön vecka!
Kram

Kol&Rosors sa...

Tack så mycket för din kommentar.

Vilka underbara bilder... svanen på sitt rede :) Iris är så vackra,härligt blåa...Syrenen väntar jag på här i Södra Dalarna.

Ha det så gott & en bra tisdag!
Kram/L-Lott

Karin A sa...

Det måste ha varit en härlig promenad genom koloniområdet! :) Bilden med svanen är verkligen speciell, en vacker tavla, men de är härliga allihop! Ha en skön tisdag! Kram Karin

tintins fru sa...

Fantastiskt vackra bilder.
Visst är vår stad vacker
i alla sina olika skepnader.
Sommar, vinter, höst och vår.

Zoey sa...

Det är helt fantastiskt vad det blommar hos er - i och med att vi fått så kallt här uppe igen så har nästan all blomning avtagit, lövsprickningen går oxå långsamt nu..

Hwita Villan sa...

Ja tänk att du fick en så vacker bild på svanen...

Jag älskar iris! Men har lyckats att INTE lyckats införskaffa någon på alla dessa år med trädgård. Fast varje gån jag ser iris och varje gång jag är på plantskolor så drömmer jag om dessa vackra blommor... Kanske, kanske det blir några i år...

Hanneles paradis sa...

oj så läckra foton!

Tingeltangel sa...

Dina bilder är helt underbara. Otroliga.

RANA sa...

Kommer hit via Annie, den söta småländskan. Hon har talat så varmt om dig. Som sagt, kommer hit - och förstår varför hon gjort så.

Blir knockad. Vilka bilder. Herre gud, kvinna. Svanen. Tulpanerna. Mina ögon bedåras och min själ säger MER, MER.

:-)

Kram, Rana

Guldkant På Livet sa...

Du är ju fenomenal på att fota Poppins, ljuva blomsterbilder och den där svanen får du nog lov att göra ett vykort av också! Mari.

Lily of the valley sa...

Jag gillar din svanbild! Helskarpt...Skulle kunna tänka mig den inramad...
Ljuvliga tulpaner, irisar och syreéner.
Kram Lily

Lea sa...

Allt är nog redan sagt om dessa bilder, kan bara säga...underbara!
Ha en fortsatt bra vecka!
/Lea

Frida sa...

Vilka juvliga bilder du har tagit. Man blir så glad av att se på dem.
Önskar dig en trevlig vecka!
Kram frida

elins tittskåp sa...

Dina bilder är ofta som tavlor, ljuvligt vackra och doften av syrener har jag framför mej att längta till. Kramar Birgitta

Stimmerbo Keramik sa...

Hejsan!

Har idag hittat in till din blogg. Och jag njuuuuter verkligen av dina otroligt vackra bilder. En lisa för själen, vill jag säga.

Hälsningar från Leni

Malin sa...

Så vackra bilder och det riktigt doftar vår om dem...Så Irisarna har redan slagit ut...
Visste faktiskt inte att svanarna fått sina ungar redan...håller med om att det är en vacker bild där svanen ligger på sitt rede..

Kram från Malin

Veronica sa...

Vilken underbar bild på svanen... Så sagolikt vacker... Och alla dina andra bilder är förstås oxå vackra men bilden på svanen tog jag till mitt hjärta...
Kram/ Veronica

Annalunda sa...

Underbara foton och blomster...och svanbilden...!!!!

Kramis Annie