Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

måndag 26 maj 2008

A plain bowl...

Jag fick överta en balja som mina föräldrar fått en blomsteruppsättning i. Det är en enkel zinkbalja men ändå började mitt hjärta att bulta när jag fick den. Den har en vacker rundad form och är milt grå i färgen. Ja, jag måste erkänna att jag är lite betuttad i den här baljan...
I lördags var jag och Lily ute på shoppingtur och jag kom hem med bl a några flytande rosenljus. Jag insåg direkt att dessa skulle passa perfekt i min balja!

Nu svävar ljusen runt av vindens mjuka smekningar i baljan och himlen speglar sig i vattenblänket. Och jag är ännu mer betuttad... :)
I took over a bowl from my parents. They got it filled with plants. It is just a plain bowl in zinc but still it made my heart beat. It has a lovely round form and a gentle grey colour. I have to admit that I am a bit in love with my bowl...

Lily and I were out shopping on Saturday and I found some rose candles. I knew that they would be perfect for my bowl! Now they are floating in the bowl, the wind makes them circulate and the sky is reflected in the water. And I am even more in love with my bowl... :)

27 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Så vackert! Den nedersta bilden är så betuttande....Skulle passa som vykort eller som tavla...
Kram Lily

Mamma C sa...

Förstår om du är betuttad i detta konstverk. För det var jättesnyggt.
Kram mamma c

Malin sa...

Ja jag förstår om du är svag för den zinkbaljan...helt ubderbart söt eller vad säger man om en balja...ågra generationer före oss så var den ett nyttoföremål och antagligen inte ens la märke till att man hade...Gillar sådant skarpt...Flytljusen gör sig verkligen...

Kram från Malin

Hwita Villan sa...

Jag förstår att du är betuttad - den är jättevacker, och ännu vackrare blev den med de fina ljusen... Ser nästan lite magiskt ut...

Alviken sa...

Fint med flytljusen...Förstår att du blev betuttad, ända in i baljan...
Den ser så där "len" ut som bara gammal zink kan göra...
Kram Maria

Kol&Rosors sa...

Så vackert zink & rosa så milt...
Härliga bilder. Visst är det underbart att ta vara på gamla saker :)

Har själv sätt vita luktärter i gamla zinkhinkar,som ska spaljeas när de växt til sig...

Ha det så gott & en härlig tisdag
Kram L-Lott

Lilla Eken sa...

Väldigt, väldigt fin balja. Klart att du blev kär. :-)

Stimmerbo Keramik sa...

Hejsan!

Kul att du tittade in hos mej och la en kommentar, alltid lika kul att få!

Visst är det så att vi många är "fega" för att ta steget ut och börja något nytt. Men jag vill inte kalla det för feghet, vi alla männsikor behöver och vill ha trygghet, sedan kan saker och ting hända som gör att vi helt enkelt inte har något annat alternativ än att ta det stora klivet, visst behövs det ett visst mod till det men också att man har männsikor som stöttar och står bakom i det beslutet om man skulle falla pladask.

Vill kommentera dina underbara bilder än en gång!

Jag kommer igen!

Hälsningar från Leni

Zoey sa...

Jag har oxå en viss förkärlek för zink i alla möjliga former!

Monica/Moa sa...

Betuttad vilket härligt ord men jag fårstår precis vad du menar.. men det var längesen jag tänkte på det ordet.. =). Mycket vackert gammalt fat.. och så fint med de rosa ljusen flytande i.. en fullträff.. Ha en skön dag Poppins.. Kramiz/Monica

tintins fru sa...

Jättefint med de rosa rosorna i
den grå baljan. Riktigt vackert.

Guldkant På Livet sa...

En jättefin zinkbalja och de rosa risdenljusen passade perfekt där i! Mycket fint och kul att ha och kunna arrangera lite olika i i sommar, med stenar och dyl...vackra foton som vanligt! Mari.

Frida sa...

Vilken underbar zinkbalja. Så fint det blev med flytljusen i den. Har sett att den ljusstaken finns i kortare modell också. Båda två är så fina. Jag har även en annan ljusstake och en kruka i nästan samma mönster.
Hoppas du får en trevlig dag:-)
Kram Frida

Karin A sa...

Milda makter vilken fin balja och tjusiga rosljus. Jag förstår din förälskelse. :) Ljuva bilder! Ha en skön tisdag! Kram Karin

Solkatter & dammråttor sa...

Tack för din goa kommentar inne hos mej =)
Vilket vackert arrangemang i baljan.....vill också ha en sån balja ju!
Ha det gott!
Kram/Gunn

Lusthuset sa...

Den var verkligen vackert och blev ju ännu vackrare med flytljusen i.
Ha en fortsatt skön vecka.

PS.Jag var ute ett ärende på Väla och kan tipsa om att Bosson (pyngel och heminredning) har total utförsäljning 50%. De skall tydligen gå över till internethandel....bara som ett litet tips.

Tingeltangel sa...

Det enkla är det sköna värt.... Är det inte så man brukar säga? Otroligt stilrent och fint blev det i alla fall. Visst är det härligt med ting som man kan betrakta och som skänker en smula lycka bara genom att de finns.... Det låter så härligt när du skriver betuttad. Ett målande och bra uttryck.

Efwa drömmer om Provence sa...

Oj vilken fin balja. Den matta grå färgen är ljuvlig. Jag är lite avis...
Kramar från Efwa

Clara sa...

Jag förstår din "betuttning" :)
Zink med lite patina slår det mesta....och med de rosa rosljusen så blev det om möjligt ännu vackrare!
Ha det så bra nu Poppins och njuuuuuuut...av din zinkbalja och av den härliga svenska försommaren....snart börjar väl dina rosor att slå ut ....så ljuvligt!
Kraaaaaammmmmm

elins tittskåp sa...

Jag förstår det där med bultande hjärta och även rodnande kinder inför zinkgrejor, perfekt kombination med baljan och rosenljusen. Kramar Birgitta

Yolanda Elizabet sa...

It is a very nice bowl with a very pleasing shape and a nice soft colour. It looks great with your new rose candles in it! Enjoy!

Hanneles paradis sa...

Zink är vackert, speciellt vattenkannor ;)

MY WHITE COTTAGE sa...

Jag förstår verkligen att du är betuddad i den där zinkbaljan - det blev jag också! Så himlans fin!!! Ljusrosorna passar perfekt där i... underbart!

Må så gott! Kramar Jenny

Anette sa...

Zink är ett fantastiskt material. Jag har en gammal zinkbalja som jag badade i när jag var liten. Den används nu till diverse dekorationer! /Anette

EVA AGNES sa...

Det förstår jag att ditt hjärta gick i spinn inför åsynen av den baljan.
Helt underbar med rosa flytande ljus i. Snart med egna rosor kanske??
Kramar
Eva Agnes

EVA AGNES sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Trolda sa...

Så härligt med en gemensam shoppingtur =D Och förstår mycket väl att du är betuttad i ovan nämnda balja...Den är så vacker! Och den blev ju inte mindre vacker med ljusen i! Och tänk sen när du faktiskt kan ha dia alldeles EGNA ÄKTA doftande rosor där i...flytandes runt....Ljuvliga tid!

Trolda - kramar!