Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 24 juni 2008

Ernst, I miss you!

Photo: Peter Tullberg/SVT

Efter att ha gäspat mig igenom ännu ett avsnitt av Sommartorpet, kan jag inte säga annat än: "Ernst, jag saknar dig!"

Ernst Kirchsteiger, decorating architect, is not longer leading the television-show "The summehouse" and after yet a boring program, I can only say: "Ernst, I miss you!"

15 kommentarer:

MY WHITE COTTAGE sa...

Jag kan bara hålla med dig! Igår lovade jag mig själv att jag inte ska se något mer program av årets upplaga av Sommartorpet!

Ernst, I miss you too! :)

Hwita Villan sa...

Jag håller med! Gäspa sig igenom är helt rätt uttryckt.

Javisst är det sorgligt med mina rosor. Jag tycker att vi bor ganska inte på landet också... men men, det hindrade inte de här rådjuren...

Ha det bra!

Helena sa...

Kan bara instämma jag också! Får inget grepp om programmet nu, förr längtade man till nästa avsnitt. Har faktiskt slutat titta...Han kanske är tillbaka nästa säsong, eller det kan han ju inte för han har väl bytt kanal (attans)!

Ha det bra!
Helena

Lily of the valley sa...

Finns inte han på Tv4 nuförrtiden, med Martin Timell? Tror att jag har läst det någonstanns...
Jag har inte sett något av dessa nya avsnitt av Sommartorpet, är inte så förtjust i tjejen som ersatt Ernst :D

kram Lily

Älfgärdet sa...

Jag måste nog också hålla med, tittade på andra programmet men näe... & ändå har de tagit med byggnadsvårdaren Linda så jag borde gilla det, men jag gillar inte Isabelles stil(lampstomme inlindad i tygband). Men jag är nog för traditionell;). Ernst får ju ett eget snart "Sommar med Ernst" tror jag det heter, i 4:an. Men då tycker jag kanske att det blir too much Ernst...! Gillade Gila i 1:a sommartorpet!

Ann-Catrin / finthemma sa...

Kan bara instämma... fast jag gillat isabelle på fyran!
Men det ska visst komma ett "sommar med ernst" på den kanalen.. man kan ju undra hur det blir"!!"

Underbart det förra inlägget.. så himla sött med pionerna i kopparna!!Kram a-C

Hanneles paradis sa...

har ju ingen tv, men älskar Ernst

Lusthuset sa...

Håller med dig......jag saknar verkligen det riktiga gamla Sommartorpet. Vi får se fram emot 30 juni och Sommar med Ernst på TV4 och hoppas att han håller stilen. Om jag kunde begripa varför jag aldig varit på Blomsterfestivalen i Malmö. Härliga bilder att njuta av. Ha det bra. Kram!

Merja sa...

Tyvärr har jag missat hela Sommartorpet i år. Har inte sett hans andra program heller..om det har kört i gång än..Tv:n och jag har inte haft tid med varandra just nu:))
Ha en bra dag!!

Zoey sa...

Jag gav sommartorpet en chans sen gav jag upp hoppet, skönt att läsa att det finns fler än jag som tycker att det är tråkigt...

Smultronstället sa...

Ja, eller hur!!!

Karin A sa...

Jag går nästan i alla fall mot strömmen - visst gillade jag varianten med Ernst bättre och det nya känns lite segt men samtidigt kul att sommartorpsägarna får vara med lite mer. Ser fram emot sommar med Ernst på fyran!

Ha en skön onsdag! Kramar Karin

Helena - nyckeln till mitt hjärta sa...

Jaaa, jag håller med. Han driver mig halvt till vansinne ibland, men nu när man inte får sin dos av Ernst bara fötter och ordsvada, ja, då känns det tomt och trist i torpet....

Lena Kristina sa...

Hallå!
Precis vad jag tycker. Jag bojkottade faktiskt programmet som var sist. Gubben tittade och undrade om inte jag skulle se, men jag blir tokig på de där två som ska mössor på sig hela tiden och inte gör något vettigt av ett sånt program.

Nu tror jag att det ska komma ett program i tv 4 som heter "Sommar med Ernst" så det är vl bara att hålla utkik......

Lena

Trolda sa...

Inget riktigt torp utan Ernst - så ÄR det bara!!!

Trolda - saknar också Ernst! =D