Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

fredag 2 maj 2008

Silver shine

Jag har länge önskat mig tårtgafflar. Nu har jag sex stycken som jag tror kan vara från sextiotalet. De ligger i sin orginalkartong och ser söta ut.

Jag använde tårtgafflarna för första gången på första maj. Men det här tårtbesticket har jag haft en tid nu. Det är också vackert, tycker jag. Och tårtan smakar bättre när man skär den med något fint. :)

Idag skiner solen och det ser ut att bli en perfekt trädgårdsdag. Hoppas du får chansen att njuta av det fina vädret!
I have always wanted small forks for eating cake. Now I own six of them and I think they might be from the sixties. They still lay the original box, looking pretty.
I used the forks for the first time on May the first but the cake-slice and fork are not new. But they too are lovely and the cake tastes even more wonderful when you slice it with something beautiful. :)
Today is sunny and it gonna be a perfect day for the garden. I hope you get the chance to enjoy the nice weather!

13 kommentarer:

Mamma C sa...

Så fina tårtgafflar. Ja, här skiner faktiskt solen oxå, fast han inte skulle göra det enligt väderprognosen. Så ska ut på baksidan ett tag och påta lite.
Kram mamma c

Annalunda sa...

Jättefina!!! och visst smakar det godare när man använder så fina bestick... :) Jättefina foton...som alltid!

Ha en skön helg - kram Annie

Ann-Catrin / finthemma sa...

Tänk va det är roligt att kunna duka upp med så fina silvergafflar.. sagolika helt enkelt.
putsade fakriksikt våra för ett par dagar sen.. tog bakpulver, salt och en bit aluminiumfolie.. jisse så de blänker nu..precsi som dina!!

kram kram A-C

Hanneles paradis sa...

Visst är det fint med det gamla, söta kartonger var det också.

Anonym sa...

Jag tyckte väl att bakelserna var
ovanligt goda. Det var så klart
för att vi åt med de fina
gafflarna. Jättesöta.

matte sa...

Vilka underbara bestick!

Lily of the valley sa...

Tack min vän! Jag blir rörd av dina snälla ord :D))))))

Underbara tårtgafflar!
Visst smakar det mycket bättre med dem, och dessutom är det lättare att dela biten och äta den med en gaffel.

Ha en härlig helg i solen
kram Lily

Randi sa...

Mycket vackra tårtbestick!!! Visst är det underbart att få duka med vackra bestick.
Ha en riktigt skön helg!
Kram Randi

Karin A sa...

Åhh så fina bestick! Kan tänka mig att kakan smakar mycket godare om man får äta den med en fin gaffel och skär den med fina bestick.

Jag hoppas att helgen blir fin även fortsättningsvis. Här är det lite mulet idag så jag passar på och besöka en loppis eller två. Kramar!

Knyttet sa...

Ja visst blir det lite roligare när man kan duka fint oxå :D

Moderncountry sa...

Du har det så vakkert hjemme Poppins! En kvinne med finurlig smak og personlighet tenke rjeg alltid når jeg ser dine bilder. Mye forskjellig tekstur, farger og kontraster gjør det så interessant. Herlige bilder fra hagen din. Du sitter vel med nesa mye i jorda nå? Det klør egentlig i fingrene mine etter å skape noe mer, men det er jo ingen vits mer nå. Men så koselig allikvel å se at alt spirer og blomstrer. Tenk så glad man alltid blir!
Så vakkert bestikk du har, mønstre helt etter min smak. Jeg er også glad i snirkler. Skulle øsnke det var mer å finne, men er det noe er det så himla dyrt.

Så hvordan har dagen din vært? Håper du har nytt som bare det. Her har vi enda sol og jeg tror jeg skal gå ut på terrassen litt til. Så deilig å nyte helt til siste minutt. Ja, og så pynte litt med en fin lykt :)

Ha en deilig dag i morgen og herifra en riktig god klem bloggevenn!
Aina :)

Guldkant På Livet sa...

Så vackra tårtbestick! Kul med små gafflar och faktiskt godare att äta med än sked, åt en citronmarängpaj på ett fik i fredags med liten gaffel, smidigt och gott! Ha en fortsatt trevlig helg! Mari.

Lena Kristina sa...

Vilka söta gafflar!
Jag har moccaskedar som ligger i orginalkartong o är så söta men man använder ju dem aldrig men jag brukar lägga fram dem ibland som dekoration
Ha en bra söndag
Kram Lena