Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

torsdag 12 juni 2008

Between heaven and earth

I detta inlägg visar jag fler bilder Trädgårdsrundan - denna gång från Himmelstorpet på Kullahalvön. Här är det gudagott att vara! :)

Today I show more photos from Open Gardens - this time from Heaven's Cottage. And it sure is like heaven here! :)
Här mellan himmel och jord har ägarna skapat en trädgård som är avkopplande och njutningsfull. Utsikten över Skälderviken är hänförande men även trädgårdens alla små detaljer är roliga att upptäcka. Se själv:

Between heaven and earth the owners have created a relaxing and delightful garden. The view over the sea is wonderful but it is also fun to discover all the details in the garden. Look for yourself:
Tekanna i rabatten. / A teapot in the border.
Ett stilleben med en skottkärra och verktyg. / A still life with a barrow and tools.
Ett fönster i häcken mot hästhagen. / A window in the hedge by the paddock.
Fingardiner i växthuset. / Lace curtains in the greenhouse.

15 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Så mycket vackert!

Smart med spetsgardiner i växthuset - undrar hur de håller?

Kram Maud

Zizzi sa...

Vad häftigt att hänga fin-gardiner ute och att ta ut köksporslin i trädgården (tekannan).
Kram cissi

Guldkant På Livet sa...

Hallå fru Poppins, men vilka himmelska platser du besöker, jag förstår det är gudagott att vara där! Otroligt vackra platser och trädgårdar, så vackert med vattnet så nära och vilka mysiga hörnor i trädgården... och nedan, vilka fina stilleben i trädgården med den krukan i orange och tagetes ( var det det tro, minns inte nu, men med matchande blomma i af..) gröna flaskor mm, snacka om ögongodis, men det är väl just vad sånt här kan kallas! Mycket fina foton. Ha en skön & solig helg! Mari.

EVA AGNES sa...

Hej Poppins!
Vad glad jag blev av ditt besök hos mig. Det var så längesedan.
Håller helt med om om det förtrollande landskapet du visar på bilderna. Jag älskar att hålla till i de trakterna.
Kramar Eva Agnes

Bruno & Mig sa...

Så lummigt och vackert.
Fönstret mot hästhagen gillar jag skarpt! Och den blå tekannan.
Njutningsfulla bilder.

Kram

Monica sa...

Vilken härlig trädgård du visar när nu.. så naturlig och fri på något sätt.. Långt i från trädgårdsstylister och annat jox.. =). En lugn och underbar trädgård med en härlig utsikt.. vem skulle inte vilja ha det.. Kramiz../Moa

Hanneles paradis sa...

Vackert att se dina bilder,
där har jag nog varit.
Ha en mysig helg.

Mamma C sa...

Så mysiga och vackra bilder.
Kram Mamma C

mandco sa...

For en herlig hage! Likte spesielt de vakre blondegardinene i drivhuset, vinduet mot hestehagen og ikke minst te kannen. Virkelig en hage å tilbringe masse tid i! Takk for at du delte den med oss :-)

Randi sa...

Vilka underbara trådgårdar du tar oss med till! Bilden med tekannan är helt bedårande! Och spetsgardinerna i växthuset gillar jag! Vilken helg du har haft!
Önskar dig en riktigt skön helg nu!
Kram Randi

Britt sa...

Otroligt vad vackra ting. Kul att få se.Ha det bra.//Britt

Lily of the valley sa...

Härligt att vara tillbaka! Tänk att det är en vecka sedan vi var där! Vilken enorm skillnad på vädret :D
Ser också framemot söndagen, utan regn :D
kram Lily

Frida sa...

Vilken underbar trädgård. Måste vara härligt att få njuta av den utsikten varje dag.
Hoppas du får en trevlig helg!
Kramar Frida

chatrine sa...

Både denne og hagen i forige innlegg var bare himmelsk vakkert ja! Tenk å hatt det sånn... her er det bare å drømme i vei:)
Det begynner heldigvis å bli litt grønt hos meg også nå. Men den fine sommervarmen venter jeg enda på.
Ha en finfin helg Poppins!
Klem fra chatrine:)

Karin A sa...

Hej vännen! Nu har jag suttit en bra stund och njutit av trädgårdsturerna du har bjudit på medan jag har varit i Malmö...typiskt att jag var i Skåne fel vecka! Himmelstorpet bjuder verkligen på en himmelsk utsikt och många roliga detaljer. Skottkärror och redskap finns hos mig med men tekannan får jag jobba på! Underbara tillbringare och kannor på Västragård. Noterar stället om jag har vägarna förbi i sommar! Ha en härlig helg! Kramar Karin